Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övrigt

1. Started by Doj@n,

Går i tankar om att införskaffa mig en ny flytring. Undrar därför vilken man ska välja? Har kollat lite olika begagnade men även nya. Vad är det för skillnad på Fishcat och Fishcat 4? Någon som har erfarenhet av pool12 modell där man sitter ganska högt?

• Like
    • 26 replies
    • 7.9k views
  2. Started by the fiske freak,

hittade detta i en engelsk flugfiske tidning... är det något att satsa på? http://www.carrilon.co.uk/product_info.php...roducts_id=1846

3. Started by tugge08,

Om man har en såkallad "strumpa" på fluglinan med en ögla kan man då knyta fast tafsen med en vanlig betesknut i öglan? Eller går det lika bra att göra en ögla på tafsen och seda sätta ihopp båda öglorna med den där kontakt knuten eller vad den nu heter?

• 11 replies
    • 2.9k views
  4. Started by zeem,

Tjena Nu behöver jag otrolig hjälp. Efter en mycket lång fika kom jag och några kompisar fram till att vi skall ha en fiskecup. Priset för varje tävling skall vara ett vandringspris, bestående av ett flugset. Flugsetet skall vara det sämsta som finns på marknaden, det skall vara så dåligt att man skäms för att man håller det i handen. Rikt priset skall vara riktigt lågt oxå, max 500sek. För att sprida lite om reglerna så kommer vinnaren endast att få fiska med detta "pris" nästa tävling och förhoppningsvis kommer priset att vandra runt. Dela nu med er av era kunskaper. Ja vad fiskar ni med där ute i stugorna

• 15 replies
    • 2.2k views
  5. Verkar som eliten på Scierra har hoppat över till Z-spey. http://www.fluefiske.net/nyheter/nyheter/1...uttene-til-zpey

• 2 replies
    • 1.3k views
  6. Started by tugge08,

... :laugh:

• 10 replies
    • 2.2k views
  7. Started by Lucas,

I våran hobby är prylarna en del, för vissa en stor del och för några verkar det vara allt. Här finns medlemmar som knappt fiskat i 5 år, som redan äger sjuttielva splitcane, 400 s-vevsrullar mm mm mm. Här finns en del yngre förmågor som redan bär på utrustningar som många bara drömmer om och lika fullt kan samma förmåga starta en tråd om ditten och datten, prylen hit och dit. På vilket vis påverkar detta då miljön? Jo, jag menar att den attityden som man har med sig eller skaffar sig, genom exempelvis flugfiske, smittar av sig på den övriga vardagen. En slit å släng mentalitet. Samtidigt som det är en menatlitet där det är viktigt att alltid ha det senaste, dyraste ell…

• 67 replies
    • 5.7k views
  8. Started by iMikac,

jag kan bara säga att jag är grymt nöjd, köpte dom för 6 år sen och dom håller ännu och jag fiskar allt med dom samt att jag ramlat mm..........ändå håller :laugh:

• 0 replies
    • 1.1k views
  9. Started by RB,

Hej, på den link visar Staffan hur man monterar backing, lina .... etc. kan nån säga vad är det för knut som han använder för backing och lina? den ser så enkelt ut. Mvh RB http://mollanmedia.com/Bilder/Flashfilmer/video.html

• 5 replies
    • 4k views
  10. Started by trigger hammer,

Ett Hardy Angel TE 9.6 fot 4 delat klass 6 och en Hardy zane rulle 10/11 något år gammla bägge grejorna vad tror ni detta kan vara värt??? :-.

• 2 replies
    • 1.2k views
  11. Vision attack? http://buyit.se/elgesportfiske/visaProdukt...20&veckans= Guideline awm? http://buyit.se/elgesportfiske/visaProdukt...71&veckans= Ska fiske i säveån, bäckar o liknande.. klass 4 som gäller eller?

• 6 replies
    • 1.3k views
  12. Started by tugge08,

..Till regnbågs och öringfiske klass 5 klass 6 :laugh:

• 3 replies
    • 1.3k views
  13. Started by JohanD,

Jag har ett Guideline LPXe. Toppen gick av vid fiske. Ringde butiken där jag köpt spöt utan att få tag på någon under en dag. Mailade då Guideline. Fick till svar att jag skulle skicka toppen till dom. Några dagar senare dök en ny topp upp i en ny tub med DHL. Inget snack, inget uppvisande av kvitto. Riktigt bra service! Tyckte dom var värda en eloge här på Edge pga det fina sättet dom löste mitt problem med. //Johan

• 11 replies
    • 2.9k views
  14. Guest ironblue
    Started by Guest ironblue,

Vad har ni för erfarenhet av flugor från flugor.se? Tyvärr tycker jag att kvaliteten inte är den bästa, flugorna går snabbt sönder, krokarna rostar om nu inte köper saltvattenkrok förstås Jag har köpt mycket flugor härifrån och kommer göra det i fortsättningen oxå för jag gillar idén och de har trevlig personal och snabb leverans. Men snälla försök få lite bättre hållbarhet i flugorna. Mvh Mattias

• 63 replies
    • 9.4k views
  15. Started by tugge08,

Ngn som kan tipsa om en bra streamer ask?

