Fiskevatten - Röding
69 topics in this forum
-
Hej Jimmy heter jag och är ny här på forumet. Jag ska på min första flugfiske semester till rörvattnet i Jämtland. Tänkte höra om nån som fiskat eller brukar fiska där har nått bra tips på vilka flugor som går bra i sjöarna och vattendragen? Jag åker vecka 26 efter midsommar helgen. Tar gärna emot tips på hotspots också ;D
-
- 0 replies
- 13.6k views
-
-
Hejsan, Är det någon som vet något bra ställe för lite bäckrödingfiske i Småland, gärna kronobergs län. Vet att det finns några sjöar med p&t-fiske efter bäckröding. Men det är det rinnande vattnet jag är sugen på. Tacksam för svar. /Christofer
-
- 9 replies
- 22.5k views
-
-
Är det värt att ens flyga upp? Ensam flugfiskare bland ett gäng spinnisar. Förmodligen ute efter stor röding! Brukar det vara bra då? Kass på fjällen fast jag bor i Kiruna, skäms lite! Mvh Rickard
-
-
- 6 replies
- 14.2k views
-
-
Hej har nån kolla på om det finns rödingvatten nära Rena sådär 10-15 mils radie?? Med vänlig hälsning,
-
- 0 replies
- 13.6k views
-
-
Hej skall upp till Fagersta över midsommar,och är sugen på att pröva bäckröding på tenkara. Därför är frågan var finns det vatten som man kan pröva detta fiske.? Finns många riktigt små bäckar som är omöjliga att fiska i . Så gärna lite större typ 1-3 m . Hälsningar Micke
-
- 5 replies
- 17.6k views
-
-
Hej! Jag och min sambo känner för att åka uppåt i landet för att fiska lite. Tanken är att åka nu denna veckan. Vi är ute efter harr, öring och röding. Ingen av oss har fiskat högre upp i landet än Göteborg där vi kommer ifrån. Vi har inget emot att åka en bra bit bara fisket är bra och naturen fin. Gärna möjlighet till boende i stugor/vandararhem eller liknande inom rimligt avstånd till fiskevattnen. Jag kommer köra fluga och sambon spinn så det är ett måste att det ska gå fiska på båda sätten. Sen så är det bara jag som har vadare så det bör vara möjligt att spinnfiska från land. Alla tips är välkomna gärna konkreta tips på vatten. Min sambo har väl egentligen inte …
-
- 1 reply
- 14.2k views
-
-
Hej, Jag har två fiskekort för Bruara river Island, 14.maj, men behöver bara ett. Är det nån som ska vara på Island och vill följa med? MVH Robert Newman
-
- 0 replies
- 13.4k views
-
-
Har någon av er fiskat där, har läst i Fiska i norr om att det är bra vinterfiske efter Röding där och att de föryngrar sig, så det finns Rödingar i olika storlekar. Jag undrar hur sommarfisket är där? Det ska även finnas Sik och Öring och Abborre där.
-
- 6 replies
- 21.7k views
-
-
Hej alla. Vi är ett gäng hyggliga flugfiskare (5st) som skall styra till Grönland 2013. Senaste åren ha vi fiskat på lekvandrande öring i Lappland med flera grymma fiskar mellan 3-4 kg. Vid en första anblick så ser ju Get Away Tours upplägg trevlig ut. Någon som har erfarenhet av detta reseföretag? De reser tydligen med grupper till två olika camper. Den södra och norra. Vilken ska vi välja? Vi är inte i behov av bekvämligheter. Vi fiskar gärna ostört. Vi vill ha stor fisk och storslagen naturupplevelse....såklart ;-). Sjukt tacksam för lite vägledning. Man vill ju inta kasta 30 000 kr på något som man blir besviken på. Niclas 076-1146913 Docki@rocketmai…
-
- 6 replies
- 16.3k views
-
-
Idag blev det klart. Jag ska leda en testresa till nya vatten på väst Grönland. Jag har aldrig varit där förut och behöver suga åt mig all info om detta fiske. Allt som skiljer sig och är ungefär lika som det fiske vi bedriver här hemma är nyttigt info. Finns det några fiskefilmer från Grönland, har sökt men ej funnit. Så alltså, är det någon som varit där och kan ge mig handfasta tips och hur fisket bedrivs eller har du kanske info om filmer eller böcker om detta fiske? Tacksam för svar/ Oskar
-
- 13 replies
- 15.5k views
-
-
Bodde i Norge under en lång tid, men han aldrig besök Savalen. Nu undrar jag om någon har varit där? http://www.savalen.net/
-
- 0 replies
- 12.8k views
-
-
Åker på fredag upp till sandåslandet för en veckas semester. Ska befinna mig nån mil sydväst om Råstojaure. Nån som varit där nyligen eller vet nåt om vattenstånd, kläckningar mm??
