Runt lägerelden
Snack och skrävel
189 topics in this forum
-
Det blir tydligen värre och värre, man undrar också ibland om polisen verkligen vill göra sitt jobb om en utredning bara läggs ned trots pistolhot mot tillsyningsman. I alla fall har några blivit bötfällda för sitt tjuvfiske. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/hotfullt-nar-tjuvfiskare-tas-pa-bar-garning http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tjuvfisket-ska-stoppas-myndigheterna-kraftsamlar
-
-
- 35 replies
- 12.7k views
-
-
Vilken körv är godast runt lägerelden? Hls Magnus
-
-
- 49 replies
- 14.8k views
-
-
Har ofta med mig riktig mat när jag är ute vid kusten .Blir ju ofta något grillat och en rejäl sallad med tillbehör. Hittade en snubbe AlmazanKitchen som drar verkligen allt till sin spets och sprar inte på möjligheter att tllaga avancerade rätter ute i buschen. Blev väldigt intresserad av dessa videos och skall testa något mer avancerat när säsongen för havsöringen startar. Så har ni några bra rejälä maträtter (eller länkar till videos)som kräver mer än o grilla en kött bit så skriv eran maträtter som blir något extra där ute.
-
-
- 5 replies
- 1.5k views
-
-
Hej! Vet inte vart detta ämne passar, men jag vill tipsa om att det ligger en auktion på Toveks.se där de säljer ut en hel del fiskeprylar. Mest spinn, en del mete och enstaka flugspön/kit. Kanske inte den kvalitet som många här vill ha, men som ett extra spö eller som ett startpaket till barnen kanske det fungerar? http://tovek.se/auktioner/hoor-fiske/1373/1604#lista
-
- 1 reply
- 1.8k views
-
-
Har ni några roliga animerade klipp eller bilder, så är det bara att fylla på Hls Magnus
-
-
- 12 replies
- 1.8k views
-
-
Önskas till alla Edgare från ett 8 gradigt och blåsigt Strömstad.
-
- 8 replies
- 2.7k views
-
-
Andra med felkrokade flugor? En nackdel med fast action spön, kroken sitter djupt!
-
-
- 10 replies
- 3.1k views
-
-
Var och på vad lägger ni krutet innan vintern kommer? Själv kommer jag göra mitt bästa för att dra några riktigt fina gäddor till. Drömscenariot är att jag drar en över 120 centimeter på fluga. Det blir garanterat en hand full torrflugeturer efter harr också. Tror inte jag kommer fiska mer annat än hemma i Malungstrakten men eventuellt att jag tar en tur till värmland och försöker landa några fina gösar på vertikalfiske också.
-
-
- 19 replies
- 4.9k views
-
-
Hej! Har just flyttat till Tranemotrakten. Har sett att det finns ett par fiskeklubbar i närheten. Skulle gärna vilja gå med i någon av dom men kan inte bestämma mig för vem. Kanske för att jag inte vet något om dom. Någon här som känner till Tranemo fiskeklubb och Gnosjö fiskeklubb och kan råda mig vilken jag ska välja? Bor själv i Grimsås. Vänliga hälsningar Björn
-
- 0 replies
- 2.7k views
-
-
Fiskedagbok...? En nedärvd pergamentsrulle med läderpärmar, eller en smart app i er nya smartphone? Hur gör ni? Skriver ni fiskedagbok och håller koll på era fisketurer, eller är det gammaldags och istället så förevigas allt på Instagram? Själv skrev jag fiskedagbok förr när jag fiskade, och nu när jag varit frånvarande från fisket några år så är det ganska kul att ta fram den "gamla" boken och bläddra bland noteringarna jag gjort. Vilken fluga funkade i vilket väder, fick jag fisk den där lördagen när det spöregnade och jag höll på att nästan frysa ihjäl? Tog fram boken och har nu fyllt i sommarens turer, som en fortsättning där jag slutade sist! Boken är ett h…
-
-
- 8 replies
- 4.8k views
-
-
Helt novis på det här med öl. Dricker hellre än bra om man säger så! Nu vet jag (naturligtvis) att man inte skall dricka alkohol - men det finns ju även alkofria alternativ! Så - till min fråga; Vilken öl gör sig bäst vid strandkanten efter ett välförtjänt fiskepass?
-
-
- 17 replies
- 4.9k views
-
-
Såg att det diskuterades korv i en annan tråd här... Men inte alltid man har lust att fixa eld och sätta sig till ro för det! Vad brukar ni ta med eller fixa till för käk på fisketuren? Själv beror det på väder och längd på turen såklart. Ibland bara kaffe och ett choklad, men oftast några mackor, en öl och en termos kaffe!
-
-
- 18 replies
- 6.6k views
-
-
När f*n väntas höstvädret komma? Det här är ju inte OK någonstans, tar alldeles för lång tid för älven att gå ner i temp på det här viset!
-
- 2 replies
- 2.9k views
-
-
Hej på er. Här kommer en ny area där vi på ett lättsamt vis kan ventilera vad som helst oavsett om det handlar om flugfiske, fotboll eller något annat dagsaktuellt efter tycke och smak. Vi har sedan tidernas begynnelse en dold area som heter Planket som fyller samma funktion. Skillnaden är att den här arean inte kommer vara dold. Vi upplever att det finns ett behov av en sån här area samtidigt som det är svårt att rekrytera nya medlemmar till planket då väldigt många medlemmar inte ens är medvetna om areans existens. Runt lägerelden blir ett öppet alternativ. För er som även vill komma åt Planket så krävs det en presentation i medlemsarean. Meddela en moderator …
-
- 0 replies
- 2.3k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.