Jump to content
Sign in to follow this  
Bullingen

Gustavsfors

Recommended Posts

Har precis kommit hem efter en heldag där. Blev ingen regnbåge idag, men en mört, en färna, en abborre, en öring och två pyttesmå löjor. Underbar dag trots regnet. Fin å dock var vattenståndet lite lågt, men det brukar det vara vid den här tiden på året. Hör av dig om du vill ha sällskap när du åker så får jag se om jag kan hänga med och visa dig de ställen jag har lyckats hitta.

okej, tack för rapporten! Hur är öringbeståndet där  ? God chans till öring ? 

Hur lång är sträckan man fiskar på ? Absolut de kan jag försöka göra när det är dags :)

Det finns en liten spillra av ursprungsöringen kvar, så chansen är inte så god även om det finns en och annan, de man får på måste man släppa tillbaka. det finns också en ytterst liten population av harr som är en rest av en utsättning för ett par år sen. Chansen att få en harr är nog minimal. man sätter ut regnbåge ung. 2 ggr i månaden.

Det jag har hört är att man pga. nya EU direktiv kommer att få sluta med regnbågsutsättnignarna för att återskapa det naturliga öringbeståndet. det lär nog bli så att man kommer att trappa ner på regnbåge utsättningen och sätta in öring istället.

Sträckan man fiskar på är runt 1-2 km. 

Här har du lite info om ån.... http://www.gustavsfors.info/

Finns riktigt fin Öring i ån. Vänta till skymningen och rör dig försiktigt längs med ån så avslöjar de sig med lite tur. Vet var det står en riktigt fin bit hehe. Inte konstigt att de sällan biter på då de flesta som fiskar fluga där verkar tro att div sk maskar och annan skit är kanon även på Öring.

Du får gärna visa mig några av dina ställen nästa gång vi ses vid ån....lovar att inte sprida dem vidare....

Fick ju ett bra ett ställe av dig tidigare...men där stod det bara en fin färna när jag testade....

Finns riktigt fin Öring i ån. Vänta till skymningen och rör dig försiktigt längs med ån så avslöjar de sig med lite tur. Vet var det står en riktigt fin bit hehe. Inte konstigt att de sällan biter på då de flesta som fiskar fluga där verkar tro att div sk maskar och annan skit är kanon även på Öring.

Kul!

Och tack för tipsen, skall prövas :)

Det var länge sedan jag var där..kanske skulle göra ett nytt besök ;)

Hej på er! Tänkte testa på fisket nu i början på april. Skulle försöka en dag efter jobbet. Någon som hänger på?

/Ingemar

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Obs !  Tänk på att ni skall ta en annan väg in till Gustafsfors fram till oktober ? Vägen till / från Träryd är avstängd - det är vägen över Liatorp som gäller. Ni kan troligtvis svänga av mot Pjätteryd men är ej säker - kolla !, men hela vägen Träryd - Älmhult är helt avstängd sedan april. // Steen

Edited by Sovereign