September 11, 200916 yr comment_1142389 Så! nyligen hittat detta fina forum också! Fick reda på att jag skulle åka till teneriffa på Julen.. blev lite småbitter först, sedan tänkte jag efter, fiske i saltvatte? något jag ALLTID velat pröva! =) Vad jag har läst här på forumet så har fisket på teneriffa varit bra =) så jag ska leta mig till pirar under eftermiddag och kvällstid/natt right? =) vad är det för fiskar som går där? multe, snappgädda? Vad bör jag ta med mig? min 5a/6a/7a eller 7/8a ? flytlina? ståltafs? Och nu huvudfrågan! är det olika marabou flugor som gäller? zonker eller flash? guldskallar? =D kan inte ni kunnigt folk kunna visa bilder på bra flugor eller länka? =) Och sedan mera saker som är viktigt att jag tänker på? som sätt att presentera flugorna? dra in dem snabbt? ryckigt osv vore grymt med svar skitfiske! =) Report
August 6, 201016 yr comment_1315450 Skulle kika lite i saltvattens trådarna här på sidan... finns lite olika tips och liknade. även en del sider där det går att beställa flugor. skitfiske, och glöm inte solkrämen;) http://troutfever.wordpress.com Min flugbindningsblogg! Mönster och bilder på allt från storlek 20 till 55mm shanks! Report
August 6, 201016 yr comment_1315485 Skulle kika lite i saltvattens trådarna här på sidan... finns lite olika tips och liknade. även en del sider där det går att beställa flugor. skitfiske, och glöm inte solkrämen;) Han har nog både åkt, glömt solkrämen och hunnit komma hem till Svedala vid det här laget Hoppas han fick nå fisk! Report