Jump to content
Sign in to follow this  
ulrik

Lillesjön

Recommended Posts

Var upp en sväng till Lillesjön idag mellan 10-17 med fiskarbroder Staffan. Ganska bra med aktivitet trots en i övrigt gråkulen dag.

Tillsammans hade vi kontakt med ett flertal fiskar men lyckades endast landa två var av dem.

Den största på 1.3kg tog på en grön nymf och fick följa med hem och den andre grillades på plats.

Kan tilläggas att vi båda var mycket nöjda med dagen vid denna lilla pärla till P&T sjö.

post-6340-1257198893_thumb.jpg

post-6340-1257198910_thumb.jpg

Edited by ulrik

Jag var i Lillesjön för första gången i tisdags förra veckan. Riktigt skön dag, vindstilla och soligt. Mycket fjädermygg som kläckte (röda), vakade nästan hela dagen. Tyvärr ingen som vile ta mina mygg (gröna)! :lol:

Ska nog ge mig dit igen, fast då utrustad med sjunklina och några boobies...För övrigt tyckte jag att det var en trevlig sjö, men är det mycket folk där kan det nog bli tjötigt, bara sju bryggor. Skönt att kunna fiska i lågskor för en gångs skull...

Hade varit intressant med lite fler rapporter från lillesjö! Hur är kvaliten på fisken, någon som vet? En kompis var där i våras och drog en öring 2 kg, får nog ta med han nästa gång...

Jag och en polare var där i lördags.

Mycket trögt fiske, hade kontakt med en ganska tidigt och lyckades landa en just innan vi skulle hem (C&R).

Såg endast två fiskar komma upp under tiden jag var där.

Fisken togs på en Double legs.

Tycker det verkar vara bra kvalitet på fisken, har bara varit där tre gånger och tagit fem fiskar men samtliga har varit mycket starka och fina.

Guest Stendalen

Hej

Kan ni kanske hjälpa mig med vägbeskrivning till Lillesjön. Var köper man kort? Skall man köra till 4h gården i Stättared eller?

Är det Ok fiske där nu, vilka flugor är heta?

Tack

Martin

Hej

Kan ni kanske hjälpa mig med vägbeskrivning till Lillesjön. Var köper man kort? Skall man köra till 4h gården i Stättared eller?

Är det Ok fiske där nu, vilka flugor är heta?

Tack

Martin

Du köper kortet på Konsum i frillesås. På Kungsbacka kommuns hemsida står det att tursitbyrån säljer kort, men det stämmer inte. De ville inte sälja något kort till mig i alla fall! Kortet kostar 100/dag.

NÄr du ska dit kör du av motorvägen i frillesås, sedan ca 5km innåt landet, förbi kyrkan, sedan står det skyltat Stuv till höger, följ efter och kör över ån. Nu kommer du ut på en större grusväg, följ den upp i skogen och ta höger där det står lillesjöstugan (ganska brant backe) FRAMME!

Min erfarenhet är att det kläcker rätt mycket mygg om det är vindstilla, så torrfluga borde funka. Annars får man väl köra på Kullsjö-syndromet, boobies. Man kan ju faktiskt använda lite mer naturtrogna boobies än de med stora ögon. Iglar eller flickslände nymfer funkar nog med. Jag tror nog att fisken står utmed botten nu när det har blivit såpass kallt...

Själv ska jag nog ge det ett försök på tisdag nästa vecka!

Guest Stendalen

Hej

Tack för det! Har tänkt mig en tur dit på fredag om jag kommer loss på jobbet...

/Martin

Hej

Tack för det! Har tänkt mig en tur dit på fredag om jag kommer loss på jobbet...

/Martin

Hör gärna av dig om du kommer nedåt. :)

Här finns KARTA

56,3 km – cirka 44 min Från Göteborg

Edited by ulrik

Tog en sväng till Lillesjön efter jobbet idag mellan 14-16. Där var Stendalen redan i full färd med fisket sedan förmiddagen och landa även fin båge. Grattis!

post-6340-1257527696_thumb.jpg

Edited by ulrik

Guest Stendalen

Tja

Ja det var gött (det ser ut som jag dansar på bilden Ulrik :)) ! Vak hela dagen tog både på Booby (orange) och nymf.

Tack för sällskapet Ulrik. Tar en tur imorgon (söndag) igen.

/Stendalen

Tja

Ja det var gött (det ser ut som jag dansar på bilden Ulrik :)) ! Vak hela dagen tog både på Booby (orange) och nymf.

/Stendalen

Gött fiske

vad är bobby för fluga?

Bild?

LJ

Tja

/Stendalen

B):) Lyckades ta två foton av den drillningen, och valde den med mer action. Trevligt att råkas! :)

Får bli en tur till helgen! Längesedan man blötte en fluga nu.

Någon mer?

Ja e sugen på lördag morron/förmiddag

Lördag blir det nog för mig med, kanske söndag också. Jobbat som en jäkla tok senaste veckorna, dags för lite verklighet och natur.

Guest Stendalen
Lördag blir det nog för mig med, kanske söndag också. Jobbat som en jäkla tok senaste veckorna, dags för lite verklighet och natur.

Skall försöka komma iväg i helgen också (om jag kan smita ifrån "arbetsdagen" som grannarna ordnat för grannskapet.... ;) ).

Ska dit i morgon, så jag tror inte det är lönt att ni åker dit i helgen ;):)

Får bli en tur till helgen! Längesedan man blötte en fluga nu.

Någon mer?

Skall försöka komma iväg i helgen också (om jag kan smita ifrån "arbetsdagen" som grannarna ordnat för grannskapet.... ;) ).

Vad kul med så många på en gång. Då kanske vi skulle frågat Joakim och LarsJ från varberg också så kan vi kanske ha en liten tävling? :)

Vädret ser ju hyggligt ut med YR

Ja, nu beror det på om någon mer från Varberg ska dit som man kan lifta med, mitt sällskap kom på att det är kallt nuförtiden och hon fiskar inte heller. :)

hej

Söndag skulle passa mig i så fall

hoppas det funkar med flyt... har ej skaffat sjunk ännu

i så fall när var hur löser man kort där aldrig varit där

LJ

Jäkligt trögt idag, endast en tappad och en liten som fick gå tillbaka.

Körde med en lååååååååångsamt fiskad black martinez.

Jäkligt trögt idag, endast en tappad och en liten som fick gå tillbaka.

Körde med en lååååååååångsamt fiskad black martinez.

Då kan vi lugnt fara dit imorrn då? :)

Japp! Jag var helt ofarlig för fisken idag :)

Synd bara att man inte kan hänga med i morgon, alltid kul att träffa edgare.

Skitfiske på er.

Japp! Jag var helt ofarlig för fisken idag :)

Synd bara att man inte kan hänga med i morgon, alltid kul att träffa edgare.

Skitfiske på er.

Var det någon ytaktivitet ?