Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ospecifierat

1. Started by Belker,

?? Den e STOR

• 7 replies
    • 2.2k views
  2. Started by pette,

Någon som har koll på vad det här är för S.bagge??? jobbar polarn har hittat ett antal såna i sin bil,dom har tydligen funnits där ett tag för han har hittat nya i varje år vad jag förstår,så dom har klarat vintern med han har hafft bilen i 2-3år tror jag . han sa att han har hittat större med jag sa att det var en kackerlacka någon som har koll på vad det är för något?? springan mellan skalen(vingarna) har blivit när den blivit klämd mellan baggage luckan skalbagge.bmp S.bagge.bmp

• 15 replies
    • 4.8k views
  3. Started by TheWizzard,

Nån som vet vad den här rackarn heter? Hittade den vid Hedströmmen i lördags (11 april).

• 9 replies
    • 2.4k views
  4. Started by nikonftn,

Om du skall resa iväg ut i Europa, självfallet medbringande flugfiskeutrustningen, kanske du ställer dig frågan 'Vilka kryp förekommer där?'? Om du har lite hum om insekter så finns ett enkelt sätt (under förutsättning att du kan läsa detta, dvs har tillgång till internet). Du går in på www.faunaeur.org (eller söker efter Fauna Europaea och väljer den förhoppningsvis första träffen). Nu klickar du duktigt på 'Distribution' och följer upp med ett klick på 'List species by region'. På den följande menyn klickar du på 'Family' och letar fram 'Order' (dvs ordning), som du raskt klickar på. Nu väljer du vilken insektsordning du är intresserad av, om det är fler än en, vil…

• 0 replies
    • 1.4k views
  5. Started by jungle cock,

En kompis var i somras ovanför Vuoggatjålme och fiskade då denna insekt svärmade och fisken blev selektivare än selektiv. Storleken varierade mellan 10 - 16 mm, vingarna var helt transparanta innan dom la ihop dom då de blev vita. Benen var knallröda ända ner till " knäleden "

6. Started by Jodo,

Var ute och jagade regnbåge och hittade något jag aldrig sett förut av en slump mest. När jag skulle slänga plastförpackningen i soptunnan vid sjön så såg jag till min förundran hur hela sopsäckens innerväggar var full av den gräddvita på bild två, bild ett är en nattslända som förmodligen tyckte min kameraväska var varm och skön så den följde med som bonus men det är alltså den vita jag är mest nyfiken på just för det var säkert 50st på insidan av sopsäcken (gissar det var varmare där inne?)

• 8 replies
    • 3.2k views
  7. Started by Lazza,

Taskig bild men... Från Vindelälven tidigt i augusti, nån som vet?

• 6 replies
    • 3.9k views
  8. Started by J.M.E,

Någon som vet? 28072008365h_1024x768.jpg_thumb

• 6 replies
    • 14.8k views
  9. Ursäkta den usla bilkvalitén men bilden är tagen med mobil, och den flaxade hela tiden. Men ni ser i alla fall teckningen på den. Kroppen var säkert 4-5 cm lång och riktigt fet. Erik DSC02905.JPG_thumb

• 7 replies
    • 6.1k views
  10. Started by JohanD,

Vad är detta för någon slända? //Johan 055.jpg_thumb

• 7 replies
    • 2.3k views
  11. Started by Rasmus,

??? dagslaende1.jpg_thumb

12. Started by Fjälltoken,

Hej, jag behöver några expertförslag på namn på dessa. Dom är från kallfjäll 700möh Kirunafjällen. Lägger ut frågan här för jag tror några av er kan svaret. / Håkan P1010402.JPG_thumb

• 12 replies
    • 4.3k views
  13. Started by Hurtig,

Nån som vet vilken?

• 18 replies
    • 3.2k views
  14. Started by Jodo,

Hittade denna i våran fontän när den rengjordes, vad jag lyckats få fram så ska det vara en Gulbrämad Dykarbagge? Ska vara en hona också, vilken specifik art det är fanns det ingenstanns att finna. Systematik : Rike: Animalia (djur) Stam: Arthropoda (leddjur) Klass: Insecta (insekter) Ordning: Coleoptera (skalbaggar) Familj: Dytiscidae (dykare) Släkte: Dytiscus (egentliga dykare) Trevliga men ganska stora, försökte övertala mina föräldrar om att dessa är en guldgruva då vi slipper allt annat skit i fontänen då...

• 1 reply
    • 3.3k views
  15. Started by Rasmus,

Inte lätt att imitera net.jpg_thumb

• 0 replies
    • 1.1k views
  16. Started by Rasmus,

Bra camo caddissedge1.jpg_thumb

• 0 replies
    • 1.1k views
  17. Started by sasse,

Hittade denna krabat i dammen i går fm. Den lade ägg och sedan kröp den omkring och vilade sig på bladet. Som tur var det is på andra delen så fiskarna höll sig undan. Dammen har ett bra ekosystem med bra PH och inga nitriter. Mycket husmaskar och trollsländelarver mm finns det men jag har aldrig sett någon som denna förut. Någon gissning? slanda1.jpg_thumb slanda2.jpg_thumb

• 7 replies
    • 2.6k views
  18. Started by Kolbaz,

Nån som har tips om bra bok/böcker för en som vill lära sig lite mer?

• 4 replies
    • 1.5k views
  19. Started by Hurtig,

Närmare art obekant för mig..... den här kompisen satt på myggnätet i tältet....

• 2 replies
    • 1.5k views
  20. Started by Hurtig,

Vet tyvärr inte exakt vilken art detta är, men det kanske någon annan vet, så får man väl döpa om tråden..... Jag tyckte det kunde vara kul att i alla fall peta in något till attbörja med...

• 3 replies
    • 1.4k views
  21. Started by Hurtig,

Osäker på denna.... har tre stjärtspröt men var mindre än Ephemera.... tror på strömslända, men är osäker på vilken...

• 0 replies
    • 1.2k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.