Hoppa till innehåll

Hjälp! (med 1a cane)


MR Tobbe

Recommended Posts

Hejsan.! Nu är det så att jag är riktigt sugen på att skaffa ett canespö. Men det är så att jag kan INGENTING om dessa spön.

Vart jag än tittar på internet så tycker jag att alla spöna är dyra, men jag antar att man får vad man betalar för!!

Men hur stor skillnad är det på spön som kostar 1000:- och säg 3500:- som exempel.?

Jag har aldrig varit en sån som köper saker efter märken, utan jag handlar saker efter hur JAG tycker att dom uppfattas. Men just nu så behöver jag lite hjälp eftersom man mer eller mindre måste köpa dessa spön över internet.

Jag är tyvärr inte i färd med att införskaffa ett under dagarna, men under hösten så hade jag tänkt att jag skulle försöka införskaffa ett.

All hjälp och alla tips är välkomna oavsett om det är helt nya spön eller begagnade.

mvh Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du INGENTING kan om splitcane, vilket du själv säger, så ska du nog börja prova, testa, kasta, klämma, lukta, titta och läsa på om så många spön du kan komma åt.

När du gjort det så kanske du inser att just ett sånt passar mig...eller så inser du att ett sånt där canespö, det är verkligen inget för mig.

Lycka till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt, prova först. Så många du kan eftersom du inte vet vad vad du vill ha, precis som Lucas säger. Subjektiva åsikter på ett sånt här forum kan vara väldigt missvisande.

OM du vill ha ett....Det handlar om en hel del pengar och är bortkastat på en vägghängare om man inte kommer överens med ett spö man köpt. Det är en radikal skillnad i temprament mot kolfiber och alla fixar inte övergången från det styvare materialet.

Även jag önskar lycka till.

// Matte

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade lite i rubriken så det syns vad det handlar om i titeln :)

Det är lugnt.!!

Tack så mycket alla för allt. Och visst är det så att jag måste ut och provkasta lite mera. jag har kastat med några stycken förut och visst är det annorlunda det är det. Men det är en sån härlig känsla och nostalgi tripp..

Men är det någon speciell tillverkare som man ska söka sig till? Och vad skiljer dom alla åt? Finns det några speciella regler som man ska tänka på? Eller är det helt enkelt det som känns bäst för en själv?

Och en annan liten fråga. Har kikat runt lite på webben m.m. men om man vill köpa ett begagnat spö, finns det något speciell sida som man ska titta på??

För jag tror att det första som jag köper kommer nog att vara ett beg, då det kostar lite pengar att köpa ett nytt.!

Och visst finns det några här på forumet som bygger spön och ER vill man ju sponsra, men just i dagsläget så säger tyvärr ekonomin emot det :)

ännu en gång, tack för allt.!

mvh Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att ha med mig fyra cane så kan Du känna lite på några bra spön, Uggen har oxå en hel hög med gräspinnar.

Att köpa ett begagnat är att rekommendera men se till att prova många spön innan Du bestämmer Dig, då kan Du i alla fall jämföra lite grann innan Du kliver in i "bambuträsket". Det är jävligt lätt att fastna i den "kråksången".

PS....Var det inte Du som var med oss i Ogströmmen för några år sedan ???? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att ha med mig fyra cane så kan Du känna lite på några bra spön, Uggen har oxå en hel hög med gräspinnar.

Att köpa ett begagnat är att rekommendera men se till att prova många spön innan Du bestämmer Dig, då kan Du i alla fall jämföra lite grann innan Du kliver in i "bambuträsket". Det är jävligt lätt att fastna i den "kråksången".

PS....Var det inte Du som var med oss i Ogströmmen för några år sedan ???? :)

Det låter ju kanon. Då ska jag se till och komma iväg också, ser lite dystert ut just nu, men man vet ju aldrig. Går ju att lifta om det ska vara så :)

Jo det stämmer, det var jag som var med dig och din familj en av dagarna.. Har för mig att det blev dåligt med fiske då :(

Men vi hade det trevligt. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter ju kanon. Då ska jag se till och komma iväg också, ser lite dystert ut just nu, men man vet ju aldrig. Går ju att lifta om det ska vara så :)

Jo det stämmer, det var jag som var med dig och din familj en av dagarna.. Har för mig att det blev dåligt med fiske då :(

Men vi hade det trevligt. B)

Ja fisket var väl ingen höjdare men trevligt som fasen var det...... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...