Hoppa till innehåll

Hur fiskas Ismo puppan?


Recommended Posts

Äntligen har jag kommit över några puppor av släktet Ismo ;D Frågan är hur hur denna balsa eka ska fiskas ??? Räcker det med att slänga puppan i vattnet eller ska den fiskas på ett speciellt sätt för att vara effektiv?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag använde faktiskt sökfunktion innan jag postade inlägget men missade tydligen Ismos fiskebeskrivning.

Ismo, du ska inte ta inte illa upp när jag jag kallade din fluga för eka. Jag skojar bara ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag använde faktiskt sökfunktion innan jag postade inlägget men missade tydligen Ismos fiskebeskrivning.

Ismo, du ska inte ta inte illa upp när jag jag kallade din fluga för eka. Jag skojar bara ;)

Oj oj oj... Ismo och puppor skojjar man inte med.. :o    ::)      ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 16 years later...
On 5/19/2004 at 10:43 PM, Globe said:

Äntligen har jag kommit över några puppor av släktet Ismo ;D Frågan är hur hur denna balsa eka ska fiskas ??? Räcker det med att slänga puppan i vattnet eller ska den fiskas på ett speciellt sätt för att vara effektiv?

Någon som fiskar med dessa balsaekor numera??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago Balswinger sa:

Ismo pratar ofta med stor inlevelse och mycket känsla om gräsmattekast.

Har sett det live, dock så var det mer blåbär/lingonris än gräs, så det räknas nog inte?

Åter till tråden så är det en fluga som levererar på eller under ytan.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Ismo said:

En behöver inte kunna kasta!..mata ut den!..så sköter den sitt jobb.

Frågan är Ismo, hur har egentligen din puppas status utvecklats från att 2004 klassas som en roddeka, till att 2021 bli hipsterfiskarnas måstefluga, med egen youtubehyllning av youtubehippsterproffsen??☺️

Misstänker att Ismo-kastet som Magnus P är inne på är hemligheten. Kan vi hoppas på en youtubehyllning även av Ismokastet????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick förmånen att köpa ett gäng av Yoski’s varianter - Mkt fina?
De triggar verkligen fisken, lyckades även få en rejäl brax (!!) när flugan i en drift sögs ner i ett rejält bakvatten?

Annars har jag haft otroligt bra hugg-utdelning på öring, både i Ätran å Öringsjöarna - det jag behöver förbättra är krokningen, tappar alldeles för Mkt fisk efter några sekunder - är bara uppströmsfiske jag har ok utdelning på krokning...

 

har Ngn utav proffsen, eller kanske tom mäster Ismo själv - Ngt krokningstips?

 

fridens

/

magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Ismo said:

Ismokastet..jpeg

Vackert! ?

En bild är ju en bild, men väntar på youtube...?

Jag antar att det är viktigt med en relativt lång klump med brant baktapering för att lyckas fullt ut med det där avancerade Ismo-kastet, som bevisligen krävs för att balsaekan ska komma till sin rätt.

Vilken lina använder du??

Redigerad med Matte
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ju en hand full såna som mannen i fråga lyckats snida ihop själv.. ska vi inte se vem som lyckas dra årets mest spektakulära fångst på ismopuppa?

Ismocupen 2021 börjar nu, @Ismofår va va huvuddomare. Återkom med bilder i tråden✌️?

  • Thanks 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Jonas said:

Jag har ju en hand full såna som mannen i fråga lyckats snida ihop själv.. ska vi inte se vem som lyckas dra årets mest spektakulära fångst på ismopuppa?

Ismocupen 2021 börjar nu, @Ismofår va va huvuddomare. Återkom med bilder i tråden✌️?

Kul idé, Jonas! :)

Men vore det inte bäst att skapa en egen tråd när första rapporten är ett faktum?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Bigsalmon sa:

Kul idé, Jonas! :)

Men vore det inte bäst att skapa en egen tråd när första rapporten är ett faktum?

 

Så gör vi. Vi splittar tråden från första inlägg och namnger nya tråden Ismocupen 2021.

Har inget kommit in innan första april så skapar jag en tråd sista mars.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago, Ismo said:

Ska faktiskt bli intervjuad av den store i April!(fyller faktiskt år i April) Herr Westrin är det tänkt..som skall hålla i det.

En får se vart det bär hän.

Det går säkert bra så länge du inte ber honom att gå och döööö eller hotar med strypning eller dödsmord eller nåt. ?

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...