Nordamerika
5 topics in this forum
-
Hej. Vet att det varit mycket inlägg om att inte "avslöja vatten" men tänkte ändå ställa en fråga här och hoppas att den geografiska aspekten ger mig lite frisedel. Årets fiskeresa med polare har tagit en liten annorlunda twist då den kommer förläggas till USA (slutet juni eller början Juli). Frågan är bara var. Vi kommer flyga in och ut till Chicago men tänker oss inrikesflyg därifrån så är rätt flexibla ändå. Är det någon som har tips? Vart ska vi? Montana? Colorado? Wyoming? Eller vart? Vad vi är intresserade av är att inte trängas (gärna rätt ensamma med vildmarkskänsla), torrfluga, och normalt brunöring men i USA vet jag inte riktigt (båge å cu…
-
- 4 replies
- 1.7k views
-
-
Tjo! Jag har en studieresa till Seattle planerad i början av mars, och tänkte försöka få in en eller två dagar fiske. Då jag är student har jag dock det vanliga problemet med ekonomi: den är i princip icke-existerande. Därför tänkte jag höra om det är någon här som har tips om billigast möjliga arrangemang för fiske där borta? Kanske är det rentav någon som känner nån steelheadfiskare som kan tänka sig att ta med mig ut och fiska? Jag tar givetvis med egna grejer över, det är mest sällskap med lite kunskap som önskas.
-
- 0 replies
- 6.9k views
-
-
Jag har lite funderingar på en resa under juluppehållet i år. Tänkte ta en 3-4 veckorstur till Florida. Har hört att fisket kan vara riktigt bra på många platser och det är rätt så varierat vad gäller arter och miljöer. Är det någon här på forumet som fiskat i Florida och har några tips att ge en novis? Även allt som inte har med fiske att göra är välkommet. Typ boende, platser och annat som är värda att besöka och uppleva tas tacksamt emot.
-
- 11 replies
- 9.5k views
-
-
Blir en tur till Kanada i mitten av Oktober. Kommer stanna några veckor. Är lite nyfiken på fisket i området, vilka vatten som finns, hur fisket är vid den tiden på året, etc. Någon som vet om några bra ställen, eller folk man kan ta kontakt med? Fiskar normalt i Hårkan & Långan, så medelstora älvar. Föredrar den typen av vatten. Tack //Andreas
-
- 5 replies
- 15.8k views
-
-
Har för avsikt att vara några veckor i Florida på vårkanten......Har inte en susning om fisket där annat än att det ska vara gott om möjligheter. Vid en hastig titt på nätet hittar jag guidat fiske för 600 dollar/heldag. Det tänker jag fan inte betala Finns det någon här som vet något om fisket där så uppskattar jag lite information av era eventuella erfarenheter där
-
- 3 replies
- 12k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.