Jump to content

Recommended Posts

4 hours ago, Ismo said:

En behöver inte kunna kasta!..mata ut den!..så sköter den sitt jobb.

Frågan är Ismo, hur har egentligen din puppas status utvecklats från att 2004 klassas som en roddeka, till att 2021 bli hipsterfiskarnas måstefluga, med egen youtubehyllning av youtubehippsterproffsen??☺️

Misstänker att Ismo-kastet som Magnus P är inne på är hemligheten. Kan vi hoppas på en youtubehyllning även av Ismokastet????

Jag fick förmånen att köpa ett gäng av Yoski’s varianter - Mkt fina?
De triggar verkligen fisken, lyckades även få en rejäl brax (!!) när flugan i en drift sögs ner i ett rejält bakvatten?

Annars har jag haft otroligt bra hugg-utdelning på öring, både i Ätran å Öringsjöarna - det jag behöver förbättra är krokningen, tappar alldeles för Mkt fisk efter några sekunder - är bara uppströmsfiske jag har ok utdelning på krokning...

har Ngn utav proffsen, eller kanske tom mäster Ismo själv - Ngt krokningstips?

fridens

/

magnus

4 hours ago, Ismo said:

Ismokastet..jpeg

Vackert! ?

En bild är ju en bild, men väntar på youtube...?

Jag antar att det är viktigt med en relativt lång klump med brant baktapering för att lyckas fullt ut med det där avancerade Ismo-kastet, som bevisligen krävs för att balsaekan ska komma till sin rätt.

Vilken lina använder du??

Edited by Matte
11 hours ago Matte sa:

Vackert! ?

En bild är ju en bild, men väntar på youtube...?

Jag antar att det är viktigt med en relativt lång klump med brant baktapering för att lyckas fullt ut med det där avancerade Ismo-kastet, som bevisligen krävs för att balsaekan ska komma till sin rätt.

Vilken lina använder du??

Det där med  Youtub är nog att vänta!..kastet händer bara helt plötsligt!!!.en vet aldrig NÄR!!--det händer.

Kan hända med vilken lina som helst. Men tror att en WF är att föredra... klass runt 5.

En skall 1/2 missa i framkastet..det bör vara STARK vind typ Syd-Väst...så i exakta tillfället bör en missa...utkastet.

INTE LÄTT!!..kan jag säga.

Sen!! Mycket viktigt!! En fotograf an rang!! Typ Henke fr. Fiskelust..han kan.

Edited by Ismo
  • Haha 1
På 2021-03-13 at 15:29 losmopedo sa:

Jag fick förmånen att köpa ett gäng av Yoski’s varianter - Mkt fina?
De triggar verkligen fisken, lyckades även få en rejäl brax (!!) när flugan i en drift sögs ner i ett rejält bakvatten?

Annars har jag haft otroligt bra hugg-utdelning på öring, både i Ätran å Öringsjöarna - det jag behöver förbättra är krokningen, tappar alldeles för Mkt fisk efter några sekunder - är bara uppströmsfiske jag har ok utdelning på krokning...

har Ngn utav proffsen, eller kanske tom mäster Ismo själv - Ngt krokningstips?

fridens

/

magnus

Kroknings tips! Njaa...låt den hugga!..ha int brådska..det sämsta du kan göra.

Jag har ju en hand full såna som mannen i fråga lyckats snida ihop själv.. ska vi inte se vem som lyckas dra årets mest spektakulära fångst på ismopuppa?

Ismocupen 2021 börjar nu, @Ismofår va va huvuddomare. Återkom med bilder i tråden✌️?

• Thanks 2
2 hours ago Jonas sa:

Jag har ju en hand full såna som mannen i fråga lyckats snida ihop själv.. ska vi inte se vem som lyckas dra årets mest spektakulära fångst på ismopuppa?

Ismocupen 2021 börjar nu, @Ismofår va va huvuddomare. Återkom med bilder i tråden✌️?

Såklart jag blir domare!..annars vore skam. Bäste man/kvinna vinner.

• Like 2

@Ismoboka en bildplats till mig i tråden till 1 april.... jag ska köra med en lagom snabbt hemstrippad ismopuppa hela förmiddagen på årets havsöringspremiär?

• Like 1
3 hours ago, Jonas said:

Kul idé, Jonas! :)

Men vore det inte bäst att skapa en egen tråd när första rapporten är ett faktum?

6 minutes ago Bigsalmon sa:

Kul idé, Jonas! :)

Men vore det inte bäst att skapa en egen tråd när första rapporten är ett faktum?

Så gör vi. Vi splittar tråden från första inlägg och namnger nya tråden Ismocupen 2021.

Har inget kommit in innan första april så skapar jag en tråd sista mars.

Ska faktiskt bli intervjuad av den store i April!(fyller faktiskt år i April) Herr Westrin är det tänkt..som skall hålla i det.

En får se vart det bär hän.

• Like 2
46 minutes ago Jonas sa:

@Ismoboka en bildplats till mig i tråden till 1 april.... jag ska köra med en lagom snabbt hemstrippad ismopuppa hela förmiddagen på årets havsöringspremiär?

Gillar inte rövslickeri.

Skoja ba!...Om ni tycker det är en rolig ide(kan inte tecknet)..så gärna för mig...annars glömmer vi det..

Edited by Ismo
18 hours ago, Ismo said:

Ska faktiskt bli intervjuad av den store i April!(fyller faktiskt år i April) Herr Westrin är det tänkt..som skall hålla i det.

En får se vart det bär hän.

Det går säkert bra så länge du inte ber honom att gå och döööö eller hotar med strypning eller dödsmord eller nåt. ?

• Like 1
  • Haha 2
53 minutes ago, jakobj said:

Det går säkert bra så länge du inte ber honom att gå och döööö eller hotar med strypning eller dödsmord eller nåt. ?

Kan gå bra ändå.

Ismo har flyttat gränserna och fått en alldeles egen toleransnivå. ?

• Thanks 1
4 hours ago jakobj sa:

Hmmm!

• 4 weeks later...
På 2021-03-16 at 12:31 Ismo sa:

Jag å min Pappa..när det begavsig..han lärde mig grunderna...

Fyller 59 år på Lördagen 17 April...SATAN!!! VAD TIDEN GÅR.

På 2021-03-16 at 12:31 Ismo sa:

20200718_061404.jpg