Jump to content
Sign in to follow this  
Regnbågarnas herre

Fyrväpplingen-tråden

Recommended Posts

he he vart en lång disskution medans man var ute på lite fiske :lol: jag har rott fluga och gillar det ej! där finns min åsikt, hellre kastar jag på en sjunkande /snabbsjunkande fluga då ja vill kasta och inte sitta med spöt i handen och ro! kanske är kul för vissa men jag gillar det inte! men vi får som sagt hoppas vädret blir bra!

Vilka skulle med nu då?

Det lär bli jag som ror runt och kollar hur det går för er, metare. ;)

Jag är på till 97% säkerhet, blåser det storm och det regnar kommer jag inte åka dit, ledig ons-sön nästa vecka, åker ev dit någon dag innan och provfiskar med mina nya flugor jag bundit upp, allt för att komma så bra förberedd som möjligt :lol:

Hörs vidare i tråden, långt till den 23:e...

ska bli kul att träffa alla er här! det kan ju bli en liten ´´edge-träff´´.. jag lär bli där från morgonen till kvällen om vädret blir bra! hoppas och tror man kan få iallafall nån båge... okej då r vi 4 edgare då, blir kanon det! ser frma emot det! då får jag o danoij ro efter vak då :lol:

Jag är på till 97% säkerhet, blåser det storm och det regnar kommer jag inte åka dit, ledig ons-sön nästa vecka, åker ev dit någon dag innan och provfiskar med mina nya flugor jag bundit upp, allt för att komma så bra förberedd som möjligt :lol:

Hörs vidare i tråden, långt till den 23:e...

Han är en MÄSKARE, helt klart! ;)

0

Kommer komma dit vid ca 9.00 om allt går som vanligt... brukar starta vid 7.00 från Solna men har nog aldrig lyckats vara där tidigare än 9.00.. bilen ska packas, polare ska hämtas osv..

Räknar med att vara redo för fiske runt 9.30 :lol:

Helt klart Marcus! Ska förhoppningsvis lyckas hjälpa kompisen till hugg på fluga också..

Är det allt för blåsigt så parkerar jag i en lugn vik och kasttränar ;)

Edited by Danoij

För att göra lite mer skoj så tänkte jag slänga ihop lite flugor och stoppa i en ask, denna ask vinner den som tar största bågen på torrfluga <_<

Skulle ingen Båge tas på torrfluga så kör vi största fisk oavsett fiskemetod.

Är inget avancerat eller dyrt utan enbart på skoj. Detta pris kan alla Edgare (eller medhavda vänner) vinna. Redovisa storlek på fisken i denna tråd dagen efter så skickar jag flugorna till vinnaren (porto står jag för). Tävlingen gäller enbart de som meddelat att dom ska komma (den 23:e maj) i denna tråden.

Fixar detta ikväll och lägger upp ett foto så vet ni vad som står på spel :)

Han är en MÄSKARE, helt klart! :)

Asgarv :D

Sådant håller bara min polare på med, inte min stil direkt!

Fick hem ett par zonkers i olika färger idag och med olika förtyngningar, beställda via flugor.se, dom åker garanterat med i asken när jag ska dit...tänker inte bara fiska torrt, ska oxå beställa en andra-hands sjunklina från dan-tackel innan jag åker upp, kan tänka mig att ro lite som dig keester <_<

För egen del brukar jag kunna ta mig dit ganska tidigt, siktar på att vara där strax efter klockan 7-7.30, kommer vara där hela dagen som vanligt, är man ändå där så brukar jag stanna hela dagen inkl kvällen, packar med sig ordentligt med prylar, dukar upp för att kunna grilla lite mitt på da´n, mackor, läsk, kaffe mm, ska nog hinna med en siesta oxå mitt på da´n när det inte är huggperiod....eller så får man lägga ut en stor torris som får ligga i vattnet medans man pömsar med spöt i hand, hehe!

Kollade precis igenom lite foton från förra året, visade sig att jag var där exakt den 23 maj även förra året, då tog jag 1 och tappade 3 st, alla nära stenarna till höger (3-400 meter) från båtbryggan, alla högg på en röd fluga, en dog nobbler tror jag om jag inte minns fel?

Mvh Kingen

För att göra lite mer skoj så tänkte jag slänga ihop lite flugor och stoppa i en ask, denna ask vinner den som tar största bågen på torrfluga <_<

Trevligt initiativ och en rolig grej att köra när man är där, kul!!

