Media
Böcker,Tidningar, TV, Film och Internet
Subforums
1,336 topics in this forum
-
Det föds ungefär 383 000 barn varje dag i världen, vilket motsvarar över 130–140 miljoner barn årligen. Trots att befolkningstillväxten planar ut i vissa regioner, ökar världens befolkning med cirka 80 miljoner människor per år. natverketpopulation.com Dagligt födelseantal: Ca 383 000 barn. Årligt födelseantal: Uppskattningsvis 135–140 miljoner (baserat på dagligt snitt). Befolkningstillväxt: Världens befolkning ökar med ca 223 000 personer per dag (födslar minus dödsfall). Regionala skillnader: Högst fertilitet finns i afrikanska länder som Niger och Tchad, medan många västländer och östra Asien har födelsetal under ersättningsnivån.
-
- 0 replies
- 119 views
-
-
Helt sjukt!! "Världen satsar alltmer på krigsindustrin: globala militärutgifter nådde rekordhöga 2,7 biljoner dollar (27 000 miljarder kronor) under 2024, en ökning driven av Europa och kriget i Ukraina, där regeringar prioriterar militär säkerhet, vilket påverkar andra samhällsbudgetar. USA, Kina och Ryssland är de största utgifterna, och flera länder, inklusive Sverige, ökar sina budgetar kraftigt. "..Åsså säger många länder..!! Att hjälpa länder i nöd!! med svält b la m.m...kostar för mycket..????
-
- 4 replies
- 324 views
-
-
Ett ämne som nog är värt att diskutera… Jag har en tanke-loop som jag skall försöka klottra ner om ett tag för att ge ett exempel på varför… Men om någon annan känner sig manad, så varsågod, go 4 it…
-
-
- 23 replies
- 899 views
-
-
-
-
-
Är det någon av er som kommer ihåg den filmen som SVT sände för ett par år sedan?? Vet ni isf vart man kan få tag i den filmen??
-
-
- 25 replies
- 4.5k views
-
-
VILKET SKÄMT..det sämsta jag vart med om.."Små Fröknar" som bedriver den verksamheten!! Vart för det 1:a..avstängd fr. Insta!! ..180 dagar..fick inge svar?? VARFÖR... FEGISAR. Nu försökte jag få ett konto på Fejan!..IGEN..Bortkastat... Ett H-ete ..att få ett konto..??..sen kom jag in..??..Logga jag ut..så kom jag inte in igen??..men efter många försök..så kom jag in!!..helt plötsligt?? Men nu är det kört..se bilder.
-
-
- 3 replies
- 427 views
-
-
..Ja Ja...hade vart enklare att ha rivit skiten!..byggt nytt!.. Har vart i den Kyrkan 3ggr..när jag Konfirmerandes..mot min vilja..pga av min Morsa!! Gäsp!! ..engång i tiden... Sen när båda föräldrarna dött.. ..GÄSP!
-
-
- 9 replies
- 483 views
-
-
Tjena, är det någon som sitter på den gamla serien "Vildmark fiske" som gick på SVT för länge sedan? "Vanliga" Vildmark ligger i det öppna arkivet men inte Vildmark fiske, har letat efter den väldigt länge men hittar den ingenstans. Mvh Fredrik
-
- 4 replies
- 337 views
- 1 follower
-
-
Inte uppe i Kiruna ..i allafall! Varningen: Vattnet i Stockholm kan ta slut 5 min Jonathan Norberg DELA Det råder just nu "ansträngt läge" i Stockholms vattenproduktion, skriver Stockholm vatten och avfall på sin hemsida. "Privatpersoner och verksamheter behöver minska konsumtionen av kranvatten för att vattnet ska räcka till", skriver de. Anledningen är den ovanligt varma temperaturen i Mälaren som påverkar vattenverken negativt. Stockholmare uppmanas nu bland annat att ta korta duschar, inte tvätta…
-
- 0 replies
- 198 views
-
-
..en lista!! " Här är yrken som psykopater dras till: 1. VD 2.Advokat 3. Mediajobb (TV/radio) 4. Säljare 5. Kirurg 6. Journalist 7. Polis 8. Präst 9. Chef 10.Tjänsteman"
-
- 0 replies
- 165 views
-
-
Hej, Såg just en flugfiskescen i en annan produktion och kom på att jag ville dryfta dylika scener i Yellowstone. Kommer ni ihåg dem? Är det någon märklig tenkara-teknik x nymf eller har man helt enkelt struntat i riktiga kast? Såg extremt konstlat ut. Samtidigt tycker jag mig ha hört att Costner, en av utövarna, är flugfiskare. Könstigt.
-
- 1 reply
- 308 views
-
-
Denna vann jag engång på Edge! Hur med vad?? ingen aning. MEN!!! Vilken kvalitet...nött ut många T-shirts i mina dagar..men denna har hållt..håller än.. Min fråga till Jonas!!..vart fan hittade du denna???
-
-
- 4 replies
- 543 views
- 2 followers
-
-
-
Önskar Aizzmo! ..till er alla Edgare...ha hälsan. KIPPIS!
-
-
- 6 replies
- 492 views
- 1 follower
-
-
Tittat lite extra detta år!!!Suttit å gjort annat samtidigt.......knappt sett en Älg!!
-
- 6 replies
- 1.1k views
-
-
-
" FR NSD.." Inresta Trump-anhängare sprider 100-dollarssedlar och MAGA-kepsar till barn på gatan i Nuuk. Trump Jr har bjudit hemlösa på frukost och vicepresidenten JD Vance flög in samtidigt som det grönländska valet avgjordes. Grönlänningarna har mot sin vilja dragits in i USA:s stora PR-maskineri efter Trumps upprepade krav på att ön ska bli amerikanskt. – Hans intresse ligger i de stora naturtillgångarna, säger Karen Marie Nathansen.
-
-
- 1 reply
- 626 views
-
-
Är ett skämt..åker fr. mitt Bostadsområde(numera)..till Nya-centrum,,skulle ha åkt kl:11.19...sk. LILA.linjen..kom inge Buss..!!:Bussen var trasig.. På 7st försök att åka kommunalt!..Så har LILA-linjen Bussen..vart trasig 2ggr..en gång kom den väldig sent!..på endast 7 ggr.....en skall väl straffas ..minst 50% av mina åkningar
-
- 3 replies
- 499 views
-
-
-
Hade ingen aning!!.. om att hyvlar finnes speciellt för kvinnor???..Mama Mia!!..fick ändra mig i köpet...mjukare hår??? Nåväl!..var tvungen att köpa mig ett nytt kit!,,hittade inga "blad" för min gamla..
-
-
- 15 replies
- 1.3k views
- 1 follower
-
-
-
Helt sjukt..mannen fått sin Bil servad..Mekanikerna hade skulder"..Ja1..tar Fogdarna tag hans ny servade Bil..å måste bevisa??..att det är hans bil??..det ärju bara kolla reg.nummret..hur jävla svårt kan det vara???.Låter ju som i England..sjukt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o3GagV/kronofogden-tog-kenneths-bil-bilmekanikern-hade-skulder
-
- 1 reply
- 565 views
-
-
Ja!!..nu skall det minnsan bli flera namn på dessa!..Varför på Samiska å Meän kieli??????..Kiruna är en ung stad. Vad fanns före malmbrytingen???..INTE ETT SKIT!!!.. Vad löjligt!..Lägg ned å lägg av. https://www.nsd.se/nyheter/kiruna/artikel/gator-i-kiruna-far-namn-pa-minoritetssprak-beslutet-klubbat/jn1g46nl
-
- 2 replies
- 568 views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.