Jump to content
Sign in to follow this  
Beskman

Visa din flugbindarhörna

Recommended Posts

Grymt Lohi! Har länge kikat på köksskåpen jag med, just det där med många små lådor är precis vad jag skulle vilja ha till allt hobbyfix. Är skivan också IKEA?

• Like 1

Klockren lösning Lohi, de där skåpen ser perfekta ut för flera av mina hobbies... Det får nog bli en tur till IKEA i helgen.

Många bra lösningar i den här tråden, stort tack till er som bidrar med bilder! Själv använder jag köksbordet och en plastback fullproppad med material vilket har lett till att det känns som man spenderar mer tid med att leta fram material än att faktiskt binda...

• Like 1

Både underskåp och skiva är från Ikea. Likaså all inredning i lådorna. Det är en riktigt fin lösning men inte helt gratis ;)

Tror allt gick på uppåt 6k men jag binder så mycket och vi har platsen nu när kidsen flyttat ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Like 1

Är småskålarna för koner, tuber etc också från Ikea?

Snygg och praktisk lösning! :)

Är småskålarna för koner, tuber etc också från Ikea?

Snygg och praktisk lösning! :)

Yes dom är från Ikea! det finns ett antal olika lösningar för att dela in Ikeas kökslådor ex de små skålarna som är riktigt bra för småplocket. Inläggen som är tänkt till kryddburkar är som skapta för trådrullarna.

Kommer jag ihåg rätt så är lådorna 8cm höga vilket gör att det rymms många påsar dubbing, nackar, flash i varje låda men ändå otroligt överskådligt[emoji106]

Edited by Lohi
  • Like 3

Ett viktigt tillägg är att bordsskivan hamnar klart högre än på ett vanligt skrivbord när man använder köksunderskåp som hurts. Att använda en vanlig kontorsstol är inte att tänka på. Jag köpte en barstol (också från Ikea) som passade bra och ger en bra arbetsställning. Ska man komma åt något i de två nedre lådorna måste man kliva av stolen. Det är ett litet problem som jag gärna tar, men vill flagga för om någon tänker göra ett liknande projekt!

/Peter

Sa(piip)ns förb(piip)de helv(piiiip)s jä(piip)a dynga till dessa jä(piip)a datorer och dess anhang. Har suttit jä(piiiiip)rt i mig de 4,

F. Y. R. A. !!! senaste timmarna och försökt lägga in bilder på olika saker men av någon outgrundlig anledning så fungerar ingenting. Iphoto stänger ner hela tiden och när jag bara kopierar rakt av så blir det bara ett filnamn…. aaaaaaaaaaahhhhhhhhh :angry:  :angry:  :angry:  :mad:  :mad:

Tror förbanne mig varenda säkring flög just….

Vars f(piiiip)n är migrän-medicinen???

Ber om ursäkt för kraftuttrycken, behövde bara få lufta systemet innan det blir totalt överhettat och man gör något man ångrar.

Att man kan bli så arg på döda ting är lite märkligt.

I fall någon har några tips på vad jag gör fel eller borde göra annorlunda får gärna guida in mig på rätt väg. 
Tack på förhand, Mr Hedenhös a.k.a Gorg vad gäller datorer.

Jag har ingen riktig plats så jag binder i tvättstugan. Misstänker att jag skulle binda betydlig mer om jag hade en plats där allt kunde stå framme.

1e6c198e19ce68f1f13892497a597f92.jpg

Köpte den här på loppis, prutade ner till 400 spänn :) fin möbel och bra skick.

Nu när precis ställt i ordning är det nog första och sista gången min flugbindarhörna är i någorlunda ordning haha :)

Inbillar mig att det blir smidigt med alla lådor och uppfällbar bordsskiva men det återstår att se!

post-5960-0-55342200-1457292357_thumb.jp

post-5960-0-07899100-1457292368_thumb.jp

6 hours ago Hulk Hogi sa:

Jag köpte ett hörnskrivbord på blocket. Är väldigt nöjd med min setup!

IMG_4033.JPG

Riktigt schysst Hogi  :)

Edited by hcr sweden
  • Like 1

Idag gjorde jag slag i saken och annekterade en hörna i huset för flugbindning. En ripflymf fick inviga hörnan. Amarone i glaset.

797D47B8-EF46-4F7D-93CD-4E0F19D99F31.jpeg.186a92e3503799bc4ed17f6713ade6aa.jpeg

Edited by prickfisk
  • Like 5

Jag blev precis av med "Fiskerummet" eftersom resten av familjen tycker att barnen ska ha varsitt rum... 

Hursom, lösningen blev en liten men helt ok hörna i klädkammaren. Elfa/Hyllor hela vägen till taket, modifierad förvaringstavla från Ikea mellan bänkskiva och första hyllorna och förberett för att göra om bänken till större och vinklad skiva (åt vänster i bild). 

2019_1124_20122800.thumb.jpg.2c2b6963c7073d2f9985ca3c8536f49f.jpg

(Att det ser snett och jäkligt ut förklaras av vidvinkel i dålig vinkel) 

• Like 6