Jump to content
Sign in to follow this  
minimxer

Norrbyströmmen

Recommended Posts

Ang kläckningen så såg jag inget, men Tompa pratade om att han såg något nere i Pool Fem.

Vi såg inte till en enda Röding. Kanske Minken har ätit upp alla, eller så kanske den befinner sig under isen i ena delen av Pool sex, eller i sjuan som är i princip helt igenfrusen?

Sassa, klart du ska göra ett besök :)

Fisket idag började riktigt bra. Första halvtimmen så tog vi tre Öringar, fick ytterligare två Öringar att stiga och ta en superpuppa i Pool tre. Dock ingen av dem som fastnade.

Jag fick på en antagligen lite större fisk uppe i Home-pool på Fm som rusade snabbt in under isen utan att jag fick stopp på den. Körde fast linan där bland massa skit, så tyvärr missa jag dem.. (det är alltid dem stora man missar ^_^ )

Vädret idag var riktigt trevligt, lite blåst, sol och en temperatur runt nollan.

Efter lunch så tappades det någon fisk, samt att Tompa tog en öring i Pool tre.

Vi hade två riktigt fina dagar, och med tanke på att det är mitt i vintern, så kunde vi knappt ha det bättre.

//Bärgh

post-7176-0-20556700-1297276893_thumb.jp

Edited by Bärgh

Ang kläckningen så såg jag inget, men Tompa pratade om att han såg något nere i Pool Fem.

Vi såg inte till en enda Röding. Kanske Minken har ätit upp alla, eller så kanske den befinner sig under isen i ena delen av Pool sex, eller i sjuan som är i princip helt igenfrusen?

Sassa, klart du ska göra ett besök :)

Fisket idag började riktigt bra. Första halvtimmen så tog vi tre Öringar, fick ytterligare två Öringar att stiga och ta en superpuppa i Pool tre. Dock ingen av dem som fastnade.

Jag fick på en antagligen lite större fisk uppe i Home-pool på Fm som rusade snabbt in under isen utan att jag fick stopp på den. Körde fast linan där bland massa skit, så tyvärr missa jag dem.. (det är alltid dem stora man missar ^_^ )

Vädret idag var riktigt trevligt, lite blåst, sol och en temperatur runt nollan.

Efter lunch så tappades det någon fisk, samt att Tompa tog en öring i Pool tre.

Vi hade två riktigt fina dagar, och med tanke på att det är mitt i vintern, så kunde vi knappt ha det bättre.

//Bärgh

Kan bara hålla med Jonte, två toppen dagar och så jäkla härligt att vara tillbaka i Norrbyströmmen igen B)

post-7228-0-98575200-1297286078_thumb.jp

Låter som härliga dagar! :)

Tackar för uppdateringen. Sugen blir man... Norrbyströmmen är ett riktigt trevligt vatten. Sparar nog dock årets besök till sommarsäsongen, min sambo tyckte det var jättetrevligt sist, men är inte säker på att hon uppskattar Borensberg lika mycket på vintern. :lol:

Kollad nys på webkameran och minken promenerade så fint efter den blanka iskanten på högersida innan den simmade över och försvann. Den har väl haft dukat bord hela vintern?

DT

Guest Nattsudden

Ni som varit i Norrbyströmmen, är det verkligen nödvändigt att vada? Eller är det en tjecknymfare, eller möjligen en svan? :ph34r:

Ni som varit i Norrbyströmmen, är det verkligen nödvändigt att vada? Eller är det en tjecknymfare, eller möjligen en svan? :ph34r:

Är det någon där nu?

Far att svara på frågan, nej, det behövs inte vadas. Ev träskvadning i sista poolen. Där kan det vara svårt att komma åt men det går inte att vada då det är djup och dant.

Guest Nattsudden

jag och en till är här och jobbar och svanen är agrisiv!

Blir lite som tjecknymfare då ;)

Jag har hyrt Norrby till helgen 13-14, det finns två platser kvar om någon är intresserad.....*L*

Guest Nattsudden

Jag är med :) Men jag fäktar inte med gammalt Vietnamngräs, och är inte så tokig som ryktet säger ;)

Kan man uppföra sig är man välkommen..... :P

ni ska åka ända från Åkersberga för att fiska regnbåge, häfftigt

Vad fisken heter som förhoppningsvis ska ta min torrfluga är mig fullkomligt likgiltigt..... :P

Vad fisken heter som förhoppningsvis ska ta min torrfluga är mig fullkomligt likgiltigt..... :P

:D

:wub:

Så sant, så sant.