Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiskevatten - HÖ

1. Har fortfarande inte kommit till skott med sommarfiske i trakterna av Kivik. Just nu pågår algblomning och jag har väl drygt tre timmars bilkörning dit, men är sugen. Därav min fråga. Det är frånlandsvind som gäller även i Kivik sommartid? Grundplanen är isf kväll/natt vid fyren och sedan vid klockstapeln när vi gått bet vid fyren. Tacksam för svar!

• Like
    • 4 replies
    • 2.2k views
  2. Sommarfiske efter Havsöring. Jag skulle egentligen endast hjälpa en kille på traven som skulle börja flugfiska efter Havsöring här på forumet men jag bestämde mig för att skapa en tråd i ämnet. Jag tror att det passar bra med en öl nu och då endast för att min Dyslexi gör sig mindre påmind när jag tagit en öl...eller två. Vi kan kalla det Dysleximedicin. Alla kanske inte håller med om allt jag skriver men detta är några av mina erfarenheter och tankar angående sommarfisket efter Havsöring. Detta är baserat endast på mitt fiske mellan Klagshamn och upp till Helsingborg. Gör gärna egna inlägg här och fyll på med erfarenheter. Det är ganska osäkert vart man hi…

3. Started by hö&gös,

Just nu tror jag att jag hinner fiska ett par timmar i krokarna av Ellös 8/9. Tacksam för tips, fisket blir dagtid. Tänkte testa sjunklina i Malö strömmar. Har aldrig varit där. Men som sagt tar gärna emot tips om vad som helst angående denna preliminära fiskeplan. Platser, linor, flugor whatever... PM funkar också.

• Like
      • Thanks
    • 5 replies
    • 2.7k views
  4. Started by ratimir,

Hej , jag åker till Mariagerfjord i slutet av april månad. Tacksam för lite tips för hot spots och parkeringar.

• 2 replies
    • 911 views
  5. Om tråden ligger fel, ursäkta och flytta gärna. Vill bara höra mig för om intresse finns för att kunna campa i närheten av Vallda Sandö. Havsöringsfisket här är bra, faktum är att fisket överlag är bra men öringfisket sticker givetvis ut, tillgång till boende är dock minimalt i området för resande, och då tältningsförbud råder i naturområdet funderar jag på att avyttra en del av min mark för iordningställande av en mindre camping. I inledningsskedet främst riktad till folk med egen bil och som vill tälta i det fria. Campingen är lokaliserad ca 3km från vattnet varpå man behöver egen bil, man kommer att tälta i öppen iordningställd skogsmark till att börja med, men i…

• 3 replies
    • 1.8k views
  6. Started by PatrikJ,

Halloj, Jag är sugen på en havsöringsresa till Danmark nu i Mars. Har aldrig fiskar HÖ i Danmark. Har räknat med 2 st hela fiskedagar, samt 2 transportdagar. Så vart i Danmark spelar ingen roll. Har sneglat lite på Isefjorden och Fyn. Vad säger ni? Har ni några rekommendationer, tips? Kustfiske/flytring efter havsöring.

7. Started by Carlsson,

Halloj! Jag har svärföräldrarna bara 20 min från örekilsälven men har fortfarande inte besökt den. Jag har aldrig fiskat på västkusten i rinnande vatten. Igår när jag ännu en gång körde över denna älv så tänkte jag att, nästa år, då ska jag släpa med prylarna och testa den. Har läst om den nu och det verkar som att sensommar/höstfiske efter lax är det populäraste. Men hur är fisket på våren och sommaren? Om jag har vägarna till den delen av landet i april, är det bra hö fiske i örekilsälven eller ska jag hålla mig till att stå o dänga ut i havet istället? Hur är laxfisket kring midsommar? Det finns ju A sektion och B sektion och flugfiskesträckor. Är …

• Thanks
    • 5 replies
    • 2.9k views
  8. Started by chrissalmonid,

har aldrig fiskat där men känner nu att jag måste fiska av mig nånting innan jag rycker in i slutet av januari :DVill ha all fakta och info som kan gå och få om ån å fisket..deras hemsida gav ju inte så särskilt mkt förutom att de tungsjunklina som gäller

• Like
    • 1.3k replies
    • 176.8k views
  9. Started by orre,

nån som fiskat i denna lilla å efter öringar? i så fall skulle man kunna få lite tips om vilka m.m? MVH Calle

• Like
    • 61 replies
    • 32.9k views
  10. Started by TobiasHaugen,

Hallå! anlände just till Lysekil och tänkte leta lite höring . Men det är första gången som jag är här, så är det någon vänlig själ som kan ge mig en fingervisning om vart man bör åka? Mvh Tobbe

• Like
    • 2 replies
    • 1.6k views
  11. Started by Jesuspingvin,

Hej! Jag bor i närheten till Löftaån vid frillesås, har testat att spinnfiska lite förra sommaren utan att få ett hugg, dock fiskade jag under dagen, så det kanske inte är så märkvärdigt. Finns det någon som fiskar där under sommaren/hösten som har några tips att dela med sig? tack för svar ?

