Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Material & Komponenter

1. Started by Redbeeerd,

Tjo! Sitter och skamlöst kopierar en Galvan-broms, och undrar om någon vet var man kan få tag i glidlager som ser ut ungefär såhär Notera radien invändigt i nederkant. Har kollat på Iglidur, och de har alla egenskaper jag letar efter, men de har inte formen :-/

• Like
    • 6 replies
    • 12.6k views
  2. Started by metmask,

hej tänkte kolla om nån här skulle kunna ge ett tips om var man kan få tag i envägslager med kanter/taggar Utvändigt skulle behöva få tag på såna till vettigt pris håller på bygga rulle och det är ju så bromsen fungerar.

• 5 replies
    • 15.1k views
  3. Jag fick ett tips idag om den här affären. Hoppas att de har bra service för det är ju enklare att köpa inom Europa än från USA! http://www.rodpro.de/ Gäller för övrigt t.ex. sådana här rullfästen: http://www.guidesnblanks.com/product/7051/category/326

• 2 replies
    • 18.6k views
  4. Started by diesel82,

Hej! Håller på att letar rullfäste till mitt cts mx 5# bygge men har lite beslutsångest.. letar efter ett lätt och snyggt kvalitets rullfäste,, har kollat på struble u-17, u-20 och rec NBGB nickel silver.. vad hade ni valt? aluminium är lättare och nickel silver är snyggast.. hur många gram tjänar man om man väljer alu framför nickel silver?

• 6 replies
    • 16k views
  5. Started by magnolia,

Vad tycks? http://www.diamond-ii.com/thread%20poly%20variegated.htm

• 8 replies
    • 17.7k views
  6. Started by EIGHTYFO,

Hej! Det är så att jag håller på och försöker bygga en broms till en flugrulle som jag har kört ut i CNC maskinen och jag har hittat delar som jag vill ha i min Loop flugrulle, men jag vet inte vad dessa heter till 100%. Den första delen är en enkel kolfiber bricka / ring? eller vad man kan kalla den för? 19mm diameter, borrhål 13mm, 3mm "ring" och 1mm eller 0.9mm tjock. Vad kallas denna för i fackmannaspråk eller var kan man köpa dessa? -- Den andra delen är en metall bricka med små fenor eller vad man kan kalla det för? 18 mm diameter, med 0.5 mm "fenor" 13mm borrhål 3mm "ring" och 1 mm tjock Ni ser det på bilden iaf ---- Jag har även en annan bricka som …

• 4 replies
    • 17.9k views
  7. På vissa modeller av Hardy's Perfect 4¼" från 50-talet sitter det lika korta rullfötter som på moderna rullar. Problemet är att de rullfötterna sitter sämre om man har lite äldre spön som man vill använda rullen på. Nu är det inte så enkelt att tillverka fästet eftersom det inte har en plan anläggningsyta mot fundamenet på rullstativet utan det är radiärt eller cirkulärt om man så vill. Jag bifogar bild så förstår ni. Jag undrar nu om någon har varit ute i liknande ärende och kan rekommendera en verkstad som fixar detta. Det bästa kanske vore att skicka rullen till Hardy i Alnwick, (Jag har kontaktat dem och väntar på svar...)men det vore enklare om det kunde göras i S…

• 4 replies
    • 13.1k views
  8. Started by schager,

Har kommit över lite Titan Grade 2, eftersom jag inte har så bra koll på titan undrar jag om någon här på forumet har koll på det? Är Grade 2 titan lämpligt till rullfästen t:ex

• 8 replies
    • 17.5k views
  9. Started by schager,

Skulle vilja få tag på en rostfri fjäder till mina rullbyggen Art nr..7676 http://catalog.lesjoforsab.com/pdf/en/chapters/92-93_EN.pdf Men hur i helsike bär man sig åt. Var kan man som privatperson köpa en sådan. Jag är beredd att betala bra för en sån fjäder

• 11 replies
    • 18.7k views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.