Fiskevatten - Salt
180 topics in this forum
-
Någon som vet om det finns Multe i stråvalla-området?
-
- 3 replies
- 3.6k views
-
-
Hej jag ska försöka få med brorsan på en roadtrip med fiske, novis på det mesta gällande havsfiske (förutom silver på västkusten….) Är Hardangerfjorden ett bra val för fiske från land? Resan kommer inte bli pann-bens-fiske utan även mkt att umgås, njuta av natur å god egenfångad fisk - så omgivningen/resvägen är också en viktig parameter… Alltid kul med nya arter, kommer nog främst spinnfiska men lite bottenmete kan vara aktuellt samt att såklart flugspöt åker med! … samt kanske ngt sjö/älvfiske på resan…. Flugutrustningen - hur mkt backing behövs till detta fisket? Finns det några långrusare? tänkte köra med 9”6’ #7 alternativt gäddpåken #9 7’11” å …
-
-
- 3 replies
- 1.5k views
-
-
Tjenixen Nån som testat att fiska med fluga från land i Saltströmmen? Tips på lämplig plats att kasta ifrån mottages tacksamt :-) Tips på fluga? Har diverse kit från #3 upp till tvåhands #10. Skitfiske
-
- 5 replies
- 6.8k views
-
-
Hej, Ska till fort lauderdale i vår, närmare bestämt Hollywood Beach. Någon som fiskat från stranden eller någon kanal i närheten? Det ska tydligen gå att fiska lite snook och jacks.
-
- 1 reply
- 1.1k views
-
-
Hej! Jaha nu är jag på gång och letar rullstolsvänlig plats för lite kustfiske igen! (Men u har jag bytt kust..) Någon som vet någon plats mellan Göteborg - Varberg där man kan kasta från strand eller pir/brygga från rullstol? Naturligtvis så är fluga nummer ett, men vi kommer ta med utrustning för bottenmete etc också. Alla tips uppskattas!
-
-
- 9 replies
- 8k views
-
-
Hej, Jag ska åka till Honolulu, Hawaii på konferens om ett par veckor och funderar på att plocka med mig flugspöet. Är det någon som har erfarenhet av att fiska där? Jag kommer nog inte hinna vara ute en hel dag, utan fiske kommer bara kunna ske när det passar, därav kommer jag inte kunna hyra en guide. Jag behöver inte alls fånga mitt livs bonefish, utan all typ av fisk lockar lika mycket. Är det lönt att ta med eller ska jag lägga tiden på att bada istället? Mvh, Daniel
-
- 2 replies
- 1.6k views
-
-
skall till kanarie öarna på höstlovet, vet inte exakt vart. Tänkte ta med mig fiskegrejjerna om det nu är någon ide, kommer bara bli fiske från stränderna i så fall. någon ide? om i så fall vad för drag?, röd-vita rapala? ;D
-
- 99 replies
- 32.7k views
-
-
I höstmörkret smids planerna för nästa sommar. Vore det inte häftigt att blanda upp öring- och harrfisket med lite salta duster? Kommer sannolikt vara kring Lillehammer i sommar och då är ju en tur till Trondheim inte helt oöverkomligt. Är det som jag minns det för 20 år sen, man kunde gå ned till havet lite varsomhelst och få sej, bleka och torsk? Det borde ju inte vara några problem att köra fluga istället med lite biffigare utrustning och sjunklina. Nån som provat något liknande?
-
-
- 4 replies
- 3.3k views
-
-
Jag seeer backingeeeen!!! Jaaaag seeeeer baaackiiingeeen!!! https://smaabaadsnyt.dk/2017/09/07/lystfisker-faar-tun-paa-krogen-og-slaebes-6-mil-til-havs/
-
- 1 reply
- 3.3k views
-
-
-
Jag har blivit medbjuden på en havsfiskeresa nästa år till Helnessund för att fiska Hälleflundra, Torsk mm. Jag tänkte då givetvis plocka med mig flugspöet för att pröva mig på att lura upp någon Torsk kanske. Men jag undrar om det är någon som känner till om det finns något närliggande vatten med öring eller Harr kanske som man skulle kunna ta sig en dagsutflykt till ? Jag har försökt googla mig fram men har inte hittat mycket...
