Hoppa till innehåll

Gustavsfors


Bullingen

Recommended Posts

Vi har huserat kanske 100 uppströms bron vid automaten ned till den stora bilbron nån kilometer nedströms mest.

Jag tittade på SVT plays Visst Nappar det / Gustavsfors men känner inte riktigt igen en del av platserna de diskuterar eller fiskar från. Finns det andra fina ställen utmed ån i de krokarna?

Redigerad med stromquist
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nog för att stället är väldigt vackert osv.. men än så länge så framstår det ju mest som ett mörtparadis B)

Har fiskat där ett tio tal gånger och tagit en del RB men aldrig öring och harr som dom sagt att dom har satt ut i ån.

Skulle mörten inte vara på hugget så gör som en kompis till mig ta en färna, dryga kilot vägde hans.

Tycker själv att det blir svårfiskat i ån på sommaren pga en hel del växtliget på de braiga ställena.

Därför mest fiskat där på våren. Kan bara hålla med er som tycker där är fint. Kanske vi ses där.

post-8459-1268520241_thumb.jpg

RB tagen 8 maj.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hade också funderat på att ta en tur dit i dagarna -_-

Tyvärr kommer jag få fiska utan vadare eftersom jag inte kan skaffa det förrän till sommaren :D

Hoppas det går bra ändå :)

Har inte varit där innan så det ska bli kul! (om jag kommer dit)

//Olof

Redigerad med Evertsson
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och Evertsson här på forumet var faktiskt och fiskade i Gustavsfors igår. Det var mycket vatten och ett trögt fiske. Jag lyckades efter mycket slit fånga en båge till slut. Precis efter jag hade tagit min fisk så hade jag ett hugg men som fisken missade. Under hela dagen fick jag bara se ett vak. Här får ni lite bilder från igår.... Tänkte visa skillnaden mellan vattenbestånden nu och på sommaren också.

post-5917-1270806240_thumb.jpg

post-5917-1270806250_thumb.jpg

post-5917-1270806268_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har fiskat i Gustavsfors under många år (dock som regel bara ett par vårturer per år) och tycker att det är ett kanonställe. När man väl hittat de rätta platserna går man sällan lottlös och fisken brukar vara ganska fin. Dessutom är ju miljön fantastisk!

//Anders

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hej hopp

Någon som har varit där sista veckorna o har lite info o komma med.

Är ca 3 år sen jag var där senast o då var de bra

Tack

Nicke

Vi var några stycken som fiskade där i Söndags. Högt vatten men fullt fiskbart. En kompis fick en mindre båge. Själv har jag bara fått mört vid mina besök. Men jag ger mig inte, och det är ju jävligt fint därute så jag trivs bra med att fiska på i väntan på första fångsten.

post-8237-1273694898_thumb.jpg

post-8237-1273694908_thumb.jpg

Redigerad med stromquist
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tycker att det är ett riktigt härligt ställa att flugfiska på! har varit där 2 gånger på hösten första gången var jag tomhänt men hade några hugg och en hyffsad båge som släppte andra gången jag var där visste jag ju så klart var de fiskarna högg och hade ett större hum om hur och vad jag skulle göra så det slutade med att jag fick en båge på runt 3 - 4 kilo som var riktigt fin och smakade hur gott som helst kanske ingen stor båge vet inte vad genomsnittsvikten e där hade varti skoj om någon visste!

skit fiske

Kan lägga till att imitation av ollonborre som trillat ner i ån är super där på hösten! tipps jag fått och också det jag fick min fisk på.

Redigerad med vill_ha_öring
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nu ska vi hit och röka våra pipor på söndag. Och jämföra tweed samt engelska fiske verktyg. Och kanske någon gång under dagen lägga ett kast uppströms med en Adams. Har någon varit hit på sistone? Rapporter? Tackar ödmjukast!

Adams er et Amerikansk mønster ;), prøv hellere en Greenwells glory eller kansje Red quill

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Området är helt ok, jag gillar dock Inte upplägget med att man måste ta upp fisk och bara 2 per kort har man "otur" och prickar en bra dag så får man lösa många kort... Tråkigt att köra hem efter en timme om man har en bit o åka, eller lösa fler kort.

Vi snackade med han som driver stället om detta o han tyckte de va fel om tex en dansk körde upp dit och inte fick någon fisk medans det stod en på andra sidan ån och tog fisk på fisk o släppte tillbaka den, att dansken då skulle bli sur för att fiskarna blev krok vana, detta gjorde mig lite irriterad, inte riktigt rätt argument för min del att inte få köra efter c&r.

Det gör mig tveksam till fler turer där, vi fick ingen fiske heller ;) Men dom släppte i fina bågar iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Då SSFK har vattnet som sitt hemmavatten så kan ni följa delar av mitt fiske där på min blogg. Fisket kan vara lurigt där ibland men då man tar sig tid att lära sig vattnet där uppe så är det ju faktiskt något av ett paradis att fiska. Orkar man sedan promenera en bit så fårdu garanterat fiska ostörd.

Nyutsatt Båge är ju alltid lättfångad men för den som vill fördjupa sig finns det mycket fisk som har stått i ån ett tag.

Och dessa är en kul utmaning att ge sig på.

Även för en dum Laxfiskare som jag ;) .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Har precis kommit hem efter en heldag där. Blev ingen regnbåge idag, men en mört, en färna, en abborre, en öring och två pyttesmå löjor. Underbar dag trots regnet. Fin å dock var vattenståndet lite lågt, men det brukar det vara vid den här tiden på året. Hör av dig om du vill ha sällskap när du åker så får jag se om jag kan hänga med och visa dig de ställen jag har lyckats hitta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...