Hoppa till innehåll

Lillesjön


ulrik

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Väldigt sugen på att prova denna sjö till helgen, när öppnar stället där man köper kortet? (alt om någon vänlig själ kanske kan köpa kort dagen innan och få pengar vid sjön) Åker ju från gbg isåfall så man vill ju få max ut från fiskedagen.

MVH Mattias

Trots att det regnade och blåste ordentligt igår så var det bra med vak, och jag tappade en pga. tafsbrott (slarvat med knuten igen)...

Hade flera hugg, alla på stimulatorn (en fluga som verkar funka riktigt bra i Lillesjön).

Här köper du kort: http://www.loftaanlillesjon.se/fiskekort.htm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var upp en sväng efter jobbet. En varbergare lufta flera stycken på bombarda och kamma hem full pott. Själv satte jag en tillbaks och den andre slet av tafsen. Härligt är det när fisk med perfekta fenor går på små små flugor.

Redigerad med ulrik
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja och Shanti var där i lördags..

kunde tatt hem full pott men avstod.... tog två till julbordet det får räcka..

ja lufta 4 shanti 2 pluss ett par tappade var och massa små försiktiga hugg..

storlek 16 black and peacock spider var på menyn..

men bara bundet på halva kroken = små som st 18... som en low water laxfluga på större krok..

tycker de krokar bättre..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bägge på en liten black and peacock spider .

Var även tvungen att tillrättavisa en tysk som satt och metade med power bait, andra gången i rad jag har gjort det :angry:

Den där spidern verkar het! Finns den att köpa nånstans tro? ;)

Bra gjort med tysken, finns för mycket nötter vid våra fiskevatten som inte har där att göra!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för länken! Körde du med våt eller torr? Fiskesätt på den våta, ska den bara sjunka eller ska den tvistas hem sakta eller vad gäller?

Våt.

Om fisken vakar så kastar jag i den riktningen jag tror fisken rör sig och låter flugan ligga en stund för att sedan sakta tvista hem den.

Om där inte syns några vak så låter jag bara flugan sjunka lite för att sedan tvista sakta, brukar även pausa lite då och då i hemtagningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte tillåtet att fiska utan fiskekort, även om man inte kan köpa kort hos Stättareds 4h-gård när de har stängt.

Då får man åka in till Frillesås och köpa det hos Coop. Alternativt Preem i Varberg.

Om fiskekortet ligger i en låda på botten av Marianergraven eller på toppen av Mount Everest så måste man ändå hämta det där innan man får fiska.

Nu för tiden kan man även köpa kort via nätet: http://www.fiska.se/fiskekort/?P=SelectKort&FvoID=3659

Detta med anledning av en liten incident idag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna! Alltid kul med lite tjuvfiskestorys!

Denna är inte så spännande dock.

Det var tre trevliga killar, som åkt en bit och som tidigare köpt kort på Stättareds gård som idag var stängd.

De hade ändå tänkt börja fiska, något som jag och Jocke8211 (här på forumet) ifrågasatte.

Jag tror allt de ville göra rätt för sig, och det hela slutade med att de skulle betala via nätet när de kom hem.

Tilläggas bör att varken jag eller den andre Jocke har tillsynsrätt, men tjuvfiske ska man hålla ögonen öppna mot. Dessa var inga tjuvfiskare ska dock sägas.

En sak kan vara bra att komma ihåg; Stättareds gård har inga fasta öppettider. Särskilt under de kalla månaderna kan det vara svårt att köpa kort där.

Det finns inget som heter gratis fiske när det gäller Put & Take, att tjuvfiska innebär bara att andra får betala för utsättningsfisken som finansieras genom kortförsäljning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Vill förtydliga en sak.

Fiskekortet ger rätt att behålla tre fiskar.

När man dödat tre fiskar, får man inte döda fler, även om kompisen (som också har kort) inte får nåt. Man får inte döda fisk för annan kortinnehavares räkning.

Kortet är personligt.

Framtida regelbrottslingar kan inte förvänta sig ha grejerna med hem.

Lillesjön kommer i framtiden vara landets jobbigaste ställe att tjuvfiska på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...