Jump to content
Sign in to follow this  
Bullingen

Gustavsfors

Recommended Posts

Undrar om någon här på forumet testat fiskat i Gustavsfors? Ser fint ut på hemsidan men vore ju trevligt att höra nått om stället också =)

Jodå jag har varit där en gång.

Det stämmer att där är ganska fint.

Upplevde att fisken var ganska slö men det berodde säkert på att vi var där tidigt på året och fiskarna jag tog va fulla med rom.

Lyckades även fluga upp en Färna när jag var där.

Där va oxå väldigt mycket folk när vi var där men dom flesta höll till på spinnsträckorna.

Fiskarna såg ganska skapliga ut dvs. inga helkassa stjärtfenor.

Vart ligger Gustavsfors?

Mellan E4 Traryd och Väg 23 Älmhult

Undrar om någon här på forumet testat fiskat i Gustavsfors? Ser fint ut på hemsidan men vore ju trevligt att höra nått om stället också =)

Varit dit ganska mycket för innan de satte i regnbåge.

Mycket vackert ställe.

De har även satt i Harr (provförsök har funnits harr för i tiden) och fortlöpande öringsmolt.

Man får inte ta upp öring eller Harr.

För några år sen fick jag 2 regnbågar som det var ett otroligt klös i. :lol:

gick och plockade nymfer i ytan.

Värt ett besök.

//Christer

Har de någon hemsida??

http://www.gustavsfors.info/

Varit dit ganska mycket för innan de satte i regnbåge.

Mycket vackert ställe.

De har även satt i Harr (provförsök har funnits harr för i tiden) och fortlöpande öringsmolt.

Man får inte ta upp öring eller Harr.

För några år sen fick jag 2 regnbågar som det var ett otroligt klös i. :lol:

gick och plockade nymfer i ytan.

Värt ett besök.

//Christer

När jag läste det på hemsidan fatta jag det som att man inte fick återutsätta regnbåge så efter 2 fiskar fick man inte fiska mer? Men det måste la vara feluppfattat?

Hur var regnbågarna då? vackra eller fula pellets broilers?

Vad jag vet så finns det ju inte jätte månag natursköna områden med regnbåge i rinnande vatten nära gbg.. så har snokat upp det stället nu under slömånaderna =)

Jodå jag har varit där en gång.

Det stämmer att där är ganska fint.

Upplevde att fisken var ganska slö men det berodde säkert på att vi var där tidigt på året och fiskarna jag tog va fulla med rom.

Lyckades även fluga upp en Färna när jag var där.

Där va oxå väldigt mycket folk när vi var där men dom flesta höll till på spinnsträckorna.

Fiskarna såg ganska skapliga ut dvs. inga helkassa stjärtfenor.

Oj såg inte ditt ditt inlägg först =(

Men fin fisk alltså.. härligt det juh!

Körde ni med romflugor då? det brukar ju bågen älska..

Oj såg inte ditt ditt inlägg först =(

Men fin fisk alltså.. härligt det juh!

Körde ni med romflugor då? det brukar ju bågen älska..

Det är ju ingen toppenfisk typ Hökensås men det är verkligen ingen dålig fisk heller.

Jag körde med superkaninen vit ifrån flugor.se :lol:

Jag och stromquist har varit där i omgångar med blandade resultat. På våren har vi haft hyfsat fiske, på sensommaren ganska dött. Men jag fångade ca 8-9 mörtar i poolerna ner med bron under sensommaren och en färna så inte helt resultatlöst.

Eller va säger du stromquist?

Då jag bor i Älmhult så är det ju nära till Gustavsfors. Tyvärr bara halat in mört på fluga på mina 3 besök ^_^

Hagis här på Edge har dock lurat upp nån Regnbåge påstår han. Jag anar dock att han hade den med sig ut dit.

Toppenfint ställe trots att jag inte lurat upp något ädlare än mört som sagt. Vadare rekommenderas.

