Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tekniker - Lax

1. Guest s
    Started by Guest s,

jag och bikare_88 ska dit och har en tid över på 2an! bästa tiden på hela öret verkar det som och det är halva priset på fiskekortet :o hest ska ni åka förbi kungsör eller någonstans i närheten så vi kan åka med mot bensinpengar hör av er snarast!!! 073 66 45 45 2

• 5 replies
    • 702 views
  2. Guest bobboslacke
    Started by Guest bobboslacke,

I år igen. Motivering att den stiger sent i älven. Så klart. Såg på fiskvandringsstatistik att den tog 40 dagar på sig att simma ( eller snarare hitta) från mynning till trappan. Är det 2,5 mil? Varav en halvmil med vattenbrist. Torrfåran! ???

• 2 replies
    • 792 views
  3. Started by El Flinko,

I morgon... synd att d börjar ta slut. hann knappt börja men men. drar en tur till gaula på en budgetresa å testar iaf ska bli fan så skönt med lite semester 8)

• 5 replies
    • 903 views
  4. Guest Laxarnas prins
    Started by Guest Laxarnas prins,

Hej alla laxbitna. Jag undrar hur ni ser på odling av lax i älvar, dessa smolt sätts sedan ut i älven och blir sånär som en vildlax. Som vi vet har laxen många fiender är det inte nät, sportfiskare, olika miljöproblem som ex försurningar eller parasiter. Dessa kända faktum går inte att blunda för och i den nalkande framtiden fiskar vi dessvärre på färre laxar. Min fråga till er mina vänner lyder: Hur kommer laxfisket att te sig om 10-20-30-40 år? Och vad ska vi göra för att nå en hållbar utveckling för främst laxen som art, men även vårt fiske på dem?

• 23 replies
    • 2.9k views
  5. Started by Christer S,

Denna grabben har nog fångat en större lax än dom flesta av oss kommer att göra på en hel livstid ;D ;D http://fluefiskesiden.no/forum/viewtopic.p...asc&start=0

• 4 replies
    • 893 views
  6. Started by Tompa_H,

Tänkte avsluta årets laxfiske i meråker till helgen. Någon som varit där sista tiden ? Kom gärna med förslag på flugor och vald som är speciellt gångbara... / Tompa

• 10 replies
    • 2k views
  7. Started by Judas,

Så var första Norgerepan av tre gjord. Namsen kan sammanfattas med ordet STOR och gav inte mersmak. Gaula besöktes mest för att hälsa på lite gamla vänner och fick endast ett kort besök med stangen. Trägen brukar dock vinna och sista veckan spenderades med 11 fotarn i en dricksvattenklar mindre älv ute på Möre&Romsdal. I andra kastet small det första gången. En femkilare som steg av efter ca 5 minuter. Dagen efter började fint med en 6 kg+ som efter hugget började med ett utras på ca 75 m nedströms (jobbigt att springa på slippriga stenar). Lyckades trötta fisken där och upp kom en fin fisk med lus och äggsträngar. Hem för ett par timmars vila och sedan tillbaka. Fisk…

• 46 replies
    • 4.9k views
  8. Started by stormogul,

Efter undersökning av Vormstad känns det ganska avlägset med trängseln som tydligen skall vara där. Därför söker jag tips på fisken i samma prisklass eller möjligen billigare, helst inte dyrare än vormstad! Får inte vara allt för långt norrut utan tröndelag känns rätt lagom. Tips på camper osv mottages gärna!

• 35 replies
    • 6.3k views
  9. Started by balola,

har du lagt ner på laxfiske denna sommar?blev förvånad när jag själv satt och räknade ihop att jag har fiskat en bra bit över 50 timmar.. inte ett hugg:D

10. Guest troutfisher
    Started by Guest troutfisher,

här kommer den största lax jag sett ;D 8) :

• 13 replies
    • 1.7k views
  11. Started by Sobber,

...äntligen. Efter 5 säsongers tvåhandsfiske och nu två norge-resor blev det jackpot med 5 st orkla-laxar! Ingen av min släkt eller vänner förstår hur stort detta är så därför får jag tala om detta för alla laxdårar här. Laxfebern blev så stor att jag drog iväg helt själv för en veckas fiske i grannlandet - känns otroligt skönt att jag gjorde något rätt (för en gångs skull..) Ha en bra avslutning på lax-säsongen alla!

• 15 replies
    • 1.5k views
  12. Started by holmen,

Verkar vara toppår för laxfisket i Finnmarken http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1405780.ece Är man rik så kan man dra hur många laxar som man själv behagar. Lorden drog 53 laxar i Alta i år. Kul för honom. Hur många laxar drar ni i Byske/Lögde per år?

• 41 replies
    • 4.9k views
  13. Started by Ronnie,

Har fiskat en hel del i Kaitum älven genom åren,men dock ej efter lax.Har väl någon gång sett lax nere i älven och i Killinge fallet ser man ju nån lax hoppa.Men hur är älven riktigt att fiska och finns nån chans att få någon lax där?Är det nån som fiskar lax där med framgång?

