Hoppa till innehåll

Ganska snygg är den ju...


Sunray

Recommended Posts

Håller med, den är faktiskt skitful men vi verkar inte vara så många som tycker det.

Jag är på ditt lag! :D

-Skulle det ha stått biltema vore det inte något stilbrott.

Gåtfullt att enorm kvalitet och lååång tradition kan förpackas så urbota osmakligt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är på ditt lag! :wub:

-Skulle det ha stått biltema vore det inte något stilbrott.

Gåtfullt att enorm kvalitet och lååång tradition kan förpackas så urbota osmakligt!

Odi profanum vulgos et arceo... ( går bra att googla om ni missade latin-lektionerna )

:wub::wub:

/ PJ

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Odi profanum vulgos et arceo... ( går bra att googla om ni missade latin-lektionerna )

:unsure:B)

/ PJ

Vad som är snyggt är som r--en, dvs. klöven, men det som är funktionellt utifrån det sätt man vill fiska är för mig en låååångt mer väsentlig fråga. Som i somras t.ex. när jag gick med mina laxspön dag ut och dag in utan att få en enda lax förrän på 10:e dagen...varmt och svettigt och djäkligt ont i ryggslutet av att stå vid älven och ...ja just det njuta av att grejerna funkar så förbaskat bra.

Spöna är helt underbara att kasta med och utfiskningen är ännu härligare för att jag har en sådan där, just det, Hardy Perfect i rullfästena.

Det är tyngden och rymligheten grabbar, som är det vackra och funktionella. Rullen utstrålar gedigen konstruktion rakt igenom och den håller fem livslängder, minst! Spö och rulle balanserar jämnt som en brevvåg vid utfiskningen. Man bara njuter... och får man plats med långa spey- och DT-linor plus en massa backing! För att inte tala om knarrbromsen; enkel och pålitlig för storlax. Mer fulländad rulldesign finns inte, i alla fall inte för laxflugfiske.... (Som laxrulle kommer den som 4" och 4¼" under 2009/10 och 3¾" och 4½" under säsongen därpå)

Ja ja, det blev en lovsång... det bara kom! :lol:

post-7007-1250465156_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...