Jump to content

Miami Beach runt Jul

KristianK

Recommended Posts

Uanset om du vill ha gratis rådgivning eller tips på bästa guider, rekommenderas fölgende.

Bass Pro Shop i Dolphin Mall (nära flygplatsen i Miami) har en ren flugfiske avdeling som där finns 2 gamle gubber i. Dom sitter mest och binnar flugar.

Kom i snak med dom och säg att du kommar ifrån Sverige och gi dom et par historier och lite smikrar.

Dom är ibland dom ursprunglige pioneerer i Florida Keys och Biscayne Bay och är blant grunderna af bl.a. "http://www.tarbone.org/" Bonefish and Tarpon Trust.

Dom kan gi dig råd som kan våra guld värd, på utrustning, platser, teknik och guider, men du måsta få dom att tycke bra om dig ;-).

Längre nede i Flugfiskets Huvedstad Islamorada liggar Florida Keys Outfitters www.floridakeysoutfitters.com som ägs av Sandy Moret, en annan legend i Florida.

Finns också et par unga killar där som vet alt om flugfisket i Miami och the keys.

Samme med dom. Få dem att öppna upp och du får hur mycket hjälp som hälst.

P.S. Skulla rekommendera 1 dag med guide (rekommenderet av en av ovanstående). Och spendera dagen på att få mera tips om när, vart och hur.

Tight lines.

Carsten

Tack för tipsen Carsten!

Står i valet och kvalet om jag kan tänka mig att lägga 4000kr på en dags fiske. Det tar emot...

• 2 weeks later...

Nu har jag fixat mig en guide för en dags bonefishing. Jag fick hjälp av en kompis att komma i kontakt med en semi-professionell guide som "bara" tar 250$ för en heldag på vattnet. En professionell guide ska ha runt 550$ + dricks, vilket var lite väl magstarkt för min plånbok.

Skillnaden är att en proffsguide har ca 300 guidade fiskedagar per år - den killen jag ska ut med har 90 guidade fiskedagar per år...lite (!) minde, men det är ju å andra sidan nästan 2 ggr i veckan.

Återkommer med rapport hur det gick och om det var ett bra drag att satsa på en semi-proffsguide.