Jump to content

Recommended Posts

Äntligen har jag kommit över några puppor av släktet Ismo ;D Frågan är hur hur denna balsa eka ska fiskas ??? Räcker det med att slänga puppan i vattnet eller ska den fiskas på ett speciellt sätt för att vara effektiv?

Äntligen har jag kommit över några puppor av släktet Ismo ;D Frågan är hur hur denna balsa eka ska fiskas ??? Räcker det med att slänga puppan i vattnet eller ska den fiskas på ett speciellt sätt för att vara effektiv?

Släktet ???..är det en sådan som är täljd med fötterna :'(...stor som en eka :(...ben som hos en krymplig

(f.låt)....använd  dynamit :P...annars som ovan "citat"..av Flyguy. ;)

Tack för svaren. Jag använde faktiskt sökfunktion innan jag postade inlägget men missade tydligen Ismos fiskebeskrivning.

Ismo, du ska inte ta inte illa upp när jag jag kallade din fluga för eka. Jag skojar bara ;)

Guest Niklas
Tack för svaren. Jag använde faktiskt sökfunktion innan jag postade inlägget men missade tydligen Ismos fiskebeskrivning.

Ismo, du ska inte ta inte illa upp när jag jag kallade din fluga för eka. Jag skojar bara ;)

Oj oj oj... Ismo och puppor skojjar man inte med.. :o    ::)      ;D

• 16 years later...
On 5/19/2004 at 10:43 PM, Globe said:

Någon som fiskar med dessa balsaekor numera??

6 minutes ago Freak sa:

Det var ju någon som nämnde årets trådlyft tidigare ikväll, denna var snäppet äldre?

Puppan är då inte så dålig då?..lr? :wacko: ..tar ba lite tid att fatta ba!

13 minutes ago Ismo sa:

Puppan är då inte så dålig då?..lr? :wacko: ..tar ba lite tid att fatta ba!

Snyftade på tråden, den är 16 år gammal å puppan är det inget fel på.

5 minutes ago Freak sa:

Snyftade på tråden, den är 16 år gammal å puppan är det inget fel på.

Asså! Det tar tiiiid.

4 minutes ago Balswinger sa:

Ismo pratar ofta med stor inlevelse och mycket känsla om gräsmattekast. Så det måste nog ha något att göra med hur Ismo själv tycker att den ska fiskas. ?

Å vart FAAN!! ..fick du syre ifrån?

22 minutes ago Balswinger sa:

Ismo pratar ofta med stor inlevelse och mycket känsla om gräsmattekast.

Har sett det live, dock så var det mer blåbär/lingonris än gräs, så det räknas nog inte?

Åter till tråden så är det en fluga som levererar på eller under ytan.

Jag har blivit lärd att man fiskar puppan bäst med hjälp av det där legendariska och komplicerade Ismo-kastet.

Det kastet har jag aldrig lyckats lära mig, därför inser jag att puppan får vänta tills jag blivit skickligare.

• Like 1
1 hour ago Magnus P sa:

Jag har blivit lärd att man fiskar puppan bäst med hjälp av det där legendariska och komplicerade Ismo-kastet.

Det kastet har jag aldrig lyckats lära mig, därför inser jag att puppan får vänta tills jag blivit skickligare.

En behöver inte kunna kasta!..mata ut den!..så sköter den sitt jobb.

• Confused 1