Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Media

Böcker,Tidningar, TV, Film och Internet

  1. Det föds ungefär 383 000 barn varje dag i världen, vilket motsvarar över 130–140 miljoner barn årligen. Trots att befolkningstillväxten planar ut i vissa regioner, ökar världens befolkning med cirka 80 miljoner människor per år. natverketpopulation.com Dagligt födelseantal: Ca 383 000 barn. Årligt födelseantal: Uppskattningsvis 135–140 miljoner (baserat på dagligt snitt). Befolkningstillväxt: Världens befolkning ökar med ca 223 000 personer per dag (födslar minus dödsfall). Regionala skillnader: Högst fertilitet finns i afrikanska länder som Niger och Tchad, medan många västländer och östra Asien har födelsetal under ersättningsnivån.

    • 0 replies
    • 119 views
  2. Helt sjukt!! "Världen satsar alltmer på krigsindustrin: globala militärutgifter nådde rekordhöga 2,7 biljoner dollar (27 000 miljarder kronor) under 2024, en ökning driven av Europa och kriget i Ukraina, där regeringar prioriterar militär säkerhet, vilket påverkar andra samhällsbudgetar. USA, Kina och Ryssland är de största utgifterna, och flera länder, inklusive Sverige, ökar sina budgetar kraftigt. "..Åsså säger många länder..!! Att hjälpa länder i nöd!! med svält b la m.m...kostar för mycket..????

    • 4 replies
    • 324 views
  3. Started by Krippax,

    Ett ämne som nog är värt att diskutera… Jag har en tanke-loop som jag skall försöka klottra ner om ett tag för att ge ett exempel på varför… Men om någon annan känner sig manad, så varsågod, go 4 it…

      • Like
      • Haha
    • 23 replies
    • 899 views
  4. Started by Ismo,

    Ramlösa fick väl slut på jusst vatten?

  5. Started by Ismo,

    .. https://www.instagram.com/direct/t/17850870209507477/

  6. Started by Ismo,

    Vad är bättre!...att veta om MYCkET!..om lite!..lr veta om lite...om MYCKET

  7. Started by bikare_88,

    Är det någon av er som kommer ihåg den filmen som SVT sände för ett par år sedan?? Vet ni isf vart man kan få tag i den filmen??

      • Like
      • Thanks
    • 25 replies
    • 4.5k views
  8. Started by Ismo,

    VILKET SKÄMT..det sämsta jag vart med om.."Små Fröknar" som bedriver den verksamheten!! Vart för det 1:a..avstängd fr. Insta!! ..180 dagar..fick inge svar?? VARFÖR... FEGISAR. Nu försökte jag få ett konto på Fejan!..IGEN..Bortkastat... Ett H-ete ..att få ett konto..??..sen kom jag in..??..Logga jag ut..så kom jag inte in igen??..men efter många försök..så kom jag in!!..helt plötsligt?? Men nu är det kört..se bilder.

      • Haha
      • Like
    • 3 replies
    • 427 views
  9. Started by Ismo,

    ..Ja Ja...hade vart enklare att ha rivit skiten!..byggt nytt!.. Har vart i den Kyrkan 3ggr..när jag Konfirmerandes..mot min vilja..pga av min Morsa!! Gäsp!! ..engång i tiden... Sen när båda föräldrarna dött.. ..GÄSP!

  10. Started by Flodan,

    Tjena, är det någon som sitter på den gamla serien "Vildmark fiske" som gick på SVT för länge sedan? "Vanliga" Vildmark ligger i det öppna arkivet men inte Vildmark fiske, har letat efter den väldigt länge men hittar den ingenstans. Mvh Fredrik

  11. Started by Ismo,

    Inte uppe i Kiruna ..i allafall! Varningen: Vattnet i Stockholm kan ta slut 5 min Jonathan Norberg DELA Det råder just nu "ansträngt läge" i Stockholms vattenproduktion, skriver Stockholm vatten och avfall på sin hemsida. "Privatpersoner och verksamheter behöver minska konsumtionen av kranvatten för att vattnet ska räcka till", skriver de. Anledningen är den ovanligt varma temperaturen i Mälaren som påverkar vattenverken negativt. Stockholmare uppmanas nu bland annat att ta korta duschar, inte tvätta…

    • 0 replies
    • 198 views
  12. Started by Ismo,

    ..en lista!! " Här är yrken som psykopater dras till: 1. VD 2.Advokat 3. Mediajobb (TV/radio) 4. Säljare 5. Kirurg 6. Journalist 7. Polis 8. Präst 9. Chef 10.Tjänsteman"

    • 0 replies
    • 165 views
  13. Started by Karl T,

    Hej, Såg just en flugfiskescen i en annan produktion och kom på att jag ville dryfta dylika scener i Yellowstone. Kommer ni ihåg dem? Är det någon märklig tenkara-teknik x nymf eller har man helt enkelt struntat i riktiga kast? Såg extremt konstlat ut. Samtidigt tycker jag mig ha hört att Costner, en av utövarna, är flugfiskare. Könstigt.