• 5 replies
    • 3.8k views
  14. Guest hjartat
    Started by Guest hjartat,

Hur syns det om den ställt sig på sin ståndplats eller om den är på väg upp i älven.?

• 21 replies
    • 2.7k views
  15. Guest Flooboee
    Started by Guest Flooboee,

Någon från sydvästra skåne som är sugen på att åka till Halland och ätran för ett försök på laxen söndagen den 6e Augusti. Har tyvärr ingen att åka upp med. Skicka IM vid intresse.

• 13 replies
    • 2k views
  16. Started by viggen,

Hej Jag ska till bergen slutet av augustig eller början av september. Finns de några älvar man kan fisk som är öppna. ??? ??? ???

• 5 replies
    • 1.7k views
  17. Started by stormogul,

Finns gyro i östersjöälvarna? Eller är det något som bara finns i riktigt saltvatten längs andra sidan skandinavien?

• 5 replies
    • 1.1k views
  18. Guest Orvisman
    Started by Guest Orvisman,

Ska fiske i Forshaga Zon 2 15:e och 22:a juli. Jag ska ringa om jag får vadar fiske. Om det är så att jag måste tar båt, hur går det till? Ska jag har min tvåhands eller min en hands? Borde jag var två iställa? Dumma frågor kanske men man måste fråga. Lite tipps o hjälp skulle jag uppskata....

• 40 replies
    • 2.8k views
  19. Guest Fiskefrossa
    Started by Guest Fiskefrossa,

Har fått rapport från farsan som är i Tana! Han har bara hunnit fiska ett par timmar på lördagen men han fick två laxar och tappade en. Det var nystigen grils 2,5-3kg men det kom även upp en lusad 9kg`s. På söndagen är fisket i älven fredat så då fiskade han spinn vid kusten. Snacka om att han blev förvånad när han efter kvällen kunde summera 1 öring på 4kg, två tappade stora fiskar lax eller öring, 2st havsrödingar runt kilot och en del mindre öring och röding som fick gå tillbaka. Men det var inte bara positiva rapporter man fick. När det började skymma kom det in en trålar jävel in i mynningsområdet med i princip släckt belysning. > Jag kan inte tänka mig att trålf…

• 4 replies
    • 985 views
  20. Started by balola,

Varför hoppar en lax? Finns det egentligen nån som vet exakt varför dom gör de? Har hört att laxarna hoppar när dom blir skrämda, och hugger sedan inte, det tror jag stämmer, men när man inte skrämmer den? om man sitter uppe på torra land och ser en lax hoppa, varför gör den de? den tar juh inga insekter och sånt som den skulle kunna hoppa efter.. så om det är någon som vet så kan ni gärna svara på det och förklara:D Tack på förhand // Anton

• 28 replies
    • 12.1k views
  21. Started by Slemusraketus,

natt till den 18/7 så tailade jag en lax för första gången. jag å polaren var i lögdeälven strax nedanför storfall å vi skulle fiska HÖ. jag gick på höger sida en bit nedanför polaren men det hände inget så jag gick å kolla på polaren å vi snacka lite medans han fiskade på. ja a hugg skriker han DJÄVLAR fisken rusar rakt emot han VEVAR SOM SATAN laxen kommer rakt upp i ett meters hopp HELVETE EN LAX skriker polaren med gäll röst laxen går ut i polen å tjurar. polaren gör premiär med sitt nya klass 7 SCOTT spö tafsen är 0.25. sen så gör laxen en rusning på ca 100 meter nedströms till lugnvatten å polaren efter i ilfart :oDJÄVLAR med ännu gällare röst laxen går å bökar…

• 6 replies
    • 1.4k views
  22. Guest Pekka
    Started by Guest Pekka,

Laxfiske, Gaula, inget vatten...så fiska är inte att tänka på. Så vad ska man göra..? Jo..man får ju i alla se till att man inte har onödigt mycket sprit med sig hem. Så nu startar vi uppropet...'Inte en droppe kvar:-D

• 14 replies
    • 1.6k views
  23. Guest Springaren
    Started by Guest Springaren,

Kolla här Hoppas verkligen att det blir något av det!! http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=589491...=167&page=0

• 3 replies
    • 1.5k views
  24. Hej! Fiske febern brinner i kroppen och nu undrar jag om det är nån här som har kolla på hur fisket är i älvarna i Området runt Porsangerfjorden. Har förstått att det är hyfsat bra med vatten där men är det nåt bra fiske där nu? Tacksam för info. Lolax

• 5 replies
    • 1.2k views
  25. Started by stormogul,

Även på större flugor? Vad tror ni, vad blir effekten av detta? Testade en gång, fick gädda, vetifan om det berodde på löst hängande krok. Så vad tror ni? Fungerar det vettigt?

• 7 replies
    • 2.1k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.