Vi brukar köra lite samma lika.. bullens pilsnerkorv med tillbehör, någon folköl, kaffe.. kanske en grillad burgare till middag <_<

Tänkte att eftersom vi vart ett gäng så kunde det vara lite skoj... alltid är det väl någon fluga som man kan ha använding för kanske.. resten kan man ju skänka bort om inte annat :)

Är inget avancerat eller dyrt utan enbart på skoj. Detta pris kan alla Edgare (eller medhavda vänner) vinna. Redovisa storlek på fisken i denna tråd dagen efter så skickar jag flugorna till vinnaren (porto står jag för). Tävlingen gäller enbart de som meddelat att dom ska komma (den 23:e maj) i denna tråden.

Fixar detta ikväll och lägger upp ett foto så vet ni vad som står på spel :)

Trevligt initiativ. :D

Asgarv :D

Sådant håller bara min polare på med, inte min stil direkt!

Fick hem ett par zonkers i olika färger idag och med olika förtyngningar, beställda via flugor.se, dom åker garanterat med i asken när jag ska dit...tänker inte bara fiska torrt, ska oxå beställa en andra-hands sjunklina från dan-tackel innan jag åker upp, kan tänka mig att ro lite som dig keester <_<

För egen del brukar jag kunna ta mig dit ganska tidigt, siktar på att vara där strax efter klockan 7-7.30, kommer vara där hela dagen som vanligt, är man ändå där så brukar jag stanna hela dagen inkl kvällen, packar med sig ordentligt med prylar, dukar upp för att kunna grilla lite mitt på da´n, mackor, läsk, kaffe mm, ska nog hinna med en siesta oxå mitt på da´n när det inte är huggperiod....eller så får man lägga ut en stor torris som får ligga i vattnet medans man pömsar med spöt i hand, hehe!

Kollade precis igenom lite foton från förra året, visade sig att jag var där exakt den 23 maj även förra året, då tog jag 1 och tappade 3 st, alla nära stenarna till höger (3-400 meter) från båtbryggan, alla högg på en röd fluga, en dog nobbler tror jag om jag inte minns fel?

Mvh Kingen

:) , Jag tar med mig mat och Folköl.

Jag siktar alltid på att vara där 7. Blir dock vanligtvis att jag landar mellan 7 och 8.

Jag är en såndär som åker hem vid femtiden, men denna gång ska jag försöka stå ut lite längre.

Här kommer en bild på den tilltänkta vinsten. Börjar såhär men fyller på lite mer innan det är klart. En del är köpeflugor och en del är hemmbundet. Inget flashigt eller dyrt som sagt, bara på skoj. Asken är gammal men jag fixar en ny till vinnaren <_<

post-7994-1273600179_thumb.jpg

När åker du hemifrån då Keester? 5-6?

Kanske skulle prova det men jag har svårt att tro att jag fixar gå upp vid den tiden <_<

Här kommer en bild på den tilltänkta vinsten. Börjar såhär men fyller på lite mer innan det är klart. En del är köpeflugor och en del är hemmbundet. Inget flashigt eller dyrt som sagt, bara på skoj. Asken är gammal men jag fixar en ny till vinnaren :)

post-7994-1273600179_thumb.jpg

Ser verkligen bra ut :D , men den där svarta till vänster är jag osäker på om jag skulle våga ta i med fingrarna.. <_<

När åker du hemifrån då Keester? 5-6?

Kanske skulle prova det men jag har svårt att tro att jag fixar gå upp vid den tiden <_<

Är du sugen att åka med oss?

He he, den är härlig <_<

Ska plocka upp en kompis och ev. farsan så jag tror det är enklast med egen bil.

Daniel, om du knöt en fjädermygga till mig, så skulle jag bli glad!

Jag kan göra ett försök men jag skulle knappast kalla mig duktig på binda flugor..

Mygg är ju så små <_<

Tack! jag vet inte hur en sån fluga ska se ut.

Jag har sett bilder på Fjädermygg flugor, men det finns så många varianter på den.

Om du binder en till mig, så har jag iallafall en i asken. :)

Finns nog en uppsjö med mönster gissar jag. Kan fixa ihop ett gäng av någon modell iaf..

Har varit ganska dålig på att binda sista tiden, har mest blivit köpa på nätet tyvärr.

Finns nog en uppsjö med mönster gissar jag. Kan fixa ihop ett gäng av någon modell iaf..

Har varit ganska dålig på att binda sista tiden, har mest blivit köpa på nätet tyvärr.

Tack! <_<

Jag bjuder tillbaka senare :)