-
- 9 replies
- 16.5k views
-
-
Någon som har erfarenhet av Bayahibe på DR. Har googlat runt och det finns flats med Bonefish mm. Någon som vet något konkret om detta område?
-
- 2 replies
- 3.7k views
-
-
Hej, Jag ska åka till Costa Rica i december och har sökt runt efter fiskemöjligheter. Det mesta jag hittar är dyra fiske resorts som erbjuder boende, mat, båt, guide och utrustning. Alla dessa är över min budget, priser kring 2000 - 3000 dollar för 3 dagars fiske. Jag har aldrig fiskat saltvatten och känner inte att jag skulle greja att fiska där på egen hand så det jag letar efter är billigare alternativ med guide, bara fiske utan lulllull och massa extra service. Är det någon som har erfarenhet av denna typ av upplägg i Costa Rica? Jag vill helst fiska bonefish, men det verkar det inte finnas så mycket av där? Jag kan tänka mig nästan all typ av fis…
-
- 0 replies
- 5.8k views
-
-
-
Tänkte åka till Kuba/Belize eller liknande i November där jag kan fiska och barnen bada gärna Bonefish och bra boende till hyfsat pris
-
- 0 replies
- 4.3k views
-
-
Er på Tjörn. Noen som har tips til morgen/dagfiskeplasser Havsøring eller makrill på fluga........ send gjerne PM
-
- 0 replies
- 8k views
-
-
-
Hallo Nu har det slumpat sej så att jag ska till kenya i december och kommer då få några dagar att avsätta till fiske, är ett tag kvar men alltid bra att var ute i god tid:D Så jag har lite frågor som ska besvaras! hur är fisket där ? Kan man fiska från land ? Vilka arter är det som gäller? Och vilken utrustning bör man ha med sig? Alla tips välkommna
-
-
- 12 replies
- 21.1k views
-
-
Hejsan, Undrar bara om någon av er har några bra tips på vart i västinden man skulle kunna åka om man vill ha med sig familjen(fru+barn 8,10 år) och även ha ett bra Fiske med fluga? /Martin
-
-
- 1 reply
- 9.1k views
-
-
Jag var på Sardinien för två år sedan och såg enastående stim av seabass och barracuda när jag dök (snorklade mindre än 50 m ut). Nu när jag skall dit igen i september åker några flugspön med! Är det någon som har erfarenhet av saltvattensfiske i denna delen av Medelhavet? Ser säkert likadant ut på Italienska fastlandet, Korsika och Sicilien...
-
- 5 replies
- 16.4k views
-
-
Hej. Skall på en veckas semester till Alicante. Självklart följer flugspöet med. Någon som har några tips på platser eller har någon koll på hur det funkar med licenser? Kommer fiska från land. Tacksam för svar. Agne
-
- 1 reply
- 14.8k views
-
-
Åker på semester till florida 1-17 maj. Vi är ett större sällskap, men jag tänkte passa på att fiska lite. Det blir en vecka på västkusten (bonita beach) tre nätter florida keys (marathon) avslutning miami beach. Någon med erfarenhet från dessa ställen? Har läst på lite om flugor, fiske under broar och "naturreservat" men inget riktigt konkret.. Så shoot!
-
- 9 replies
- 14.3k views
-
-
Tänkte dela med mig av denna upplevelse samt lite tips till ni som tänkt åka hit på fiske. Nu är jag här på bröllopsresa men när man åkt så långt så tog vi en dag till flugfiske efter tarpon. Mina förväntningar var inte speciellt höga då jag vet att dagsturer ofta innebär lotteri när det gäller guider och platser. Fisket bokades hos cancuntarponfishing.com som håller till på Blue Ray marina. Intrycket av sidan och bilderna skrämde förstås upp mina förväntningar även om jag var skeptisk. Bilder på fin utrustning, sage, lamson mm samt en flott båt. Kl 06:00 var jag på plats vid kajen. Båten såg lika flott ut som på bilderna och väldigt anpassad till Fisket. Jag hade check…
-
-
- 8 replies
- 14.3k views
-
-
-
Någon som har någon erfarenhet av fiske på Maldiverna? Mvh Freddi
-
- 7 replies
- 19.9k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.