Jump to content

Lilja_Norway

Members
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

About Lilja_Norway

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 10/04/1974

Information

  • Kön
    Man

Kontakta medlemmen

  • E-mail
    olof.lilja@online.no
  • Telefon
    +47 91124108

Recent Profile Visitors

654 profile views
  1. Nä du har rätt i det. Har bara Scott, Sage och Danielsson. Rio och SA linor, så gör mitt bästa. Ute efter en ny 7a/8a och Merisoula är faktiskt trevlig. Men Meridian är helt klart en het kandidat med.
  2. Var tvungen att skratta lite när jag såg några nyheter från Sunray igår kväll. "Samma" blanks lindningar och ringar som Merisoula. Så du har helt säkert rätt i att det är Korea fabriken som produserar spön med inspiration från Meridian nu. Korea fabriken produserar vel med 3M prepreg så säkert bra saker. Men med risk att förnärma någon har jag lite svårt för att köpa från firmor som inte producerar sina egna produkter. Skall oavsätt testa spöna lite mer när det blir lite varmare.
  3. Att Hardy och Loop produceras på samma fabrik är ju välkänt. Dom är ju extremt lika på många sätt dessutom. Att Visions dyra spön produseras där var nytt för mig. Men det kan säkert stämma även om det inte ser så ut.
  4. Scott är ju inte enormt stora. Det är vel inte helt otroligt att dom säljer blanks till andra? Antingen har Vision bytt produsent eller så har dom fått blanks från någon annan. Helt andra klingor än tidigare. Och helt enig i förhållande till XO. Liknar väldigt på Radian. Äver processen med registrering av spöna liknar ju Scott väldigt.
  5. Någon som vet om Merisuola byggs på Scott Meridian klingor? Klingorna liknar väldigt och spöna känns ganska lika. Bortsätt från linföraren liknar äver ringar och lindningarna väldigt.
  6. Wow! Då har du muskler om du fiskar den med stora gäddflugor! Respect man!
  7. Har Booster men får inte riktigt bra drag i den på längre kast. Hade NRX 909 tidigare. Men Scott A4 909 blev det jag hamnade på till slut.
  8. Prövat lite olika och saltvattenspön blir lätt för styva och elaka mot handleden till gäddflugor i mitt tycke. Nu har jag ett Scott A4 909 som är kraftigt men en tanke laidback. Finns säkert många här som fiskar mer gädda än det jag gör som har bra tips.
  9. Outbound wf5 är ok. Radian 6an tål inte så tunga linor.
  10. Hur många fot på Radian 7an Peke?
  11. Här är det som står på Norska sidan. Antar att ca det samma gäller i Sverige? Ut från vad som står i texten är det inte mycket man har att komma med om man knäckt spöt själv. Garantin gäller ju ändast på produktionsfel. SPØRSMÅL OG SVAR OM GARANTI G.LOOMIS 01.01.2015 Her finner du en del spørsmål og svar vedrørende den norske garantien på G.Loomis. Spørsmål og svar Jeg har en skadet G.Loomis stang kjøpt før 01.12.07 og jeg har kvittering og/eller garantikort. Hva gjør jeg? Ta med din stang og garantikort dit du kjøpte stangen eller til nærmeste G.Loomis forhandler. Butikken kontakter så Normarks serviceavdeling. Du gjør opp med butikken der og da, enten kr 2000,- inkl.mva. (enhånds) eller kr 3000,- inkl. mva. (tohånds). For kun toppdel gjelder kr 1000,- inkl.mva. (enhånds) eller kr 1500,- inkl. mva. (tohånds). Vi sender så stang/stangdel enten til butikken eller hjem til deg, alt etter hva vi avtaler med din butikk. Jeg har en skadet G.Loomis stang kjøpt før 01.12.07 og jeg har IKKE kvittering og/eller garantikort. Hva gjør jeg? Vi kan ikke hjelpe forbrukere som ikke har garantikort via gamle Nordics forhandlernett. Du kan imidlertid kjøpe deler direkte fra G.Loomis europeiske servicekontor; Felindre Servicing (SAS) Hvordan fungerer den norske garantien i praksis? I Norge er kjøpsloven gjeldende. Det vil si at vi garanterer stenger i 5 år mot material- og produksjonsfeil. Dette gjelder for produkter solgt via Normarks forhandlernett i Norge. Vi tilbyr i et garantitilfelle ny del, reparasjon, eller ny stang kostnadsfritt i 5 år fra kjøpsdato mot garantikort. Dersom du har en brukket stang eller deler som er løse, må du ta kontakt med din forhandler. Normark Norway AS vil sammen med forhandleren avgjøre om dette er en garantisak. Jeg har en brukket tupp og har kjøpt stangen i utlandet. Hva gjør jeg? Vi har for salg løse tupper til noen stangmodeller. Har du ikke garantikort, eller har kjøpt stangen i utlandet kan du da kjøpe reservedeler gjennom din G.Loomis forhandler. Forhandleren din kontakter oss. Vi må i slike tilfeller ha hele stangen tilsendt for å tilpasse tuppen. Du kan selvsagt også kjøpe deler direkte fra G.Loomis europeiske servicekontor dersom du har en stang kjøpt i utlandet; Felindre Servicing (SAS)
  12. FFE har fantastisk service och fixar det allra mesta snabbt och utan några problem alls. Men det förutsätter att man har kvitto (på Simms) och att man registrerat sitt Scott spö efter köp. Har man inte gjort det är det inte enkelt att få hjälp där. Eller dyrt om man till exempel är ägare nummer två på ett Scott spö. Man kan ju tycka vad man vill om det. Men det jag i vart fallt menar är att butiken man köper från borde påpeka det väldigt tydligt när man köper varan! Otroligt frustrerande att hamna i den situation du är i nu. Lycka till och hoppas det ordnar sig!
  13. Är det YKK dragkedja?
  14. Var lite skeptisk till Zip men efter att jag pratat med en guide jag känner lite på NZ köpte jag ett par G4Z. Han fiskar 200+ dagar om året. Och efter att han fick Z har dom andra vadarna hängt i garderoben. Så återstår det att se hur dom funkar för mig. :-)
×
×
  • Create New...