Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiskevatten - Röding

1. Started by d.larsson,

Ska upp i trakterna runt ankarvattnet, jormvattnet och blåsjön i v27. Någon som vet ngt om trakterna och vad som kan förberedas i flugväg? Är det för tidigt med v27 för ett bra torrflugefiske?

• 5 replies
    • 13.6k views
  2. Started by tommystrandberg,

Eftersom man ändå är i området..så vad händer före och efter dagarna vid selen? Hur är fisket i Ransarån nedströms de berömda selen? Nån som vet? Tommy S

• 7 replies
    • 8.9k views
  3. Started by anders80,

Hjäääälp!!! Jag är nybörjare inom laxfiske och började med detta förra året. Har förstått att det inte är något lätt fiske Men det är väl det som är tjusningen med det hela.. Jag fiskar i lilla edet och en del i örekilsälven och har haft några påslag och drillat en gång viserligen bara i ett par minuter men ändå.. Jag var bra skakig i benen en stund efteråt detta gjorde ju inte att jag mindre sugen på att fiska lax.. Det här året tänkte jag försöka landa en lax och suger åt mig av allt som har med laxfiske med fluga att göra.. Jag kommer att fiska i lilla edet och örekilsälven en del och förhoppningsvis prova ätran och lagan med om tid ges? Någon särskild f…

4. Started by knorren,

Nu när det är lite svårt att dänga fluga så tänkte jag göra det näst bästa: åka norrut och pimpla röding Någon som kan tipsa om några lättillgängliga vatten från Sälen uppåt Jämtland där det är bra tillgång på röding, och det även finns typ stugor/hytter eller motsv att hyra? Hade tänkt mig prel tors-sön med resestart i Östergötland, så 70-80 mil är max.

• 3 replies
    • 6.8k views
  5. Started by Fiske_biten,

Jag och min son ska till Ransarån v27 och fiska i en vecka och det ska bli riktigt kul, det är första gången vi är och fiskar i fjällen överhuvudtaget. Började att flugfiska för ett par år sedan så man har inte hunnit med ännu att utforska dessa delar av Sverige. Kan någon komma med lite tips på var vi kan fiska mer än i Ransarån? vi har kort för tre dagar i nedre delen men vill ju passa på att se lite annat. Saxån är det bra fiske?, vi vill prova både tjärnar, nån mindre sjö och strömmande vatten, både med fluga och kanske även spinn.

• 49 replies
    • 24.5k views
  6. Started by Forslöf,

Nu ska sommarfläsket bort! Ska vandra Kläppen-Helegs-Sylarna-Gåsen-Kläppen, Flugspöt & kärringen ska med och vi letar rött. Vi ska prova Kesusjön och sjösystemet runt Mieskentjakke. Är det någon som känner till fler tjärnar med röding? Långtjärn mellan Sylarna-Gåsen ser schysst ut, någon som har erfarenheter av området? Ps. Har redan läst dom gamla trådarna. Forslöf

• 3 replies
    • 9k views
  7. Started by pikkenix,

Hej, drar iväg på min första fjällresa på lördag. Destinationen är en stuga vid Mellre Kaitumsjön. Har aldrig tidigare haft chansen på röding men antar att jag med en bits vandring bör kunna hitta något ställe som kan ge mig goda chanser till den mytomspunna flugfiskarfisk. Finns det någon som har något tips och villig att dela med sig (vi bor på norra sidan om sjön)? Det vore extremt tacksamt!

