Hoppa till innehåll

Edgemedlem, men vilket yrke?


maxons

Recommended Posts

Hej.. Förtjänar det inte en egen diagnos: att hitta fel hos alla andra,men inte hos sig själv,haha?? mvh borano20

Du anar inte hur många kombinationer det finns. Finns säkert något flådigt latinskt namn för förnekelse. Är kanske det i kombo med min eremitism som jag borde bli inlagd för..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är lärare på gymnasiet i estetiska ämnen. Jobbar på en enhet där alla elever har diagnosen asperger syndrom. Är typ det enda jag gjort de senaste tio åren och jag kan nog trycka dit en diagnos på de flesta jag möter nuförtiden.. Personligen har jag bara drabbats av en liten släng av folkskräck. Borta bra men hemma bäst passar ganska bra på mig ;)

.jh

Jag tycker att det låter som att du har ett riktigt betydelsefullt jobb och dina elever är absolut inget att raljera över!

Folkskräck får man av folk som inte är ödmjuka) ! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis! Det är dig väl unnat! (Hoppas att du orkar masa du ur tv-fåtöljen så att jag får bjuda dig på en öl på flugfiske-mässan). :)

Haha.....Det gentila erbjudandet kan man ju inte motstå Klart att jag kommer på mässan :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det låter som att du har ett riktigt betydelsefullt jobb och dina elever är absolut inget att raljera över! Folkskräck får man av folk som inte är ödmjuka) ! ;)

 

Kan inte förstå hur du kan tycka att jag raljerar.. Jag har ett otroligt spännande jobb med fantastiska ungdomar. Allt jag menade var att vi alla har egenheter i vår personlighet och att diagnoskreterier kar vara ganska komplexa. Själv gillar jag inte att umgås i för stora grupper och håller mig hellre hemma. inget konstigare än så altså. 

Sorry om du missförstod det på något vis.

/jh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Är efter sprucken aorta med många restskador förbjuden av FK och läkare (!) att arbeta. Jobbade ett år efter min operation som mattelärare på högstadiet. Trots underbara elever så gick där en gräns för vad som var möjligt. Ställde nog till en del röra också eftersom hjärnan tog stryk i samband med op och syrebrist.

 

Alltså är jag ledig och börjar bli expert på sömn och existensminimum till fördel för flugfiskemaximum av enklare sort. En sparsam och frisk hustru underlättar faktiskt.

 

Apropå hustrur. Är det kvinnofilter på detta forum? :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

lackerare...det är ett helvete, skulle ha lyssnat i skolan. varna era barn...någon som vill byta?

de jag kan tänka mig är ett jobb med äckligt bra betalt Men det får inte bli allt för många timmar i sträck, helst max 4, stort + om man ej jobbar måndag och fredag också.  :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...