    • 1 reply
    • 308 views
  14. Started by Ismo,

    Denna vann jag engång på Edge! Hur med vad?? ingen aning. MEN!!! Vilken kvalitet...nött ut många T-shirts i mina dagar..men denna har hållt..håller än.. Min fråga till Jonas!!..vart fan hittade du denna???

  15. Started by Ismo,

    En får inte kalla nån/för med detta ord!--Då kan en bli åtalad!!...men när en person vill heta det!!..Då är det STOPP https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/kvinna-i-falkoping-vill-heta-fitta-stoppas/

      • Like
    • 3 replies
    • 369 views
  16. Started by Ismo,

    Önskar Aizzmo! ..till er alla Edgare...ha hälsan. KIPPIS!

  17. Started by Ismo,

    Tittat lite extra detta år!!!Suttit å gjort annat samtidigt.......knappt sett en Älg!!

    • 6 replies
    • 1.1k views
  18. Started by Ismo,

    Kan en koka ett ÄGG i en timme?..å äta den???...JA!!

      • Haha
      • Like
    • 2 replies
    • 689 views
  19. Started by Ismo,

    " FR NSD.." Inresta Trump-anhängare sprider 100-dollarssedlar och MAGA-kepsar till barn på gatan i Nuuk. Trump Jr har bjudit hemlösa på frukost och vicepresidenten JD Vance flög in samtidigt som det grönländska valet avgjordes. Grönlänningarna har mot sin vilja dragits in i USA:s stora PR-maskineri efter Trumps upprepade krav på att ön ska bli amerikanskt. – Hans intresse ligger i de stora naturtillgångarna, säger Karen Marie Nathansen.

      • Haha
      • Like
    • 1 reply
    • 626 views
  20. Är ett skämt..åker fr. mitt Bostadsområde(numera)..till Nya-centrum,,skulle ha åkt kl:11.19...sk. LILA.linjen..kom inge Buss..!!:Bussen var trasig.. På 7st försök att åka kommunalt!..Så har LILA-linjen Bussen..vart trasig 2ggr..en gång kom den väldig sent!..på endast 7 ggr.....en skall väl straffas ..minst 50% av mina åkningar

    • 3 replies
    • 499 views
  21. Started by Ismo,

    Å dessa Kn?ll glada fåglar i dessa Vårtider!.Blir en förbannad lr. ej!???...sitter på ens balkongräcke..nätterna igenom .." å snackar" SEX..en försöker sova..samtidigt att att få in FRISK ..LUFT(1/2 öppet fönster)..men NEJ!!...Fan ta dom...

    • 1 reply
    • 470 views
  22. Started by Ismo,

    Hade ingen aning!!.. om att hyvlar finnes speciellt för kvinnor???..Mama Mia!!..fick ändra mig i köpet...mjukare hår??? Nåväl!..var tvungen att köpa mig ett nytt kit!,,hittade inga "blad" för min gamla..

  23. Started by Ismo,

    Min 1:a Avatar bild på/med EDGE!! teckna den själv.

      • Haha
      • Like
    • 3 replies
    • 628 views
  24. Started by Ismo,

    Helt sjukt..mannen fått sin Bil servad..Mekanikerna hade skulder"..Ja1..tar Fogdarna tag hans ny servade Bil..å måste bevisa??..att det är hans bil??..det ärju bara kolla reg.nummret..hur jävla svårt kan det vara???.Låter ju som i England..sjukt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o3GagV/kronofogden-tog-kenneths-bil-bilmekanikern-hade-skulder

    • 1 reply
    • 565 views
  25. Started by Ismo,

    Ja!!..nu skall det minnsan bli flera namn på dessa!..Varför på Samiska å Meän kieli??????..Kiruna är en ung stad. Vad fanns före malmbrytingen???..INTE ETT SKIT!!!.. Vad löjligt!..Lägg ned å lägg av. https://www.nsd.se/nyheter/kiruna/artikel/gator-i-kiruna-far-namn-pa-minoritetssprak-beslutet-klubbat/jn1g46nl

    • 2 replies
    • 568 views

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.