• 2 replies
    • 3.5k views
  8. Started by Gustaf Dahlstrand,

Hej! ska upp och till Ransarån vecka 33 mellan torsdag till söndag. ska fiska i (nedre ransarån). nån som vet hur fisket brukar vara där då? och vilka flugor som kan vara aktuella? är första gången som jag ska dit men är ganska välbekant med området (har lite släkt där) har fiskat i vojmån ett par år. sitter och räknar ner dagarna till vi ska åka

• 2 replies
    • 8.2k views
  9. Started by snuttilutt,

Tänkte göra ett årligt 2v besök uppe på Finnmarksvidda, närmare bestämt Laxefjordvidda. Jag skulle hemskt gärna få tag på någon som har en fyrhjuling där uppe och som kan köra ut oss. Är det någon som känner till någon Same runt Adamselv / Lebesby som har en sådan? Är egentligen helt emot det men jag har alltid vandrat där uppe förr men den här gången hade jag tänkt få med mig en flytring för att komma åt dom riktigt stora rödingarna;) Och det är inget man släpar med sig på en 2 mila vandring:( Vore grymt om ni visste någon som kan fixa detta, mot betalning såklart!

• 2 replies
    • 4.8k views
  10. Started by ola88,

Vi som som ska till Island i sommar........va tror ni?????

• 17 replies
    • 6k views
  11. Started by totto15,

Såg Fiskedrag avsnitt 1 säsong 3 från Rautasälven och föll pladaskt. Till er som har sett avsnittet, vart befann de sig i mitten av programmet där de dukade upp ett bord med vin bla. Önskar till nästa sommar strömfiske med flugspö där det går att vada ut bra och INTE så jättestora sel som syntes i programmet stundtals. Tack

• 6 replies
    • 11.6k views
  12. Started by PeterM,

Hej Grönlandsfebern har slagit till och jag planerar att göra en resa nästa sommar om ekonomin tillåter. Innan jag åker har jag många frågetecken som måste rätas ut. Hur har ni gjort era resor, som helt paket eller har ni bokat hotell och fiske var för sig? Jag ser det som att jag har tre möjligheter. 1. Boka ett helt paket från hemmet till hemmet. 2. Boka resa och fiske var för sig. 3. Boka resa och hotell och fixa med fisket på plats. Var har ni fiskat? Hur har ni upplevt guidningen och fisket? Vad är ett ungefärligt bötesbelopp för en resa? MVH, Peter

• 0 replies
    • 3.9k views
  13. Started by tommystrandberg,

Sitter och kollar gamla diabilder från ett par fisketurer till Tjirtjam. Konstaterar kilosharr efter kilosharr på bilderna. Några grymt fina öringar har också fastnat på bild. Massa hjortron Massa knott Men inte en röding värd namnet. Någon som haft ett lyckat rödingfiske i Tjirtjam? Eller kan man glömma Kaitum när man planerar rödingfokus i sommar?

• 8 replies
    • 8.8k views
  14. Guest pellegrino
    Started by Guest pellegrino,

Nån som varit i de trakterna nyligt?

• 0 replies
    • 9.9k views
  15. Started by toja,

I veckan bär det i väg till Ransarån. Såg att vattenfall kör minimal tappning just nu. Någon som har koll på vad de har för planer för tappningen kommande vecka. Har inga större förhoppningar på några förändringar men man kan ju alltid hoppas....

• 6 replies
    • 4.1k views
  16. Started by MCLOUD,

Har väntat i 2 år och det är lite mindre en ett kvar resan beställdes för två år sedan pga kort säsong och ett fåtal platser. Om någon har varit där skulle det vara intressant med lite info. http://www.arcticflyfishing.com/ Mvh Rikard

• 5 replies
    • 4.5k views
  17. Started by Järven,

Grönland lockar,ska ju vara ett Rödingparadis om man ska tro på vad man läser om stället. Ingen som varit där och vill dela med sig av sina upplevelser ?

• 12 replies
    • 6.8k views
  18. Started by ANTe__lu,

tjena, ska till nedre ransarån och fiska i 2 dagar där till midsommar. är det någon som har några tips???

• 1 reply
    • 2.9k views
  19. Started by Ullbrunte,

Imorgon så ska jag ut till ett litet hemligt vatten i dom värmländska skogarna som enligt källor håller röding. Har jag tur så har isen släppt och jag kan testa lite myggfiske. Eftersom det är premiär för mig med flytring så ser jag verkligen fram emot det, så önska mig lycka till, jag återkommer med en rapport! Häpp

• 10 replies
    • 3.6k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.