-
- 4 replies
- 13.9k views
-
-
Hej, Vet någon om det där (Satis) väget har en bom före damm? Hoppas att du kan hjälpa mig så att inte kör 800km och måste stanna föt tidigt... Hälsningar, Jussi från Iisalmi, Finland
-
- 3 replies
- 11k views
-
-
-
Vi är några flugfiskare som letar nya strömmande fiskevatten i Jämtland norr om Åre och upp mot Valsjöbyn. Men även andra förslag tas emot. Vi är inga kaggfiskare men äter gärna en fisk om dagen. På Google earth finns flera vattendrag som ser intressanta ut men vi saknar information. Mellan Summelsjön och Anjan rinner Vukkumannaån. Den ligger utanför Kalls samebys område. Vet du något om den? I Valsjöbyn finns Gunnarvattsån och utloppet från Rengen. Är det ett bra alternativ för oss? Vi tänker åka i slutet av vecka 28 så du som har tips svara så snart du kan. Tackar på förhand. Skitfiske!
-
- 2 replies
- 11.9k views
-
-
-
Är det nån som vet hur det ligger till med fiskbestånden i denna sjön? Ingår i gula kortet och det har planterats ut röding där och enligt gula guiden skall där finnas ett sparsamt bestånd med röding.
-
- 0 replies
- 13.6k views
-
-
Noen som har tips om fiske etter stor Röding på vulgata, flugmønster , fiskevann , elver(strømmar) osv
-
- 0 replies
- 7.5k views
-
-
Hallå , jag å min tjej (som Älskar att fiska ) ska runt midsommar upp å hälsa på min släkt i Narvik, nu undrar jag om det e nån som har några tips på sjö/älv i närheten där som MÅSTE besökas:). tack på förhand
-
- 0 replies
- 9.6k views
-
-
Hej! Har besökt Arjeplogsfjällen med helikopterlyft från Adolfsström till både Badasjokk, Dellik samt även 2-2.5 mil uppströms Laisälven med både mindre och större framgång vad gäller fångst. Ovanstående högfjällssjöar(Vuordnajaure, sarvassjöarna och Tjakkijaure) har jag ej besökt och vad jag förstår verkar de vara heta pimpelsjöar ända in i juni. Har dock funderingar på en sommartur senare delen av sommaren och undrar om någon har någon erfarenhet från dessa vatten vad gäller flugfiske. Då dessa vatten utgör källföden till Laisälven undrar jag även hur liten strömmen är där uppe? Är det fina fiskbara jokkar och forsar mellan tjärnarna? Är det enbart röding? Då jag inte…
-
- 3 replies
- 11.7k views
-
-
Jag kom på att nu när man ska rödingfiska i norge så kanske man får ett sug efter detta, även när man kommer hem. Jag har en sjö som håller röding, den ligger inte så långt ifrån mig, men är dessvärre väldigt djup på sina ställen. När man läser om den så står det att dem sedan länge är känd för sina rödingar och att öring planterades ut där på 80-talet, samt att den ska vara extremt näringsfattig. Är det något som går att flugfiska i tror ni? Om så är fallet, har någon kaske testat, och kan ge tips på flugor. Tacksam för svar Joel
-
- 7 replies
- 11.3k views
-
-
Grymt kul fiske,stor fisk,dock inplanterad,2-3kg rödingar Mycket starkare än bängbågarna här i mellansverige.. Polarn å jag köpte denna resa på auktion på sportfiske mässan i Jönköping i våras,hur kul som helst,kan rekommendera en tripp dit,kompisgänget,klubben,etc Han som sköter de där är hur skön som helst... Ps.han sa att det var ca 2år sen han satt i rödingarna:) dom e inte små....
-
- 17 replies
- 22.2k views
-
-
Tjena Kommer sticka till söröya om en dryg vecka för lite torsk/flundrefiske men tänkte även testa rödingen i de ikringliggande sjöarna! Tänkte höra om det fanns någon här på forumet som hade några erfarenheter av området. Alla tips mottages med tacksamhet! Mvh Olof
-
- 8 replies
- 7.8k views
-
-
-
Jag drar upp till härjedalen 16/6 om några dar bara. Det ska bli riktigt härligt. Jag undrar om någon har några tips om några bra röding vatten i området?
-
- 5 replies
- 14.1k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.