Jump to content

Janne

Members
  • Content Count

    204
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Janne

  • Rank
    Advanced Member

Information

  • Kön
    Male
  • Bostadsort
    Göteborg

Kontakta medlemmen

  • E-mail
    jan@faltin.se
  • Telefon
    0735926045

Recent Profile Visitors

2,176 profile views
  1. Hello Janne,

    what kind of Stinger is it ? Stinger GLX 12,6 class 8/9 ?

     

    Tight Lines

    Lennart

    1. Janne

      Janne

      Roaring River Stinger GLX #8-9

    2. Salmo22

      Salmo22

      Hello Janne, i want to buy the rod. 

      Please sent pm

  2. Fick svar av Thomas&ThomasThe “T” was branding mark, essentially used to quickly identify a Thomas & Thomas rod in media. The factory does not apply this mark on current production rods, it is requested by some accounts and placed on the rod
  3. Har en fråga till er som fiskar med Thomas&Thomas spön. beställde ett nytt sådant och efter 3-månader anlände detta spö från återförsäljaren. Hämtade ut det och finner till min förvåning att ingenting stämmer, för det första så är det ett 9f-#5 jag hade beställt en 9f-#6 och sedan är det ett annat serienummer på själva flugfiske spöt På garantisedeln står det ett helt annat nummer än på spöt!! sedan står det Thomas&Thomas Helix 905-4 (T) har flera av dessa spön men har inget med denna bokstav på klingan. Vet ni vad det står för?? tacksam för svar mvh Jan
  4. Att fiska efter lax och när man väl lyckas, så är det för mig en självklar sak att jag önskar att få äta av en underbar vild lax och inte dessa odlade missfoster som tyvärr rymmer och tar sig upp i älvarna. Dom laxar som jag personligen tar upp under en säsong är max 3st, och då passar jag även på att ta ett kort på mina fångster och eftersom jag avlivar laxen omedelbart så är det ju så kallade "bonkade" laxar och inget konstigt alls. Men till alla som tycker det är fel så kan man ju välja att sluta med laxfiske, vid C&R ser man ju väldigt ofta lax som körs väldigt hårt och hur mår dessa vid återuppsättning. Sedan har vi ju maskfiskare som också skall köra med C&R vet inte hur dom gör men dom laxar som jag har sett fångas på detta sätt har haft kroken långt ner i svalget och hur blir det då ?? jo dom bonkas hela tiden så med detta fiske sätt blir det tyvärr inte mycket till C&R alls. Säkert många som tycker att det jag skriver är fel ,, men det är ju bara min åsikt så klart
  5. Janne

    Untitled Album

  6. Hej så du tror att du smyger omkring bättre och tystare än i ett par vadarskor med filtsulor! där har du nog fel vill jag påstå. Sedan finns en del som sätter på dubbar i sina skor och det är inte bra alls om man skall fiska efter skygga vilda fiskar typ lax,öring. Vet att Mattias Drugge testade med dubbar och han såg då att fisken försvann väldigt snabbt från det tilltänkta fiske området. Men skicka ett mail och fråga honom vad han anser om dessa sulor, samt även om dubbar han har ju som bekant en massa erfarenhet som instruktör både här hemma och utomlands. mvh jan
  7. Hej jag blev rekommenderad att köpa ett par av Simms Rivershead med gummi sula utav en butik här i Göteborg. Både ägaren samt två av hans anställda rekommenderade dessa som bästa köp, och att dom var överlägsna filtsulorna. Eftersom jag ringde denna butik och frågade innan jag åkte dit så fick jag svaret att dom hade dessa Simms med filtsulor hemma på lager, håll detta par till mig så kommer jag och köper dom eftersom jag skulle på fiskeresa till Bosnien. När jag så kommer till butiken El-ge så får jag så veta att dom inte fanns , men att jag kunde få dessa Simms Rivershead med gummisula till samma pris! men jag sa då att dessa skor har fått väldig dålig kritik från en massa olika flug fiskare som jag känner. Jag vill köpa dessa i filt eftersom det var därför jag kom till butiken denna lördag förmiddag. Men dom övertygade mig om dess förträfflighet, och jag gick då med på att köpa dom, men om dom inte motsvarade allt vad dom påstod så sa jag att då får ni tillbaka dessa skor direkt. Nåväl hur var då skorna? enligt min åsikt jävligt dåliga att vada i och halkiga på dessa stenar nere i Bosnien jag lovade alla som var med på denna resa att jag skulle gå direkt till butiken och lämna igendom och det har jag gjort. Fick jag nya skor tror ni?? svar nej enligt en av butikens anställda kunde jag lägga ut skorna på blocket?? vad fan skall jag göra detta för sa jag! ni har ju lovat och sagt att dom är så bra både eran chef samt två av era kunniga försäljare påstod detta. Förbannad lämnade jag denna butik, vid ett senare besök så skulle jag få 30% i rabatt vid köp av filtsula men jag vill bara få ett par skor med dessa filsulor som jag kom för att köpa från början. Så där står jag nu utan skor som jag betalt 1700:- och som jag inte vill se mer för att dom är värdelösa att vada i. SÅ MITT RÅD ÄR KÖP INTE DESSA SKOR OM INTE NI SKALL UT OCH PROMENERA. mvh Jan faltin
  8. Hej mycket enkelt plocka ut två st frysblock från frysen, lägg sedan klingan mellan blocken och vira en handduk omkring detta. Låt det vara så i 10 minuter och nu kan du med lätthet ta isär delarna igen.
  9. Hej undrar om någon här har testat dessa nya skor utan filt sula?? det har jag nu provat i Bosnien och det var ingen trevlig bekantskap alls trots butikens lovord samt av personal som skall vara fiske proffs. Tror aldrig att jag har vadat så dåligt som med dessa skor från Simms. Man tappar helt känseln vid vadningen, eftersom dom är så otroligt stela i sulorna, sedan glider man omkring på gruset, samt att man har väldigt lätt för att vricka sig detta upptäckte jag redan första dagen. Så för eran egen säkerhet, köp inte dessa utan satsa enbart på skor med filtsulor, har nu talat med flera laxfiskare som säger precis samma som jag och som upplevt likadana incidenter direkt farliga vid vadning i ex Norge vid laxfisket.Åker direkt och lämnar dom till butiken i morgon även om jag inte får pengar tillbaka ingen mening med utrustning som tar plats och är dålig. mv Janne F
  10. Janne

