.
Magnehultsån
Started By flugtoken, 2009 07 06, 21:12
69 replies to this topic
#62 OFFLINE
Skrivet 23 Mar 2012, 21:03
Var där förra veckan och landade 3 bågar samt tappade en. Prövade många olika flugor men det högg bara på en orange zonker för min del. Marken runt vattnet upp i "bäcken" var rätt sumpig så vadare eller ett par rejäla gummistövlar är att rekommendera. Tänkte på att det var väldigt mycket träd som verkar vara fällda av bävrar runt ån.
#66 OFFLINE
Skrivet 13 May 2012, 01:02
JSC på 12 May 2012, 21:02 sade:
Råkade se denna tråd och blev intresserad av Magnehultsån.
Är det värt att åka dit o testa?
Är det strömmande vatten?
Vilka grejor gäller, linor, vadar man m.m.
Vart ligger det? Långt från Eskilstuna?
Är det värt att åka dit o testa?
Är det strömmande vatten?
Vilka grejor gäller, linor, vadar man m.m.
Vart ligger det? Långt från Eskilstuna?
Det finns en typisk regnbågsdamm ungefär där man löser fiskekortet. Jag rekomenderar dock den strömmande biten. Du svänger av vägen vid en bro när du ska lösa fiskekortet, dammen ligger på vänster sida bara några meter efter bron. För att komma till den strömmande delen så kör du tillbaka till bron, tar vänster och några hundra meter senare finns det skyltat magnehulteån. Den "strömmande" delen vid träbron som man kan ställa bilen är lugnt strömmande vatten. Det fortsätter uppåt men där blir det riktigt tight, mer som en liten bäck, bredd ca metern. Jag råder att fiska träbron och nedåt. Faktiskt riktigt fint. Riktigt smyfiske där den bredaste delen är ca 5 meter. Fisket är som bäst nu! Då bäcken växer igen med grönsaker under sommaren. Ha alltid med vadare då det är sankt vid kanterna. Det ligger i samhället rejmyre, norr om Norrköping.
Kort spö lättare klass tycker jag. En del träd och buskar har och där som man får fightas med.
Jag tycker det är värt att testa detta vatten.
Hoppas detta hjälpte.
Detta inlägg har redigerats av Johan M: 13 May 2012, 01:04
#67 OFFLINE
Skrivet 13 May 2012, 01:03
Svara