• 9 replies
    • 1.7k views
  16. Started by Runarsson,

Fick länken av författaren alldeles nyss: http://flyanglersonline.com/prorevw/cliffoutdoors.php

• 0 replies
    • 979 views
  17. Started by upinsm,

Hej, är relativt ny på flugfiske. Började i somras med flugfiske efter regnbåge och blev biten direkt Nu är saken den att jag har blivit sugen att prova på havsöringsfiske. Är dock vilsen i djungeln av alla spön rullar mm. Har förståt att det är runt klass #8 på spöt som gäller men har sett att det finns oerhört varierande längder på spöt. Vet ej vad hur jag ska välja. Tips bra saker till bra pris mottages tacksamt. Har tänkt lägga max 4000 på spö, rulle och lina . Har tittat på tre paket, någon som har erfarenhet av dessa ? Guideline #7 1850:- http://www.capricorn.se/shop/item_link.asp?item_id=19222 TFO #8 3299:- http://www.capricorn.se/shop/item_link.asp...ke…

• 13 replies
    • 2.9k views
  18. Started by the fiske freak,

hej alla stollar! jag bara undrar om någon kan komma med tips på bra flugaskar?! Mvh Kalle

19. Started by FOPPA1,

Tjena alla torrflugefantaster. Vilka preparat använder ni ? Vilka kommer ni aldrig mer att använda ? För impregnerar vid städet ? Har ni märkt att vissa preparat inte går ihop med vissa matrial.( Typ Cdc) Själv använer jag 3 sorter. GEHRKE´s GINK. En gel som flyter ut bra när det värms upp mellan fingrarna och sitter kvar länge i flugan. Dock, flyter inte flugan så högt. Går bra att använda till tafsen om man vill det. För små till medelstora flugor använder jag Shimazaki "DRY-SHAKE". Ett pulver som gör att flugan flyter högt. En burk varar inte så länge och är ganska dyr. Är hitils det bästa pulvret jag använt. Vissa flugor för impregnerar jag. Då använder jag D…

• 11 replies
    • 3.8k views
  20. Started by Hannu,

Jag har aldrig ägt en riktig vadarstav och dom få gånger har jag haft en kraftigare trädgren som stöd. Nu har min kära fru önskemål om att jag börjar använda en riktig vadarstav, ALLTID :- Har ni några tips på bra vadarstavar?

• 37 replies
    • 9.7k views
  21. Started by mackan123,

Hejsan! Någon som kan tipsa om bra fenor till flytringsfiske? 600 för ngt som ser ut att komma från rusta är ju inte direkt prisvärt. Tack på förhand, Mackan

• 9 replies
    • 5k views
  22. Guest axen
    Started by Guest axen,

Hej. Jag har precis invigt lillebror i flugfiskandets ädla konst. Han blev krokad med en gång! Tyckte det var görskojj!! Men han har ju ingen utrustning och jag har bara min egna. Men vad skall han köpa?? Han är fattig student så han har ju inga fantasisummor att handla för. Någon som har lite tips på vad han kan köpa för spö + lina (max 1000 kr) som är helt okej för en nybörjare? Hade tänkt 9", klass 7 eller 6-7. Han skall främst fiska havsöring på västkusten. Rulle har han redan. Tacksam för lite tips..

• 3 replies
    • 1.4k views
  23. Started by andershansson,

Var köper man fina trähåvar?

• 1 reply
    • 1.4k views
  24. Guest ajpress
    Started by Guest ajpress,

Jag undrar om någon vet var man köpa det vågformade fastsättningmatrial som finns i flugaskar. Jag skulle behöva byta ut detta i några askar. Hälsningar ajpress

• 1 reply
    • 975 views
  25. Started by waverave,

vad tror ni om det paketet? blivit erbjuden att få köpa det för 3500 inkl. nån lina. bra pris eller ? blivit så taggad att börjar fiska 2hands nu

• 12 replies
    • 1.7k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.