• 0 replies
    • 1.2k views
  12. Started by Størup,

• 0 replies
    • 2.3k views
  13. Started by sloopy,

Tänkte skaffa lite info inför sommarens eventuella fiskeresa till Norge. Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av fisket i Aurdalselven? Vilka bra fiskeplatser finns det, övernattingar? Kort-priser?

• Like
    • 7 replies
    • 4.1k views
  14. Har någon lite tips på platser kring Malmötrakten? Spinnfiskare tar en del fisk runt Lomma känner jag till. På det långrunda området/badet. Tog min Malmöpremiär vid Sibbarps kallbadhus efter att ha spanat lite på satelitkartan. Såg hyfsat giftigt ut tyckte jag. Men jag tar gärna emot lite fler tips som kan hjälpa mig på traven. Tight Lines!

• Like
    • 1 reply
    • 1.3k views
  15. Jag veckopendlar ju numer mellan Stockholm och Oslo Så det blir ju en hel del fiske i Oslofjoden Igår mötte jag en.... Svensk!!! Ute vid vattnet Han undrade ju, lite som jag var man ska fiska? Så jag visade honom den Google map jag håller på att sammanställa från alla olika källor jag sprungit på Kartan kanske vara av intresse för någon annan också Den är work in progress så uppdateras allt efter jag utforskar, bilder, behövs vadare etc Fiskekarta Oslofjorden /endselfpromotion

16. Hej!! Ska på två veckors jobb i Oslo i juli, kan man fluga havsöring däromkring såhär dags? Eller något annat roligt från kusten? Tack!

• Like
    • 2 replies
    • 3.5k views
  17. Started by Olalindberg,

SKriv hur fisket går alla havsöringsfiskare, Börjar efter nyår. Eller hur fisket var 2011.

• Like
    • 80 replies
    • 30.4k views
  18. Hej! Har en vän som sitter i rullstol efter båtolycka. Tidigare inbiten flugvispare Så enkel fråga egentligen, någon som vet en rullstolsvänlig sträcka vatten? Havsöring, båge.. Vad som helst som är fiskbart från rullstol Tack!

• 8 replies
    • 2.3k views
  19. Guest peppe
    Started by Guest peppe,

Hejsan! I väntan på säsongen funderar jag på att byta småöringarna i Stockholms skärgård (de verkar krympa för varje år..) mot en resa till norra Öland för att locka eventuella Emåare som stryker längs kusten. Känner någon till om hur flugfisket är efter havsöring i trakterna kring Trollskogen, Äleklinta m m i december? Är det rätt tid att åka? Peppe

20. Started by wiloboken,

Hej på er! Funderar på att sticka till Öland i slutet på mars för en dags fiske. Finns det någon bra plats runt Färjestaden? Kommer till att vada. Både spinn och fluga. Mvh Ingemar

21. Started by chrissalmonid,

har två lumparpolare som bor i norrtälje så jag tänkte att de kanske inte skulle va en så dum ide att åka dit me 12'6 7/8 :an å göra ett försök nån gång framöver..e de nån som har koll på norrtäljeån å fiskuppgång fångster etc??

• 199 replies
    • 63.6k views
  22. Started by harlequine,

Hallå i stugorna!!! Tänkte höra om någon vadfiskar uteslutande på kusten med midjevadare och kan delge plus och minus med detta. Har funderat på midjevadare då jag ofta går längre sträckor och orkar inte bli dyngsvettig. Har även en tanke på att under kallaste vinter då jag inte vadar djupare än till vaderna så kunde midjevadade fungera. /H

• Thanks
      • Like
    • 26 replies
    • 8.3k views
  23. Started by Nelson,

Hej Jag ska jobba i Kungsbacka på Löftadalens Folkhögskola denna våren. Är det någon som vet hur fisket är där? Tacksam för hjälp Ola

• 0 replies
    • 3.4k views
  24. Started by John-Daniel,

Ta bort tråden - det är tydligen ingen som har fiskat på Gotland.

• 0 replies
    • 2.8k views
  25. Siken är min favorit-matfisk. Jag metar den på våren i skärgården och jag pimplar/flugfiskar den i norrland. Ibland har jag fått den som en bonus när jag fiskar Havsöring med fluga i skärgården. Men är det någon som har riktat fiske efter Sik med fluga i Stockholms skärgård och lyckats??

• 3 replies
    • 3.7k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.