Hoppa till innehåll

Visa din flugbindarhörna


Beskman

Recommended Posts

Hej,

Må hända att det finns en tråd med samma innehåll sedan tidigare, men i så fall har jag misslyckats med att hitta den. Några av er kanske har sett min tråd om byggandet av en flugbindarhörna och i den funderar jag lite över hur jag ska gå tillväga. Desto mer jag funderar, desto fler second thoughts får jag och för närvarande känner jag ett behov av att se lite hur det ser ut där ni binder era flugor. Jag uppskattar om bilderna är tagna under bindandet, så jag ser hur ni placerar era verktyg, material, städ och liknande.

Jag är mycket tacksam för era bilder. Skriv också gärna det bästa och det sämsta med er arbetsplats. I och med er hjälp hoppas jag kunna få lite nya tankar och därmed en bättre arbetsplats framöver.

Här kommer en bild på hur det ser ut där jag binder, dock utan några material framme, de ligger nedklämda i beteslådan till höger i bild. Nåväl, de flesta materialen i alla fall. Som ni ser är det minst sagt trångt, när jag binder plockar jag undan mus och tangentbord, flyttar lampan närmare städet och viker ut beteslådan. Platsen jag har räcker i sig till, men materialhanteringen är under all kritik.

EDIT: Här hittar ni min byggtråd.

//Joel

post-8374-1263676525_thumb.jpg

Redigerad med Beskman
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja så här kan det se ut på dem platser jag slår mig ner på,mycket förberedande jobb, och städningen ska vi inte prata om. Och oftast så blir det bara en fluga gjord. :)

post-3181-1263739034_thumb.jpg

post-3181-1263739300_thumb.jpg

Redigerad med E12
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer det lite bilder. Orkade inte plocka upp grejorna så det ser lite tomt ut.

Flugbindarhörna är egentligen kanske fel när det är ett helt rum men hoppas det duger ändå :)

Bild 1: Lite olika hyllor och fack på väggen. Jäkligt praktiskt och bra. Både låga och djupa.

Bild 2: Smidiga kartonger. Sorterat efter bindmaterial. Allt ligger i zippåsar.

Bild 3: Här ska det som används mest hänga. Och lite olika verktyg mm. Anslagstavlan är toppen att sätta upp allt och inget på.

Bild 4: Mer lådor och flrvaringsaskar.

Bild 5: Överskåpet i den infällda garderoben. SKa fixa en utdragbar hylla i den.

Bild 6: Underskåpet. Har satt in 8 st korgar som jag ska ha det mesta i. Ska även sortera detta någon dag...

Bild 7: Vitrinskåp för att ha rullarna i.

Bild 8: Läshörnan :)

post-1939-1263764734_thumb.jpg

post-1939-1263764782_thumb.jpg

post-1939-1263764824_thumb.jpg

post-1939-1263764916_thumb.jpg

post-1939-1263764935_thumb.jpg

post-1939-1263764972_thumb.jpg

post-1939-1263765027_thumb.jpg

post-1939-1263765051_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min gode venn Staffan Lindstrøm sa engang at et fluebindingsbord skal INTE være ryddig, det skal flyte av materialer. På den måten blir man kreativ när man inte finner igjen

det materialet man opprinnelig hadde tenkt at bruka.

Jeg satser på at han har rett :rolleyes::(

Terje!

post-5171-1263851412_thumb.jpg

Redigerad med dryfly purist
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen specifik hörna för mitt bindande men oftast sitter jag vid köksbordet under 100W-lampan (som är försedd med dimmer).

Mitt material förvaras i glasslådor i plastlådor från Ikea (sådana där färgade på kanske 20 liter).

När jag skall binda tar jag fram det material som behövs, verktyg, tråd, hackel, foam med mera och lägger i små lådor. Oftast ligger material och verktyg kvar där (medvetet) tills jag skall binda en annan typ av fluga.

När jag får tid över sätter jag mig en stund och binder några flugor.

Vill ha så lite grejer som möjligt framme och binda effektivt, jag är inte den typ som myser med musik och skotte några timmar för mig själv. Ofta har jag barn runt mig/på mig/bredvid mig...

Efter bindande dammsuger jag.

binda.jpg

På bilden har jag en plastlåda med plastmaterial -foam, gummiben med mera- och i den andra ligger material hopplockat till små trumpetflugor.

Redigerad med mipert
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...