Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fisketeknik och utrustning vid båtfiske

Här diskuterar vi fisketaktik och utrustning vi rekommenderar eller undrar över.

1. Started by Karl T,

Trist med dödsolyckan på västkusten igår då en föll ur en sportfiskebåt – hoppas att ingen Edgare är drabbad även om det är lika hemskt vilket som. För en som inte har någon båtvana – vilka är de största riskerna för friska personer? Troligt att det är någon som har trillat av utan väst och simkunnighet? Jag förstod det som att en annan sportfiskare fanns kvar i båten. Edit: Såg även en video med Mårten Johansson tidigare när han trillade av mitt ute på Ringsjön och simmade in med båten (måste ha varit en liten båt så här i efterhand) pga kom inte upp. Tur det inte var vinter-halvår. Båtande bär respekt med sig det här helt klart.

2. Started by Fisk,

Är det någon som har koll på Watersnake? Vad är det som man inte får jämfört med Minn Kota och Garmin? Den här tycker jag ser intressant ut: https://www.watersnake.eu.com/products/watersnake-geo-spot-gps-80lb-bow-mount-motor

3. Started by Fisk,

Jag tänkte montera spöhållare på räcket på relingen. Är det någon som har tips på någon variant som passar bra för flugspö?

• 1 reply
    • 1.3k views
  4. Started by JensB,

Någon som provat detta i vårt klimat och kan dela erfarenheter eller åsikter? Är det torrdräckt som gäller höst och vår?

• Haha
      • Like
    • 10 replies
    • 3.2k views
  5. Hej! är i en sjö kring Sorsele, Borgjaur, som håller öring och röding. Förhållandena sådär minst sagt - lätt nordlig vind, regn i omgångar och inget liv på ytan. Noll. jag har två spön - ett med sinktip och en med flytlina. Det finns båt, så har främst fokuserat på sinktip Då vak uteblivit, med Wooly Bugger i diverse färger (både med och utan guldskalle), samt Killerrabbits, hittills utan framgång. Tokdött. någon som har tips på flugor och/eller teknik att testa för bättre resultat? TACK!

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.