    Mat

    Gubbar som njuter av livet
  11. Janne

    Winston

    Hej ja så var det dags att skriva några rader om detta igen, den här gången så kom mitt flugspö från winston tillbaka och nu med skadat rullfäste runt om. När jag skickade det för lite över ett år sedan så var det nytt och felfritt, det var bara ringen som håller fast rullfoten som var för liten den har dom nu bytt men skadat resten.Jag skickade över det i en hårdplast tub som var helt oskadd när jag kvitterade ut den från posten, så det är bara att börja om igen.
  12. Janne

    WiNSTON

    Så var det dags igen för ett nytt mail till Winston angående reklamationen som har på gått i över 1-års tid. Nytt svar från Winston, nu är mitt spö på väg! men fortfarande inget spö, samt vid ny kontakt inget svar på mitt mail angående track nummer så att jag kan kolla var det befinner sig. Talade med deras återförsäljare här hemma och han säger att man alltid får ett tracking nummer från företaget i fråga. Åker till Bosnien för 10 dagars fiske men inget spö från Winston att fiska med, behöver jag skriva ner vad jag tycker om detta.........fy fn m.m. Aldrig mer ett sådant märke bland mina spö arsenaler igen.
  13. Janne

    WiNSTON

    Nej ilska känner jag inte, bara förundran hur ett sådant känt företag som Winston kan nedlåta sig att visa sådan brist på service som i detta fall. Tror inte att jag heller behöver någon som ringer för min räkning, för dom har som sagt redan bekräftat att spöt finns där, samt att dom lovat att skicka det men inget händer som förra säsongen. Som tur är så finns det många andra tillverkare som har bättre service än winston. Skickade ett två hands spö till Hardy och det gick väldigt snabbt, UPS- till min dörr inga problem alls så visst finns det skillnader till hur man behandlar sina kunder.
  14. Janne

    WiNSTON

    Hej där ute undrar om någon har problem mid att reklamera till detta anrika företag! själv har jag väntat ett år på att få ordning på ett rullfäste. Trots flera mail osv så händer ingenting, har även fått mail att dom har spöt samt att dom ber mig verifiera att dom motagit rätt adress osv. Men fortfarande efter 14-dagar inget flugspö som kommer, samt inget svar att dom mottagit mitt meddelande skriver att jag skall kontakta mitt försäkringsbolag och att jag kommer att kräva ersättning eftersom jag löst en dyr försäkring då jag skickade iväg detta. Kommer med all sanolikhet aldrig att köpa ett Winston spö igen för sämre än detta kan en reklamation inte göras trots konstens alla regler. Borde få ett nytt valfritt spö, på grund av denna långa väntetid! vad mer skall man göra?????? jag vill fiska
×
×
  • Create New...