Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Branschsnack

1. Started by Karl T,

Fin begravning med många (uteslutande) bra tal. Lite lustigt när tidigare assisterande försvarsminister nämnde i sitt tal att när den nya Orvis-katalogen låg på Cheneys skrivbord visste man bättre än att störa (efter att tidigare ha nämnt hans flugfiskeintresse). Församlingen förstod kopplingen. Medveten om Orvis historik och att flugfiske är stort i USA men ändå … hur många hade kopplat här om man hade nämnt Loop-katalogen i liknande sammanhang? ABU-katalogen kanske …. Orvis är nog USA:s ABU.

• 0 replies
    • 109 views
  2. Started by Ralph,

Hej, Funderar på ett nytt klass 7 spö för kusten, havsörings spö nere i skåneland. Ska man ha ett loop 7x eller ett loop zx? fördelar och nackdelar 😃? Tack

• 0 replies
    • 252 views
  3. Started by Turing,

Är företaget aktivt? Telefonnumret ej aktivt Men hemsidan ser aktiv ut. Vågar man köpa?

• 0 replies
    • 265 views
  4. Started by Fisk,

https://www.ehandel.se/50-ariga-foretaget-i-konkurs-webbhandeln-har-genomlysts EL-GE har fått kasta in handduken. Väldigt tråkigt att se dom försvinna.

• 1 reply
    • 581 views
  5. Started by Paltnakke,

Hur kommer det se ut i framtiden med fiskeprylar? Kommer stora fiskebutikerna finnas kvar eller kommer vi få köpa fiskeprylar bara på nätet eller i köpcentrum el på lanthandeln som förr? Stora förändringar tror jag kommer... 🤔

• Like
    • 8 replies
    • 939 views
  6. Started by ola stefan,

Någon som vet något om Fly fishing market. Har det hänt något, dom svarar inte på mail eller när jag ringer??

7. Started by Joern70,

Hoppas det svenska ursprunget bevaras. https://www.coxenterprises.com/news/cox-enterprises-acquires-sustainable-sport-fishing-business-loop-tackle

• 1 reply
    • 1.1k views
  8. Started by Christian1971,

Någon som beställt från nedan sida? kikar på att köpa en Duffel bag 50 lit. Och det är rea via denna sida och de är slut i SE. https://shop.looptackle.no/produkt/Loop Dry Duffle Bag 50?productId=180669 väl mött

9. Started by Padje,

Någon som testat Monic fluglinor?

• 0 replies
    • 759 views
  10. Started by Canefreak,

Hoppas det är OK med en fråga som ej rör flugfiske. Har 3 st ABU Ambassadeurrullar, en 5000, en Six Star och en 6500 CS Rocket och skulle gärna vilja veta ungefärligt värde på dessa. Alla tre i nyskick och knappt använda, tillverkade i Sverige, inköpts på 90-talet. Tyvärr saknar jag rullboxarna.

• 3 replies
    • 1.1k views
  11. Started by Lill-Niklas,

Lite nyfiken hur många som greppar spinnspöet ibland? Själv kör jag uteslutande fluga på harr, öring, regnbåge och havsöring. Kommer det till gädda och abborre blir det dock en hel del spinnfiske. Tycker det är lika roligt. Förresten vad tycker ni om begreppet "It only count's on fly"? Inte så förtjust i det själv, Tycker istället "it's more fun on fly" 😀

12. Started by Roddan,

Söker en spötopp till mitt RTS flugspö 3’. # 6

• 0 replies
    • 534 views
  13. Started by Wrenman,

Söker ett tvåhands klass 7 eller switch spö klass 7 har ett guideline stoked klass 7 enhands om nån vill byta.

• 0 replies
    • 916 views
  14. Started by Wrenman,

Söker ett tvåhandsspö #10 till ett bra pris om nån har över ett som bara står.

• 0 replies
    • 764 views
  15. Started by Kiaceed,

Hej därute! Köpt mig ett Winston Spey 14 #9 och undrar när de gjordes! Vad för lina och linvikt kan vara bra att veta också. Ser fram emot svar! Väl mött o skitfiske på Er Mvh Thord

• 2 replies
    • 11k views
  16. Started by Lill-Niklas,

Hej alla, tänkte dra igång ett par flugfiskekurser i Stockholm. Har tidigare haft kurser för studiefrämjandet men numera tänkte köra egen regi då jag ändå har enskild firma (skriver artiklar). Men så dök frågan upp kring försäkring i mitt huvud. Är det något man bör ha och vad bör den täcka? Hur gör ni andra som håller kurser? Kan man friskriva sig?

17. Hej Är det fler än jag som verkar inte få sina krokar levererade från Flugfiske i norden. Nappa på erbjudandet 6 nummer plus ahrex krok för 550 kr. Betalade för mig över en månad sen. Har ringt dit redan 2 ggr utan framgång. Skulle vara kul och veta om man ska prenumerera någon mer gång i livet på tidningen. Skitfiske

• 0 replies
    • 1.1k views
  18. Started by mirrez,

Tjena allihop! Som rubriken lyder är jag på jakt efter ett nytt flugspö och står just nu o velar mellan Loop Q Medium Fast #6 eller Loop Evotec cast #6 Fast. Vad är era åsikter kring dessa spön? Vad rekommenderar ni? Jag är relativt ny inom flugfiske och har fiskat sen maj 2021. Äger idag ett pool 12 #5 set som jag dragit många fiskar på får jag ändå erkänna. Jag fiskar främst i strömmande vatten som tillexempel Baltak och i sjöar som hökensås och Tiveden etc. Tänker att jag även ska använda det nya spöt för havsöring då och då. Skall dock främst användas för streamers, större torrflugor och även nymfing med indikator efter regnbåge och öring. …

• 0 replies
    • 824 views
  19. Started by Perjoh,

Hej!! Är det någon som har erfarenhet av fiske i strömmarna mellan Guddojavrre och Villdo I Arjeplog?

• 0 replies
    • 1.7k views
  20. Started by August,

Vad tycker ni om dethär spöt?, hur känns de?

• 0 replies
    • 783 views
  21. Started by krister09,

Funderar på att köpa ett nytt spö. Jag funderar på ett klass 5 spö Vad rekommenderar ni för spö och lina mvh Krister

• 0 replies
    • 1.1k views
  22. Started by Bäckis77,

https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2021-six-weight-shootout/

• 0 replies
    • 570 views
  23. Started by JSC,

Är dom sega på att svara eller brukar dom inte svara på mail?

• 7 replies
    • 1.6k views
  24. Hej! Någon som har, eller åtminstone testat Jensens Spook Seatrout #6 eller #7? Allt som har med kustflugfiske och kommer från Danmark är värt att undersöka. Märkligt nog har jag haft svårt att finna info från andra än A. Jensen själva, vilket bidrar till att man tvekar lite... Kvalitet, slaglängd, känsla et cetera?

• Like
    • 1 reply
    • 2.3k views
  25. Hej, Har fått ett begagnat Hardy Zenith 12.6 #7 doublehand och är nybörjare på tvåhandsfisket. Finns det ngn som skulle kunna hjälpa en novis o tyda linrekommendationerna på spöet( se bild)? Är det vidare ngn som kan rekommendera linvikt och linmodell skulle jag bli superglad. Läste ngnstans att Rio Scandi short versitip eller Rio Max Gamechanger Skagit skulle vara grymma, men vilken vikt? ( gissar att spöet är ngt underklassat) Tusen tack på förhand /N

• 0 replies
    • 724 views

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.