Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övriga Vattenlevande

1. Started by Wolfis,

I denna tråd ska alla ämnen döpas till insektens namn. (det är ok att posta hur många nya bilder som helst i en tråd som är namngiven, dvs medlemmarna kan gärna bidra med fler bilder om det är god kvalite. )Kommentarer mm skrivs i samma tråd /Andreas

• 0 replies
    • 20.4k views
  2. Started by Lawson,

Har precis blivit klar med digitalisering av mina diabilder. Är det någon som känner igen den här lille krabaten?

• Like
    • 4 replies
    • 630 views
  3. Started by Kaisan,

Har sett på Youtube att flugfiskare använder imitationer av Cikador ibland, min undran är då om dessa insekter finns här i Norden också om ni här på forumet använder såna imitationer?

4. Started by tazza,

...skulle man kanske binda upp http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7980015

• 3 replies
    • 22.9k views
  5. Started by Fiilip,

Under våran årliga fiskeresa till fjällen bestämde jag mig i år för att vända på några stenar och kika på vad fisken egentligen käkar. Fasen vad smått allting var!?! Jag vände på en massa stenar och grejer men hittade aldrig någon nymf som var större än 6-7 mm. På youtube har jag sett filmer från USA och liknande där de vänder på stenar och hittat bl.a. Stoneflies som ser ut som monster i jämförelse med nymferna jag hittade. Varför jag börjat fundera är helt enkelt att nymferna jag själv fiskar med, och säkert många andra, är strlk 10-12 och inte alls samma strlk som orginalen jag hittat här hemma. Borde det inte gå bättre att fiska med nymfer i strlk 16-18 eller finn…

• 6 replies
    • 20.8k views
  6. Started by RB,

hej, vad kan det vara? nåt med sandmask att göra, kanske?[/img]

• 6 replies
    • 21.1k views
  7. Started by Salmonoid,

Hittade en liten rackare på 1,5 cm. Fin va?

• 4 replies
    • 23k views
  8. Started by Salmonoid,

http://www.dykmag.net/sv/docs/d_natur/dyk_...en.php?nat_id=2 Skorv (Saduria entomon) finns i massor, ssk i norra Bottenviken. Upp till 9 cm långa. Är dessa väsentliga att imitera ur fiskesynpunkt? Äts de av havsöring/ havsharr? Har någon upptäckt skorv i maginnehåll etc? Isåfall -är de värda att (försöka) imitera till kustfisket? Fundersamt SAlmonoId

• 17 replies
    • 28.2k views
  9. Started by sasse,

Hittade dessa när jag vinterstädade i dammen. Är det en trollsländevariant eller vad? Bild 3 är på en vanlig trollsländelarv som jag känner igen men de andra såg för jäkliga ut

10. Started by GomaD,

Är inte det lite sent?? 15-20cm lång o kropp som min tumme flaxade förbi i helgen. Tomas

• 6 replies
    • 22k views
  11. Started by Hurtig,

Vattenlevande vete sjutton, men forsknotten kläcker ju i alla fall i vattnet..... knott.JPG_thumb

• 16 replies
    • 38.9k views
  12. Started by Gavia,

Nykläckt Zygoptera sp. (Jungfruslända)!

• 1 reply
    • 17.2k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.