Lite bilder från 2005 & 2009:

http://gallery.me.com/stromquist#100478&am...k&view=grid

Edit: Det är Hagis med den (medtagna) Regnbågen, och jag själv med den silverblanka mörten...

Och Hagis hann minsann med att nämna sina mört medan jag slet med bilder o annat ser jag :D

Edited by stromquist

Jag och stromquist har varit där i omgångar med blandade resultat. På våren har vi haft hyfsat fiske, på sensommaren ganska dött. Men jag fångade ca 8-9 mörtar i poolerna ner med bron under sensommaren och en färna så inte helt resultatlöst.

Eller va säger du stromquist?

PÅ bilderna ser du ju onekligen nöjd ut över dina mörtar ^_^

Hmm då ni säger trögt fiske antar jag att fisken inte varit specielt vakvillig nån gång?

Här dröjer vi på svaren <_<

jag har inte sett några vak att tala om de gånger jag varit där. Hoppas att det blir lite läge för torrfluga framöver. Inget går upp mot den spänningen. 3 veckor till premiären.

Här dröjer vi på svaren <_<

jag har inte sett några vak att tala om de gånger jag varit där. Hoppas att det blir lite läge för torrfluga framöver. Inget går upp mot den spänningen. 3 veckor till premiären.

Har varit där ett par gånger men nån fisk har de inte blivit de är ju tidig vår o sensommaren när vattentempen sjunkit lite som

det blir intressant. Såg en fet båge precis under bron i bäckaholmen men den var inte sugen på fluga :/

Om du ska köra torrfluga om 3 veckor vetefan tror de är nånstans mellan ytan o 20 cm ner .. typ flymfer o så naturligtvis zonkers.

Ja. De torra kommer nog senare frampå. Ser dock fram emot att hoppa i vadarna och komma ut. Dra igång en brasa, käka och prata skit mellan passen <_<

Ser att du är från Växjö majkel. Har du varit vid Sandbäcksdammarna utanför Hovmantorp någon gång? Jag var där ganska ofta för en 10 år sen när jag bodde i Lessebo. Jag är lite sugen på att testa där igen, men har ingen aning om hur stället skötts sedan sist.

Edited by stromquist

Ja. De torra kommer nog senare frampå. Ser dock fram emot att hoppa i vadarna och komma ut. Dra igång en brasa, käka och prata skit mellan passen <_<

Ser att du är från Växjö majkel. Har du varit vid Sandbäcksdammarna utanför Hovmantorp någon gång? Jag var där ganska ofta för en 10 år sen när jag bodde i Lessebo. Jag är lite sugen på att testa där igen, men har ingen aning om hur stället skötts sedan sist.

Jaomen började min flugfiskekarriär me en båge första gången jag var där. men de är enda bågen jag fått där.

Det var väldigt längesen så ja kan inte ge nått utlåtande om det stället.

Kan tänka mig att de är som dem flesta andra PT vatten.

Var i norge en sväng förra året o blev satans mycke rikare på information hur man läser av vattnet o vad som kläcker.

Men i ett PT vatten som där så är nog inte regnbågen så selektiv på kläckningar. En streamer brukar oftast ge fisk men

ja kallar inte de för flugfiske B)

Just där brukar jag tjecknymfa. Kanon vatten. Problemet som finns det är trängsel om man vill fiske där på helger. Och många gånger för mycket vatten i ån - svårt vadat vatten <_<

Återkommer med bilder

B)B)B)

Vackert vatten! Gillar det skarpt!...Svårtrugad fisk e ju bara ett plus!, som Palle skriver, Nymfning e tekniken som ger bäst resultat <_<...fast jag föredrar mer traditionellt nymffiske med uppströms mendning och stigande nymer med lite längre lina B)

mest för att jag inte fattar mig på Czech metoden antar jag B)

ser ju ut som ett väldigt trevligt vatten inte alltför långt hemifrån. Ett besök i höst är nog väldigt troligt.