Runt lägerelden
Snack och skrävel
189 topics in this forum
-
Har butiken gått i konkurs eller något? Jag beställde en lina för över en vecka sedan. Linan ska finnas i lager enligt sidan. Den har inte dykt upp och det händer inget med statusen för ordern. Har mailat på både info och ordermailen utan att få svar och ringa verkar inte funka heller. Tyvärr så valde jag inte faktura som betalning utan betalade direkt. Alla deras recensioner på youtube har ju gett ett seriöst intryck och jag kände att det kunde vara snällt att handla av dom då jag har uppskattat recensionerna.
-
- 12 replies
- 2.6k views
- 1 follower
-
-
Om det är någon här på sidan som lite oväntat blev en rulle rikare i Edsforsen under senaste veckan, v29, och plötsligt känner för att göra det enda rätta så vill jag gärna ha kontakt med dig. Jag lyckades glömma att packa ner min svarta LW4Seven med en Evotec 95 F påspolad, inklusive grått Danielsson fodral. Eftersom rullen är ovanlig och värd lite stålar så betalar jag dessutom en juste hittelön. Jag har serienumret uppskrivet så identifikation blir enkel. Tack på förhand *skriver mellan gråtattackerna*
-
-
- 2 replies
- 793 views
-
-
Sista dagen på jobbet är nu avklarad. Nu väntar fem härliga veckor med semester innan jag börjar på de nya....
-
- 0 replies
- 473 views
- 1 follower
-
-
Åhoj! Landade en öring på ca halvkilot häromdagen när jag var ute en tur i en sjö i vårat klubbområde. Sjön mår helt prima vad gäller vattenkvalitet och födotillgång m.m. och ligget högt belägen, bara 2 mindre sjöar som har avrinning till den. Fisken var i fin kondition och var pigg, men när jag landade den såg jag till min förvåning att den var helt blåglansig. Ni vet sådär som de är på "kinderna" ibland som är så jävla läckert - men hela fisken hade en blåpärlig lyster om sig. Tyvärr var det svårt att fånga på bild med mobilkameran, men jag gjorde ett försök (hoppas att ni ser vad jag menar, så som det är vid stjärten var det över hela öringen beroende lite …
-
-
- 7 replies
- 2.4k views
-
-
Antar att ni är rätt många som håller på med jakt också… Har själv aldrig hållit på med jakt men funderar på att börja, sitter och kollar på utrustning och det känns som att det blir lika dyrt (minst) som flugfiske? Vet ju att jag har en tendens att gå ”all in” med mina hobbys så jag är rädd att det här kommer gå över styr 😊 Så, en fråga till er som har eftarenhet, vad behöver man för grejer, nån sorts grund, och vad kan man räkna med för priser om man vill ha iaf ok kvalitet? Tar gärna emot tips på bra butiker online också. Tack på förhand
-
-
- 19 replies
- 2.8k views
- 1 follower
-
-
Har i bland tänkt på att starta en tråd som handlar om div saker som inträffar när man är på jobbet. Det kan vara att man kommer på en plats som är helt fantastiskt eller total katastrof, saker som händer i ditt jobb, stort som smått.. Jag jobbar som fastighetsskötare/tekniker och i mitt jobb kan det inträffa diverse saker, å helt plötsligt så står man mitt i skiten.....
-
-
- 63 replies
- 11.7k views
- 1 follower
-
-
Jag brukar aldrig göra några nyårslöften. Men i år gör jag ett undantag Jag ska hålla vikten! Har tappat 7 Kg och målet är ett par Kg till och jag SKA hålla det! Så vad har ni för löfte ni ska hålla Hls Magnus
-
-
- 97 replies
- 21.3k views
- 1 follower
-
-
Gott Nytt Fiskeår till er alla! Några spännande nyårslöften på G?
-
- 4 replies
- 957 views
-
-
Hur ofta har ni problem/ med paket som försvinner/skadas med postnord? Ex när skickar spön .mm. som ni sålt på nätet ? Nu är det andra gången jag drabbas på kort tid (spö) försäljning .
