Hoppa till innehåll

Lack?


rosan911

Recommended Posts

Jag antar att du menar lacka lindningar? Om inte skall du sluta läsa här. Skall du lacka en hel klinga är det andra lacker och tekniker som gäller.

Threadmaster tycker jag är överlägsen. De flesta i Sverige använder väl Flexcoat, av nån märklig anledning. Jag tycker "fönstret är för litet" när det handlar om att pricka in 50/50 vid blandning av komponenterna. Har man fått klibbig lack vill man inte vara med om det igen. Threadmaster används av de flesta i USA nuförtiden, törs jag påstå. Toleransen är 10% upp eller ner när det gäller mixningen. Vanlig eller Lite beror som vanligt på om du vill lacka en (High build)eller två gånger (Lite)

http://www.mudhole.com/Shop-Our-Catalog/Th...34Pa38Ta38QaNr0

Redigerad med Christian
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för svaret, visst är det lindningarna jag ska lacka! Om man har en motor som roterar 3 varv i minuten fungerar det, eller börjar lacken rinna då? Är en Sage klinga som skall färdigställas!

Hälsningar Daniel

Irrande in i den här tråden när jag skulle kolla en annan grej, men jag har byggt några spön och lagat ett antal och jag har aldrig haft några problem med flexcoat lack. Och jag har aldrig varit så där super noga med blandningsförhållanden. Flexcoat eller fC lite är en helt okej lack tycker jag.

Jag har inte använt elektrisk motor när jag lackat lindningar utan vänt för hand och lagt fler lager men 3 varv per minut gör att du bara behöver lägga ett lager, vilket underlättar en del tidsmässigt.

Lycka till!

Redigerad med sloopy
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...