Jump to content

kicke_b

Edgemember+
  • Content Count

    135
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About kicke_b

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/22/1973

Information

  • Kön
    Man
  • Bostadsort
    Vinslöv

Kontakta medlemmen

  • E-mail
    niklas@trafikteamet.se
  • Telefon
    0708959882

Recent Profile Visitors

1,633 profile views
  1. Köper gärna en 4D flytbody 32 gram (#10) med tippar med 11 grams vikt. //Niklas
  2. Kan inte skicka PM till dig!
  3. Får gärna posta någon bild/bilder på spöet. Hemmabygge eller fabriksbyggnad? Kvitto?
  4. Samma som Christian1971 men ifrån EBay med fri frakt... http://www.ebay.com/itm/201618809608?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Verkar vara okej med en insida som är fylld av lösa väggar. Jag har plockat bort samtliga lösa delar och då funkar den även till några större tuber... //Niklas
  5. Tackar, ske genast kolla! //Niklas
  6. Har nu bestämt mig för att bygga ett kort tvåhands och vill efterlikna originalet så mycket som möjligt men hittar inte rätt tråd. Har läst någonstans (?) att Gudebrod Rust A257 ska vara rätt men det verkar lite osäkert. Är det någon som vet så bör han/hon finnas här på Edge. Har hittat ett kit med 40 trådrullar av ProWrap hos Hilevel, finns något liknande med där? Ska tråden konserveras före lackning eller hade låtit den bli mer osynlig, dvs lacka direkt på tråden? Är ju mitt tredje spö så väldigt mycket nybörjare på detta fortfarande så tacksam för all hjälp och gärna också om vart jag kan få tag på denna spötråd! Med vänlig hälsning, Niklas
  7. Om man tittar på modellen så inser man det ganska snabbt, Leech Heaven. Om man dessutom dubbelkollar med Leech sajt så står det klart och tydligt i beskrivningen för glasögonen. Var tvungen att kolla med de för det kan ju vara så att man börjar bli lite gammal och inte förstår hur saker och ting ska se ut nuförtiden. Men lite koll hade man alltså fortfarande. Finns säkert en del gubbar som tycker de är fina ändå men jag passar knappt i solbrillor för män så ett par för kvinnor gör ju inte saken bättre direkt...
  8. Mistpool är ett lysande exempel på vad god kundservice är. De har bra priser men framförallt så fick jag erfara att de har fantastisk kundkontakt...och lagersaldot stämmer med verkligheten. Det låter som att detta skulle vara en självklarhet, men det gäller bara för en liten del av de butiker som nu finns.
  9. Mina SIMMS G3 är inne på åttonde säsongen nu och visst har limtuben varit framme i skarven till neoprenesockan och i sömmarna i grenen (men först efter sju år) men membranet håller fortfarande. Blev lite orolig att de skulle börja läcka mer så ett par Vision Havu Zip inhandlades för några veckor sedan och efter ca 15-20 h vadning så läcker båda benen som såll ifrån knäna och neråt. Nu har de varit hos Vision i två veckor men jag har fortfarande inte sett röken av ett par nya. Tur att man har ett par åttaåriga och fortfarande täta SIMMS G3 så att man kan fortsätta fiska! //Niklas
  10. Har nu beställt lite olika varor ifrån fyra stycken butiker på nätet och har haft problem med samtliga beställningar. I tre av butikerna har produkterna ej funnits hemma trots att det gått att både beställa och betala dessa direkt vid köp vilket gjordes i två av fallen. För två av butikerna fick jag inom ett dygn svar om att grejorna ej fanns (linor för ca 2000:-) men att de kunde erbjuda andra produkter istället (lite tokigt om man tex beställt en lina med en viss klassning) eller att om jag väntar en månad så skulle jag nog kunna få produkterna. I en av butikerna valde jag att avböja köp och pengar sattes in på mitt konto igen. Efter en månads vänta hörde jag fortfarande inte av den butik som lovat att jag skulle få varorna om jag kunde invänta deras nästa leverans, återigen visste de inte när de skulle få hem varorna och köpet skulle gå tillbaka. Samma dag kom de varor jag beställt till butiken och de kunde skickas istället. I den tredje butiken hörde jag ingenting förrän jag tre dagar senare ringde och undrade vad som händer med mitt köp, var lite bränd på fiskebutiker så jag ville bara kolla så att allt var okej sa jag. Säljaren förklarar då att min misstanke var riktig och att de produkter jag beställt var slutsålda men han hade inte tänkt höra av sig tydligen, detta var två par Leech solglasögon på rea, men om jag ville kunde jag få två parandra (något dyrare) av samma märke och till samma pris. Jag tyckte det var en okej deal om modellen var snarlik de jag beställt, typ Leech River. Två dagar senare fick jag en dammodell och en pilotmodell!?!? Enda likheten var att det var solglasögon! Dessa skickade jag tillbaka med vändande post samt med en notering om var de kan föra tillbaka mina pengar igen. Har fortfarande inte fått mitt mail bekräftat. I den fjärde butiken beställde jag flugbindnindsmaterial för ca 1500:- och fick efter några dagar ett paket innehållande varor och en faktura på ca 200:- varav hälften var fraktkostnad, dvs det mesta av det jag beställt var restnoterat och därmed tyckte de det var okej att jag skulle betala halva ordern i fraktkostnad?!?! Bör man inte kontakta köparen när det mesta på ordern saknas innan man skickar ut varorna? Är jag enormt känslig eller är servicen under isen? Köpen är gjorda i väl etablerade nätbutiker (vissa med fysisk butik) varav en enda hade förstått vinsten av att iallafall ha god kontakt med sin kund (exvis mail, sms mm...) Tråkigt nog låg denna utanför Sveriges gränser, dvs Mistpool som jag kommer att handla av fler gånger. De övriga butikerna nämner jag inte namnen på för de är inte värda att nämnas, den ena av dessa är redan ganska frekvent omdebatterad här på Edge. Jag har vid flera tillfällen handlat på nätet genom utländska butiker och det har aldrig "klöddat" trots att grejorna skickats över halva jordklotet. Då jag handlat/handlar i flera olika butiker på nätet så upplever jag att fiskebutiker (på nätet) har en märklig syn på service trots att de basunerar ut på sin hemsida om att servicen är viktigare än allt annat. Ja, jag vet att man ska köpa lokalt osv men om de prylar jag vill ha inte finns där...då använder man internet. Det bör ju funka kan man tycka! Förlåt, jag var bara tvungen att spy lite galla idag efter att ha suttit och packat ner bla ett par damsolglasögon i en kartong för retur till nätbutiken. Jag kommer inte i fortsättningen ha dåligt samvete för att jag beställer uomlands! //Niklas
  11. Gött att det löste sig! //Niklas
  12. Funkade inte Normark? Jag vände mig till Normark förra året som ordnade en ny del till mitt Stinger GLX för en "hyfsad" slant...Fiskeshopen i Mörrum hjälpte mig med kontakten. Mvh Niklas
  13. Tackar för tipsen...blir väl att mala på med vispen då och låta stå i minst en vecka! Får väl se den första hinken som övning. Ska bli kul att prova då det verkar som väldigt många är nöjda med detta!
  14. Har nu tagit steget och beställt en hink Swedsnus lös special. Efter 25 år med General lös under läppen så smakar allt annat sådär men tänkte ge detta en chans. Bara att följa anvisningarna eller är det någon här som har fått till en riktigt Generalsmak med hjälp av någon "ohemlig" metod. Berätta gärna!
×
×
  • Create New...