-
-
- 7 replies
- 1.7k views
- 2 followers
-
-
Åhoj forumet! 👋 Har varit lite väl enformigt med trafik från köp & sälj arean det senaste, och inte så mycket snack om annat. Tänkte därför starta en forumlek, sådär lagom till helgen! Reglerna är simpla: 1. Svara på frågan i senaste kommentaren 2. Ställ sedan en egen fråga 3. Försök att inte svara på en fråga igen utan att några inlägg får komma emellan först Tänkte att vi kan, i alla fall till en början, hålla frågorna inom ämnet flugfiske så att det är relevant för forumet 🎣 Jag börjar! Vad har du för planer på saker att göra i flugfiskeväg under vintern när fisket i sig är svårt att få till? Skål 🍻
-
-
- 7 replies
- 706 views
- 1 follower
-
-
Hej! Finns det bra ersättningsmattor till Thermacell här i Sverige som inte är så dyra? Har sett på nätet att vissa har beställt såna mattor från utlandet, ibland har paketet fastnat i tullen pga svenska regler. Vet ni om det går att beställa dem från utlandet riskfritt?
-
- 0 replies
- 741 views
-
-
Att inte folk kan skilja på mitt å ditt. Åkte upp till kontoret å skulle äta, jag ser då att bilen lutar lite knepigt...... Någon jävel har under de tre timmar som jag var på kontoret senast snott mitt vänster framhjul mitt på dagen.... Men jag fick en domkraft på köpet,,, så det var ju snällt.....
-
- 1 reply
- 610 views
- 2 followers
-
-
Har ofta lyxen att inte behöva ta bilen till fisket, vilket naturligtvis betyder att man allt för ofta packar med gott. Är det fler som avnjuter dryck och en fin cigarr efter fisket? Och har ni kanske tips på er favorit cigarr till kommande fisketuren? Själv tycker jag nästan det är ett krav under laxfisket 😂
-
-
- 2 replies
- 564 views
- 1 follower
-
-
Behöver tips på bra böcker om framförallt laxfiske, helst i skandinaviska förhållanden. Sambon tycker jag behöver läsa mer så here I go!
-
- 0 replies
- 447 views
- 1 follower
-
-
Det fanns en liknande tråd tidigare men jag kan inte hitta den så det blev en till.... Skriv något! Stort som smått. Det behöver inte vara så märkvärdigt, bara att du känner att nu har gjort något som känns bra,, Att ligga på soffan och blänga på nå, kan ju också vara nå Var ut en sväng i skogen igår och plockade årsbehovet av svamp å lingon. Det blev några timmars rensning i går kväll. Har idag förvällt svampen och kokat lingonsylt och snickrat på huset. @Henka Detta måste vara en bra tråd för dina hushållssysslor Hls Magnus
-
-
- 143 replies
- 17.5k views
- 2 followers
-
-
Det blev ingen middag idag, så det blir ny griljerat skinka med div tillbehör. Vad blir/blev det för er? Hls Magnus
-
-
- 80 replies
- 17.2k views
- 2 followers
-
-
Hallooo, Håller på att packa inför årets fjällresa och rotar runt i alla mina "bra-att-ha-lådor". Då hittar jag en massa saker som jag bara slängt ner i nedersta lådan. Det är saker som jag hittat när jag vadat runt i olika vattendrag. Jag kan inte låta bli att plocka upp flöten, sänken, div. drag, linor och annat som man snubblar på när man vadar omkring. Väl hemma så åker väl upphittade drag in i någon draglåda, ihoprullade linrester går i papperskorgen och diverse flytetyg slänger jag i nedersta byrålådan. Jag antar att detta bara är en liten del av allt jag hittat genom åren, men kul ändå. Brukar ni spara saker ni hittar efter älven, och vad gör ni med det? …
-
-
- 28 replies
- 5.8k views
-
-
Hej på er alla! Jag söker efter en fiskeklubb eller fiskeförening som finns i Bergslagen, gärna där flertalet är flugfiskare som jag och har eget fiskevatten för medlemmar. Om ni har kontaktuppgifter till någon klubb eller förening, skicka gärna ett personligt PM till mig. Mvh Kai N
-
- 0 replies
- 257 views
-
-
-
- 0 replies
- 678 views
- 1 follower
-
-
Har försökt hitta filmklipp där man kan se flugans gång i strömmande vatten under utfiskningen. Som om man stod på en höjd och kunde följa linan och flugan när någon fiskar. Finns en del liknande med spinnfiske. Någon i världen borde ju ha filmat med drönare från nära håll när flugan simmar i strömmen. Står ofta och försöker föreställa mig hur flugan och linan verkligen beter sig när jag fiskar. Mendningarna och rycken med spöt hur mycket händer det ute i änden av tafsen. Hur djupt fiskar jag o.s.v Hade jag en drönare då skulle jag göra en hel film med olika flugor och olika linor i en laxälv.
