Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tekniker - Lax

1. Guest Flea
    Started by Guest Flea,

Ska tillbringa 2 dagar i Mörrum... Titta efter nån som rör sig som en pigg 90-åring!! Blev påkörd bakifrån av en annan bil i Torsdags, så vi får se hur det går!!!

• 4 replies
    • 839 views
  2. Guest fizzka
    Started by Guest fizzka,

En glad hälsning från Christian till alla. Helt salig över fisket & naturen i ingemansland. Han sa han hamnat i himmlen Han låter även hälsa att "Laxfiske är busenkelt" 8) ha det!

• 7 replies
    • 1k views
  3. Guest T.A
    Started by Guest T.A,

Här har ni den. Den är nu igång så vi kan räkna in våran spillra av lax.. http://www.jockfall.com/svensk/index_s.htm

• 60 replies
    • 5.3k views
  4. Guest Salmon salar
    Started by Guest Salmon salar,

Då var man tillbaka från Umba. Fin vecka men lite vatten i älven. Ca 1m under normalnivå. Sammantaget tog vi 50 lax och jag själv 7 med en top på 7,5kg. 90% var blanklax. Salmon salar

• 98 replies
    • 11.5k views
  5. Started by stormogul,

Helst ingen superdyr då jag nu i början vill satsa på att bygga upp ett litet lager med alla storlekar! Kommer EJ att vilja ha trekrok utan BARA dubbelkrok!

• 7 replies
    • 1.8k views
  6. Started by Fredrik_w,

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=24215...amp;arkiv=False ;D ;D fast dem har visst skiftat bilderna fel gentemot texten ;D

• 12 replies
    • 1.7k views
  7. Eftersom jag är nyligen hemkommen efter att ha bott i Vancouver (Brittish Columbia, Kanada) i tre år, är jag givetvis full av erfarenheter, fiskeupplevelser och helt nya perspektiv på hur ett lands fisketillgångar kan skötas. Jag pratar främst om Laxfisket i floderna och strömmarna. Staten har monopol på allt fiske i söt och saltvatten. Fördelen är att det blir enklare att skapa regler för alla vatten och sportfiskare, fiskekort köper du till hela Brittish Columbia för ett år till priset av ca 40 dollar(!). Det är stenhård lag på hullingsfri enkelkrok på ALLT fiske. Folk håller sig faktiskt till denna regel, under tre år såg jag bara en enda trekrok! Till och med …

• 22 replies
    • 1.9k views
  8. Guest s
    Started by Guest s,

7-0 blev det till dom under maj månad ;D ;D ;D ;D ;D

• 4 replies
    • 1.1k views
  9. Started by iMikac,

Tjenare, är ganska novis på laxfisket men tycker det är jävligt kul, undrar är vi många kring gbg som fiskar lax.....kanske kan bli ett gäng som drar iväg m.m.!!

• 9 replies
    • 2.5k views
  10. Started by norway,

Pirrar det nått ? Till och från kan faktiskt pungen skrynkla ihop sig något på mig såhär nära säsongsstart. Jo, tråden var skriven under laxfiske.

• 22 replies
    • 1.8k views
  11. Started by fnilsson,

Har starka planer på att åka till Kolahalvön förhoppningsvis redan i sommar/höst men känner att jag vet alldeles för lite innan jag hostar upp pengarna för det. Är det någon här som har lite koll på vilka älvar som verkligt är bra? Antar att inte alla är det??? Jag kikade in på Northern travels hemsida (http://www.northern-travels.com/Fiskeresor/fiskeresor.htm) som arrangerar resor med buss från Luleå till älvarna Titovka, Boris Gleb, Pana-Varzuga (med katamaran nedför älven) Pana, Belousiha. Någon som vet något om dem eller kanske har andra tips om allt vad kan tänkas gälla Kola? Bästa perioder, flugval, svårt att få tag i resor, trängsel längts stränderna? Tja. allt s…

• 6 replies
    • 1.5k views
  12. Guest SebastianG
    Started by Guest SebastianG,

