Fiskevatten - Abborre
10 topics in this forum
-
Tjo! Jag lider av svår öringabstinens, och tänkte att lite abborre vore fint både på fluga och på middagsbordet. Är det någon som kan tänka sig att dela med sig av någon dold skatt därute? Jag har ingen båt, kan kanske få tag i en flytring.
-
- 0 replies
- 10.9k views
-
-
Som nyfrälst inom flugfiske och ganska nyinflyttad i nynäshamn så undrar jag ifall någon har bra tips på ställen där man kan stå och flugfiska, gärna med hyfsad chans till att få napp och flugor för abborre men även annan fisk också, hittar bara tips om hö men all fisk är av intresse
-
- 0 replies
- 6.7k views
-
-
Är helt färsk på abborre fisket, men tänkte jag skulle prova på det i brist på annat. Undrar om nån har koll på bra vatten i närheten av Varberg?
-
-
- 15 replies
- 15k views
-
-
En icke flugfiskerelaterad fråga men kanske någon har ett bra svar ändå. Tänkte åka och meta med barnen efter lite abborre. Jag bor i Täby så gärna norrort. Det är ifrån land som gäller eller någon brygga/pir. Det behöver inte vara stor fisk, hellre mycket än stort. Någon som har något bra tips? Trevlig midsommar /Niklas
-
- 3 replies
- 13k views
-
-
Har nyligen flyttat till Örebro, och börjat undersöka vilka vatten som finns av flugfiskeintresse. Aningen tunt får man konstatera efter ha bott hela livet i Jämtland och V Götaland och har detta som jämförelse. Verkar finnas några schyssta put and takevatten... Någon som har koll på något bra abborrevatten, för såväl fluga som pimpel?? Hur är Hjämaren i närheten av Örebro exempelvis? MVH / CJ
-
- 7 replies
- 21.5k views
-
-
Jag har hört att det ska finnas en damm med ett bestånd av bass i södra sveriga. Stämmer detta? Skulle gärna vilja fiska bass.
-
-
- 25 replies
- 69.5k views
-
-
hej! kul med en abborre area! Nu undrar jag vart man ska söka abborren, berätta om era erfarenheter! vad jag vet är passande för abborre: stenbottnar, branter, grund/grynnor och syren (rishögar med stor sten fastknuten i en stam av något slag)
-
- 5 replies
- 38k views
-
-
Hej alla abborreintresserade, Tänkte lägga upp en tråd angående vilken slags fiskevatten ni har erfarenhet av och om ni ser några skillnader hos dom. Själv har jag mest fiskat i sjön Norrviken/Sollentuna , Edsviken en insjö som leder ut i Mälaren och lite kring Märsta/Sigtunas vatten som också tillhör Mälaren. Har best fångst ( ca halvkilot ) och mest fångst i Norrviken då jag upplever att vattnet man fiskar på inte är lika djupt. Har mest fiskat inpå kvällen tills solen gått ner om det spelar någon roll på stora/små vatten. Mer info !
-
- 6 replies
- 17k views
-
-
hej! jag fiskar i en lite mindre sjö hemma hos mig. det finns mycket gädda och jag vet att det finns abborre. men de enda abborrar jag hittar är nån enstaka på 8 hg. men hittar inga stimm, vart ska man leta? jag har försökt vid vassar, stenbottnar, näckrosbälten. jag behöver hjälp!
-
- 5 replies
- 20.8k views
-
-
Tjena! E riktigt rudis på fluga men nu har jag hittat en brygga där jag kan kasta lite Från bryggan kan till och med jag nå till bropelarna till tranebergsbron (Kungsholmen ) jag tänker att det borde stå nån randig vid betongen. Ska prova ytfiske. Kanske nobbler på sjunktafs och eventuellt boobies (fast då måste jag fixa sjunklina) Har dock inte sett nån ytaktivitet att tala om. Nån som har erfarenhet av borrarna i mälaren? Värt att sikta riktigt djup nu i augusti eller kan man lura upp dom med en popper?
-
- 1 reply
- 18.3k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.