-
- 0 replies
- 350 views
-
-
Har aldrig och kommer aldrig att sitta runt en lägereld med obildade, okunniga korkskallar. (Uppenbara troll kan man välja bort i det verkliga livet.) Däremot med människor med andra insikter och åsikter än vad jag har... det är det som skapar diskussioner. Intressanta diskussioner som man kan ta lärdom av! Människor som sprider uppenbara lögner och konspirationsteorier diskvalificerar sig själva! Jorden ÄR rund. Vill någon tro något annat så skiter jag högaktningsfullt i det. Precis lika ointresserad är jag av att diskutera ämnet, även om min syn på vårt klots form riskerar att ge mig en PK-stämpel... Hur mycket trollande accepteras runt lägerelden som ed…
-
-
- 6 replies
- 771 views
- 1 follower
-
-
Sorry, kunde inte hejda mig-gick av bara farten...?
-
-
- 4 replies
- 488 views
- 1 follower
-
-
De senaste decennierna har det blivit populärt ( kanske mest bland laxfiskare? ) att hälsa sina fiskekamrater med "Skitfiske" Uttrycket i sig är ju en märklig svensk översättningsmiss av den norska hälsningen "Skitt Fiske" som absolut inte har det minsta med "skit" att göra... Som grammatikpolis ser man sen ofta det ännu mer intressanta uttrycket "Skit Fiske" vilket ju onekligen väcker lite märkliga tankar om vad man egentligen hoppas att ens fiskekompisar ska få uppleva under sitt fiskepass. ??? Ni som använder just "Skit Fiske" - ni skolkade på lektionen som handlade om särskrivning, eller hur?
-
-
- 22 replies
- 12.1k views
- 1 follower
-
-
Tänkte lägga ut något slumpvis nu i sommar. Något som skaver i sinnet just den dagen men som strax är glömt. Det mesta fult stulet från nätet, kanske en del privat. Vi får se. Det är fritt fram att bidra med allt, lätta lite på trycket. Rickard.
-
-
- 28 replies
- 7.3k views
-
-
Man brukar säga att den som är uppe tidigt på morgonen får en extra dag. Dom flesta sover i monofasisk sömncykel dvs 7-9 timmar en gång rakt av per dygn. Det går att optimera sitt sömnschema och få fler timmar varje dag till att vara vaken genom att sova fler men kortare gånger per dag. Ett annat schema som många säkert testat några gånger är bifasisk sömncykel. Då sover du 4-6 timmar över natten och så tar du en powernap någon gång mitt på dagen, 1-2 timmar. En trefasisk sömncykel är med tre lika långa powernaps per dygn. För den som vant sig under lång tid kan sömnen minskas lite hela tiden. Den ultimata versionen är "Uberman cykeln" …
-
-
- 2 replies
- 2.5k views
- 1 follower
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.