Jump to content
Sign in to follow this  
Jock Scott

Bogrens dammar?

Recommended Posts

Hej!

Undrar om någon här har erfarenhet av Bogrens dammar i Hörby / Höör området? Värt ett försök?

Också, har någon varit i Bjeveröd nyligen?

Edited by Jock Scott

Jag har varit vid Bogrens ganska många gånger och har vid varje tillfälle hittat både gamla met revar, gamla räkskal mm. Tror att det är ett ganska omfattande tjuvfiske vid dessa dammar. Har också tyvärr inte fått särskilt mycket napp vid något tillfälle. Men det kan ju ha ändrats, sista gången jag var där ifjol så fick jag nog. Åkte istället till Bjeveröd och hade ett ganska bra fiske.

Ska åka till Bjeveröd nu under hösten, kan rekommenderas.

/Håkan

Fiskade mkt i bogrensdammar förr och haft ett fantastiskt roligt och spännande torrflugefiske på lätt utrustning(klass 2). Precis som Hagis säger så hittar man tydliga spår efter tjuvfiske ganska ofta och dammarna ligger väldigt gömda och är lättmottagliga för tjuvfiskare..

Tycker dock det är värt att chansa lite och åka ditt, fisket är så pass roligt när det fått vara ifred ett tag.

Tror även det är viktigt att vi sportfiskare åker dit och fortsätter visa vårat intresse för dammarna så inte tjuvfiskarna vinner!!

Hej!

Undrar om någon här har erfarenhet av Bogrens dammar i Hörby / Höör området? Värt ett försök?

Också, har någon varit i Bjeveröd nyligen?

Mysiga dammar om man är max två där.

Hmm, kanske man trots allt ska våga sig på en tripp dit innan säsongen är slut?

Du har rätt JimmyLee. Det skrämmer ju ev. tjuvfiskare om det vistas legala fiskare där frekvent.

Min bäste fiskekompis är nästan 2 m och en stor jävel i övrigt oxå, så åsynen av homom borde få tjuvfiskare att tänka sig för litet. :)

Jag är ju mer 2m horisontellt. Men en priest på de ädlare delarna är ju inte så nice det heller. ;)

Edited by Jock Scott

Hmm, kanske man trots allt ska våga sig på en tripp dit innan säsongen är slut?

Du har rätt JimmyLee. Det skrämmer ju ev. tjuvfiskare om det vistas legala fiskare där frekvent.

Min bäste fiskekompis är nästan 2 m och en stor jävel i övrigt oxå, så åsynen av homom borde få tjuvfiskare att tänka sig för litet. :)

Tycker nog att du skall testa ;)

Bogrensdammar tog Maggan med sig hon som hade hand om Bjeveröd. Hon ska ha dom i sitt Fulltofta naturcenter projekt.

När dom har kurser o sånt ska hon släppa i fisk har jag hört.

Det var på vippen att jag oxå fick Bogrensdammar när jag tog över Bjeverödsdammarna. Jag ville verkligen inte har Bogren ska sägas.

Så nu vet ni det! =)

//Conny

www.bjeverod.n.nu

Tänkte åka och kika hur det har artat sig i bjeveröd imorgon. Det ska bli riktigt spännande. Har upplevt att det varit mycket upp och ner där de senaste åren. Hoppas det funkar bra med de nya arrendatorerna och att de inte tappar sugen...

Tänkte åka och kika hur det har artat sig i bjeveröd imorgon. Det ska bli riktigt spännande. Har upplevt att det varit mycket upp och ner där de senaste åren. Hoppas det funkar bra med de nya arrendatorerna och att de inte tappar sugen...

Bågarna är helt galna för tillfället, var där igår. Hoppar meterhögt och plaskar glatt. Dock var dom svårtrugade igår, men gången innan gick det att lura dom på torrt.