-Ja, vad har hänt! Eller är det bara jag som inte kommer in??? Mvh Sebastian

• 6 replies
    • 1.4k views
  13. Guest hjartat
    Started by Guest hjartat,

I morgon kväll drar jag till Stjördal i 2 veckor ;D detta är nått man gått och längtat efter nästan 1 år, packning pågår för fullt just nu ;D ;D

• 5 replies
    • 707 views
  14. Started by selgeco,

I går landades en fin lax på 14 kg, togs på spinn.. www.alvkarlebysportfiske.nu

• 16 replies
    • 1.7k views
  15. Started by E.T.,

Verkar som det tagits en på 6,8 kg i Matkakoski igår http://www.lapland.fi/lohestuskeskus/kalatilasto2.asp

• 29 replies
    • 3.6k views
  16. Started by lufaseglare,

Enligt obekräftade uppgifter har första blanklaxen tagits i lögde 7kg. Någon annan här på edge som hört något om detta? Upprepar, uppgifterna är än så länge höjt i dunkel! (ingen rök utan eld) 8)

• 21 replies
    • 2.5k views
  17. Started by NinjaTobbe,

Den riktiga premiären i väst ser ju ut att gå lysande! Jag gissar att på 24 timmar så har nog alla tröndelagsälvar passerat kissMörrum i antal o totalvikt! Varför sitter jag i Schweiz och rycker i ....... framför fångststatistiken på datorn?? :'( :'( :'( :-

• 9 replies
    • 1.5k views
  18. Started by stormogul,

Vill helst köra med en hel lina, vilken är lagom för sommarfiske? (Jag är nybörjare på laxfiske) FLyt? Flyt/sinktip? Intermediate? ultra snabbsjunkande?? ;D Nej men seriöst, vad passar? Jag kör enhands spö i klass 9 men tänkte mig en klass 10 lina då spöt är jävligt snabbt eller räcker det med flyt lina plus olika sjunktafsar?

• 28 replies
    • 10.7k views
  19. Started by Fredrik_w,

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=23291...amp;arkiv=False

• 13 replies
    • 1.6k views
  20. Står i valet och kvalet av att välja lina till mitt enhands laxspö i klass 7. Hel lina eller klump och skjutlina? Det är frågan, vad skulle in valt? Jag skall nästan bara kasta underhandskast och det går alldeles utmärkt med båda tycker jag.

• 8 replies
    • 2.6k views
  21. Started by Sunray,

Fiskade i Säveån i lördags ( Jonsered ). Min polare blev lite varm i solen och hängde av sig sin vadarjacka på en trädgren bakom sig när han fiskade av Manereds. Rätt som det är hör han något prassel bakom sig och när han vänder sig om står det en gentleman där och rotar igenom hans fickor! Så om ni skall fiska Säveån - håll hårt i era grejor! Flera bilinbrott med stulna fiskegrejer, plånböcker och allt annat har ju skett tidigare, men det här var nog nästan rekord i fräckhet...

• 3 replies
    • 966 views
  22. Started by balola,

någon som hör om de händer nått i Ängesån ännu? Ni kan väl vara så snälla att för det första hålla er till Ängesån, och rapportera när de händer nått där:D Tackar:D

• 6 replies
    • 1.4k views
  23. Started by Judas,

Varje år går man där och sliter med sjunklinan och drömmer. Oftast går drömmen i stöpet men vissa år har man flax. Man vill ju ha en Majlax i hemmavattnet, så är det bara. Har lyckats ett par gånger genom åren men det är fan lika gott varje gång det händer. 4,5 kilo lusat silver = fin fajt och ett smajl som kommer att sitta i minst ett par dagar. Bild kommer i kväll.

• 12 replies
    • 1.3k views
  24. Started by E.T.,

Hur går det där nere?

• 16 replies
    • 1.9k views
  25. Started by PINNEN,

Är det nånn av er som ska till Orkla på premiären? Isåfall vart? Själv fiskar jag på Hasse Dehlins sträckor,om ni ger er till känna kanske vi kunde ljuga lite ihop?! PINNEN

• 23 replies
    • 2.4k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.