Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vintage & Classic Accessories

Antika och klassiska tillbehör
Vintage & Classic accessories only
- English and Swedish language are used here.

1. Started by Jock Scott,

Hej! Som sagt, finns det? Och säljer någon sådana i Sverige? Har kommit över ett Farlow & Sharpe 8.8 fot klass 6 i gott skick. Skulle vara kul att ha en vintage lina till det. Silkes lina = skillnad i klassning?

• 13 replies
    • 19.2k views
  2. Started by salmonfisher03,

Ny box til samlingen. Denne box har tilhørt Jane Gingrich som fiskede meget ved Miramachi River i 50'erne. Jane Gingrich var partner med Ernst Hemingway i 50'erne. Boxen er en Wheatley med 85 laxfluer. Blandt fluerne er Jock Scott, Silver Gray, Black Dose og Black Bear Green Butt. Fluerne er i størrelse #4 low water til #10 normal.

3. Started by Baron,

Tänkte vi här kunde lägga ut bilder på äldre flugbindnings relaterat. Börjar med lite blandade prylar. Trådrullehållare Veniard i orig. celofan förpackning. (finns även likadan i annan tråd) Några äldre flugbindningstäd. Hackeltången i mitten är riktigt gammal. Dubbingnål med handtag i elfenben m.m.

• 4 replies
    • 14.9k views
  4. Started by Rasmus,

Köpte i dag ett: "Asbjørn Hørgård Silver Tail" glasfiber flugspö i ovanligt bra skick, det syns bara på holken att det har varit använt/satt ihop några få gånger, anners är det som fabriksnytt. Det är ett 10,4 fots linklass 9 (tvohands, långt nedre handtag)... Har sökt och sökt på nätet, men hitter inget om just det spöt... Nån som vet nånting om det ? (Jag har tänkt att prova det på laxfiske!) Edit: Har kollat mer, men hittar ingenting. Spöt har inte en repa eller slitmärke nånstans, verkar helt oanvänd...

• 2 replies
    • 14.9k views
  5. Started by LOOP32,

Nu riggat med några av flugspöna iaf

• 3 replies
    • 15.3k views
  6. Started by salmonfisher03,

På billederne ses en gammel Malloch fluekasse som har tilhørt Wilfred Carter. Alle fluer er bundet af Clovis Arsenault. Fluerne er blandet fluer som bliver brugt ved Cascapedia. Der er Wulff tørfluer og andre specielle fluer ala Cascapedia Skunk og Rusty Rat. Den største fluer er 7/0

7. Started by salmonfisher03,

Min samling af fluer fra J. Clovis Arseneault og en original Sheep flue fra Joe Hubert

• 1 reply
    • 12.4k views
  8. En gammel Hardy Neroda med laksefluer. Har tilhørt en guide ved River Tweed. Han stoppede med at være guide i 1972 så den er gammel Den anden er en gammel Wheatlet med originale fluer fra Arsenault. Kassen har tilhørt Joseph D. Bates, som jo har skrevet en af de bedste bøger om laksefiskeri

• 42 replies
    • 25.4k views
  9. Started by Record,

Patinerade gamla fiskeprylar som gör en nostalgiker som mig glad.

• 8 replies
    • 12k views
  10. Started by HåkanViskafors,

Min gode vän har ett gammelt spö liggandes i garderoben och nu är han intresserad av vad det är för spö. All möjlig information är välkommen säklart! Fakta som jag har efter att läst inskriptionerna på spöt som är 9 fot; "Hardy Bros Ltd, Alnwick England, Pat No 14137" "Hardy Universal Fitting" "The Special 92389A" "By appointment. Makers To H.M. King George V" "Patent Steel Centre" På rullen står det bara; "Made in England. ALLCOCK AERIALITE" På själva klingan finns det ingen information alls. Klingan är tvådelad med skruv/bajonett-fattning Skickar med diverse bilder som jag tog tidigare idag.

• 8 replies
    • 15.9k views
  11. Started by lillefar,

La denna under vintage, även om det inte är en fiskesak. Finns det nått värda i ABU:s gamla record taxametrar? Erik

• 2 replies
    • 12.4k views
  12. Started by Baron,

Några, i mitt tycke härliga fiskekorgar.

• 28 replies
    • 15.8k views
  13. Jag har en kompis som undrar vad hans flugset är värt... ...samt om var man kan sälja detsamma? Jag klipper in hans text från mejlen här! ------------------------- Sedan du sa, att mitt flugset kanske har ett visst värde har jag inte vågat använda det. Jag har spö Arjon No.900 Reflex 81/2 ft Line AFTM No.7 Rulle Olympic 420. Setet är från slutet av 60-talet. --------------------------

• 8 replies
    • 11k views
  14. Started by Uigeadail,

...impregnated Fly Line.....

• 9 replies
    • 6.6k views
  15. Started by Uigeadail,

Min far hade sitt splitcane i den.....delar av hans utrustning på bilden.....

• 14 replies
    • 4.5k views
  16. Started by Beretta,

Det har kommit till ägo en gammal vacker vadarstav. Finnishen är utsökt, likaså hantverket. Det är så jag känner igen den från gammalt, men kan inte placera den.. Kan ni hjälpa mig med info?

• 4 replies
    • 7.2k views
  17. Started by Highlander,

Tänkte att det är dags att ge lite kredit till dom gamla goda spöna också, alltså annat än cane. Börjar med en Scientific Anglers System 9 spö, tyvärr har jag inte System 5. som är med på bilderna. Otroligt fint spö som kastar som en dröm.

18. Started by Baron,

Här några av mina oanvända fluglinor. Några i silke. Tja, vad tusan ska man med dessa ? Men kanske dom är kul för eftervärlden en dag.

• 2 replies
    • 6.1k views
  19. Started by salmonfisher03,

The Salmon Fly af George Kelson - 1. udgave fra 1895 Perfekt stand.

• 3 replies
    • 3.3k views
  20. Started by salmonfisher03,

Her er 2 forskellige HARDy gaf Den ene er katalogført 1883-1910 med håndtag af rosewood Den anden er katalogført fra 1910-1920 også med håndtag af rosewood. Begge er meget sjælene og i meget god stand

21. Started by Record,

Här är en gammal spindelfluga i originalförpackning från anrika Allcock som såldes av Leidesdorff och Lundgrens "uppskattningsvis" mellan åren 1910-1930.

• 2 replies
    • 2.4k views
  22. Started by Beretta,

Detta var ju en riktig kul area på Edge. Jag lägger upp lite mera.. Även denna kommer från Hardy´s gamla produktion. Använd i generationer. Allt, clips och låsning mellan locken är föredömligt bra.

• 4 replies
    • 2.1k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.