Jump to content

Var finns det aktiva kastare?

Recommended Posts

Hej alla, jag är lite nyfiken på var alla intresserade och hängivna kastere bor? Berätta lite om er själva och var ni bor så kanske vi kan få till fler träffar

Vh

Staffan

Jag börjar med mig själv. Jag bor i Gävleborgs län en bit utanför Hudiksvall. Kastar ofta och mycket mest hela året :unsure:

Vh

Staffan

Torbjörn "Tobbe" Olsson 26år Eskilstuna (Södermanland) Fiskar/kastar så mycket jag hinner och lusten faller in. Hållit på med detta i ca 16år.

Studerat på Sportfiske Akademin Ky-utb till Guide.

Funderar på att ta licens (instruktör) men är så jäkla dålig på den teoretiska biten.

Lite smått och gott om mig..!!

Håkan heter jag, bor i Uppsala och tränar regelbundet minst fyra dagar i veckan. Igår hade vi ju en kastträff och även om den inte var så välbesökt tyckte vi alla att det ger mycket att träffas och vi kommer säkert att fiska en del tillsammans också.

Tony var namnet, kastar så ofta jag får tid (inte så mycket som jag önskar, blir mest under kurser)

Försökte i vintras med inomhushall, första träffen fullsatt, andra fiasko... vet inte om jag törs satsa på det igen ? det är inte gratis med halltider...

Fär väl köra utomhusträffar med pälsmössa och kamikkängor, men är i alla fall seriöst intresserad att hålla i kastträffar i Sthlm om intresset finns.

P-A(Per-Anders) var namnet och jag försöker kasta eller fiska så ofta det går

dvs ungefär 120-130 dagar om året. Är gärna med och tränar

vid tillfälle. Lite skall jag nog kunna hjälpa till också om ni är nybörjare/intermediates.

Mvh P-A

Staffan! Bra initiativ.... Thomas Berggren har postadress Malmköping, men bor en mil därutanför i skogen vid mina dammar och kastbanor. Det händer då och då att jag också går ut och tränar lite kast, speciellt under Lilla Malmas lågsäsong som är sommaren och vintern. Under dessa årstider välkomnar jag gärna sällskap...... Fick en tanke om att jag kanske skulle försöka få till någon dag som jag upplåter till både fiske och en shootout med rejäla priser för att dra lite kastfantomer, många av dom har ju långt att åka! Jag vill inte i det här läget ge något löfte, men jag lovar att seriöst undersöka och återkomma...

Men däremot Tobbe! Du bor ju kusligt nära Lilla Malma... Vill bara säga: Jobba på med dina certifieringsplaner, jag har ofta behov av hjälp på kurserna...

TB//

Bor i Stockholm.

Tränar aldrig, men skulle gärna vilja komma igång med det. Tar emot att gå ut själv och ställa sig i nån park. Skulle uppskatta en återkommande träff med likasinnade..... Skulle vara perfekt om man spikade en dag/kväll i veckan där man träffas och kastar...

• 2 weeks later...
Bor i Stockholm.

Tränar aldrig, men skulle gärna vilja komma igång med det. Tar emot att gå ut själv och ställa sig i nån park. Skulle uppskatta en återkommande träff med likasinnade..... Skulle vara perfekt om man spikade en dag/kväll i veckan där man träffas och kastar...

Kul att du intresserar dig Hurtig, bodde jag i Stockholm skulle jag nappa direkt men nu blir det svårt. Finns säkeert fler likasinnade i detta stora område.

Vh

staffan

• 4 weeks later...

Christer bor i trelleborg längre söderut kan ni inte komma.

Är ute och kastar så fort vädret tillåter (lite av ett blåshål)

ca: 3-4 ggr i veckan ibland mer.

Hyr hall några gånger under vintern, oftas handbollshallar lite korta på längden

men bättre än ingeting.

Fiskar en del på kusten och en hel del put and take fiske.

Vh//Christer

Fredik heter jag, 37 år o bor i Gävleborgs län -i metropolen Kilafors B)

Har sprungit längs åar o älvar och viftat med fluga sedan barnsben. Främst är det stationär öring i mindre till medelstora rinnande vatten som gäller för mig när det kommer till fisket. Tränar att kasta??? Jo, ibland -men alldeles för sällan! Är helt självlärd men skulle önska att jag gav mig mer tid till att träna "torrt" samt hade någon "expert" att luta mig mot. Har den senaste tiden intresserat mig en hel del för kastandet dock så intresset/nyfikenheten växer.

Hälsningar

/Fredrik

• 3 weeks later...

Hej alla... lyfter denna tråd lite och passar på att peppa lite inför vintersäsongens träning som oftast bara innebär kastning och inte så mycket fiske. Kul att ni postar iaf. Vi har en stor grej på gång inför våren vilken kommer att släppas snart... Fråga gärna massor i kastarean, det finns många erfarna kastare där som säkert är villiga att hjälp till.

/S

Hej,

Jag heter Ola och bor i Halmstad, fiskar gör jag i mån av tid men det skulle vara kul att träna inomhus på vinterhalvåret för att slippa ringrosten till våren.

Är det någon som tränar på vinterhalvåret i Halmstad så får ni gjärna kontakta mig.

Hls Ola

• 2 weeks later...

Hej alla. Roger Håkansson här, jag har hållit på med flugfiske i 15 år. Men nu sista året snöat in på kastning offrar t.o.m fisketid för att bli bättre (läs kasta längre). Måste ta och boka en kursplats hos någon kastguru, för att få hangripliga råd. Men edge har bra tips som testades senast i dag, för tidig i rotation/dubbeldrag men svårt att ta bort brister man använt länge. Plats Ryd södra småland. Fiskar helst torrt i strömmande vatten men RB fiske i vårt klubbvattnet och lite kustfiske i Blekinge skärgård hinns ju alltid med. Ett tips är ju att hitta en likasinnad som man kan kröka graphit med roligare och mer lärorikt.