Ja bågarna e helt jäkla galna och jäkligt svårflörtade! Men oxå väldigt pigga, fick en igår på 1,6 kg men nästan perfekt stjärtfena. Hade ett jäkla besvär o landa den. =)

Dock imorgon den 12/6 ska vi stänga av den lilla dammen och tömma den. Den har växt igen så in i, den har ju inte blivit underhålla på dom närmsta 10 åren.

Annars hittar man mer info på www.bjeverod.se

Sajten ska uppdateras kontinuerligt.

//Conny

Ja bågarna e helt jäkla galna och jäkligt svårflörtade! Men oxå väldigt pigga, fick en igår på 1,6 kg men nästan perfekt stjärtfena. Hade ett jäkla besvär o landa den. =)

Dock imorgon den 12/6 ska vi stänga av den lilla dammen och tömma den. Den har växt igen så in i, den har ju inte blivit underhålla på dom närmsta 10 åren.

Annars hittar man mer info på www.bjeverod.se

Sajten ska uppdateras kontinuerligt.

//Conny

Japp, lite svårflörtade men väldigt aktiva bågar. Stundtals ett jäkla plaskande. Till sist lyckades jag lura två stycken och de bjöd på riktigt trevlig åkning måste jag säga. Väldigt pigga med tanke på vattentemperaturen. Tyvärr inte på torrt.

Förutom fisket träffade jag Chiefenix där också som arrenderar dammarna. Det var en mycket trevlig herre. Härligt med ambitiösa människor.

Summa summarum:

Bra krut i svårflörtade bågar. Fast det är ju inte lika kul om det är för lätt heller.

Mycket trevlig ansvarig för dammarna.

Bjeveröd är väl värt att besöka! Sjukt fin grill finns där också förresten så ta med kol m.m.

Tjena!

Kul o höra positiv feedback. Vi gör vad vi kan där borta.

Kul oxå att du kom dagen efter, det är ett gott betyg.

Själv fiskade jag lite igår när vi jobbat klart med lilla dammen.

Körde med intermediate och jisses vad det gjorde susen!

En irländare som stod sidan om mig hade stått där i säkert 3-4 timmar, 3 kast och lite väntan så flugan kom ner en bit. Jäklar vad det högg!

Först en jäkla fajt med en fin 3 kg hona. Därefter drillades 3 st andra mellan 1,6 och 2,7 kg. Allt på ca en timme!

Skitkul!

//Conny

www.bjeverod.se

Tjena!

Kul o höra positiv feedback. Vi gör vad vi kan där borta.

Kul oxå att du kom dagen efter, det är ett gott betyg.

Själv fiskade jag lite igår när vi jobbat klart med lilla dammen.

Körde med intermediate och jisses vad det gjorde susen!

En irländare som stod sidan om mig hade stått där i säkert 3-4 timmar, 3 kast och lite väntan så flugan kom ner en bit. Jäklar vad det högg!

Först en jäkla fajt med en fin 3 kg hona. Därefter drillades 3 st andra mellan 1,6 och 2,7 kg. Allt på ca en timme!

Skitkul!

//Conny

www.bjeverod.se

Ajaj vad jag blev sugen på att besöka Bjeveröd helt plötsligt :lol:

Får kolla över om jag kan planera in ett besök där i det närmaste! Har du några tider på vardagar man måste rikta sig efter? Funderar på en eftermiddag/kvällstur.

...eller så tittar man på din hemsida och får reda på de uppgifterna där istället :lol:

Trevlig hemsida ni har fixat förresten!!

Tjena!

Ja fisket har kommit igång lite igen känns det som. Fast dom står ändå o trycker nere i hålerna.

Ja där står nog fiske till 21 men det är bara o fiska tills du knappt ser något.

//Conny

Tjena!

Ja fisket har kommit igång lite igen känns det som. Fast dom står ändå o trycker nere i hålerna.

Ja där står nog fiske till 21 men det är bara o fiska tills du knappt ser något.

//Conny

Vad bra, det är ju ljust ganska länge om kvällarna :D