Hoppa till innehåll

Edgemedlem, men vilket yrke?


maxons

Recommended Posts

Korrigerar mitt till "IT-nisse" också. IT-strategen låg närmast, men jag har ju ändå begränsat på skrivbordet.

"Delvis-IT-strateg" skulle matcha min roll i det jag gör idag, men "IT-nisse" ligger bekvämare på tungan.

(Dom var snälla nog att till slut erbjuda mig en anställning, men dom glömde tala om vad jag jobbar som. :D)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Korrigerar mitt till "IT-nisse" också. IT-strategen låg närmast, men jag har ju ändå begränsat på skrivbordet.

"Delvis-IT-strateg" skulle matcha min roll i det jag gör idag, men "IT-nisse" ligger bekvämare på tungan.

(Dom var snälla nog att till slut erbjuda mig en anställning, men dom glömde tala om vad jag jobbar som. :D)

Tror att jag ursprungligen hade titeln IT-projektledare för att alla på firman då antingen var seniorkonsult eller projektledare.

"IT-nisse" är mer beskrivande när man får syssla med allt från Office-support till säkerhet och nätverk... :)

CTO = Chief Take the blame Officer... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen här som vet vad jag är anställd som heller. Jag har suttit här på Ekonomienheten ett bra tag och programmerat (åt alla möjliga i kommunen) för Fas3-lön. Till slut verkade dock samvetet hinna ikapp dom och tillsammans med några andra förvaltningar och Resurscentrum fick jag en anställning. Men det är ett trassel där ingen vet mer än den andra...

På papperet är jag anställd hos Resurscentrum och av dom får jag 50% av lönen, men dom vet inte ett smack om vad jag gör. Jag sitter på Ekonomienheten, från vilka jag får "en del av resten", men idag är det lite jag gör åt dom (och vilka "den slutliga resten" kommer ifrån vet jag inte). Det huvudsakliga arbetet idag är tillsammans med Informationsenheten och IT-snubbarna. Av alla inblandade är det dom som vet mest om vad jag gör... och samtidigt minst om hur min anställning fungerar. Det är Söderhamn det... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...