Hoppa till innehåll

Sliva Bums Bosnia tour 2010


V-ken

Recommended Posts

  • Svar 331
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan oxå......Först kändes lite tufft med slantarna....20 årsjubileum med Raringen, isolera om taket med sprutisolering, bygga om trappan upp till huset. Nåja det löste sig med hjälp av en "kniptångsmanöver" i kassakistan och då inser jag helt plötsligt att just i den veckan har jag och Raringen bjudit en god vän på Joe Laberos show på Cirkus, eller om det är Berns, för att fira hans födelsedag.

Ibland är livet grymt, en vecka med Ken, Pedja (goa värdshusvärden med mat som man bara får hemma när man gjort stordåd i köket) och glada flugfiskare skulle jag behövt nu.

Men till våren är jag med om så fan kommer och tar mig.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klar miss i planeringen Broder Oops!! :D

Kommer nya dagar...har en vecka planerad i Juli nu...ska ner med Fiskejournalen :D Menvi får träffas lite innan dess!! :wub::D

Plinko Z!...inga mail från dig :D...Prova igen!! :wub:

Oyluffstrymm??....va e de f´nått?

Strulmännen med rost i Kallingarna kommer ju iofs på besök på onsdag här i Kallekrona

..ska bli kul att se vad som händer i mötena i år :ph34r:

Redigerad med Ken
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Last minute call! : Lasse Hurtig hänger med oss!! :wub:

det blir 3:e resan för Lasse! :) Skitkul!!

så nu finns bara EN plats kvar, (efter Leifs återbud) om nån kan ta ledigt o vill hänga med!

...för på måndag kl 10:25 flyger vi ner!

Zivio!

Ken

h19.gifh19.gifh19.gif

Inte kommer ni att få det trevligt heller :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

h19.gifh19.gifh19.gif

Inte kommer ni att få det trevligt heller :ph34r:

Well...inte lika trevligt som när DU e med! :wub:

men liiite gött ska vi nog ha det :)

Bilden på "Oops nymteknik" här nedan säger allt hur man ska ha det när man har det som sämst :)

+ en vacker höstdag från Trophy part i Pliva...jo...jag ÄLSKAR nog fakiskt Pliva får jag erkänna! :wub:

Krya på dig Leif!, så du e stark o fit for fight igen till våren!!

för då drar vi ner igen :)

post-7802-023887400 1284021156_thumb.jpg

post-7802-065467500 1284021230_thumb.jpg

Redigerad med Ken
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just det... last minute...

Jag kommer inte att hinna binda något inför resan... Ken, tar Du med en näve lämpliga kusar åt mig, så löser vi det ekonomiska på plats?

Litet och tungt, respektive litet och torrt, står på önskelistan :)

Allt gott!

Lasse

Nema problema, jag vet en som har mycke flugor drällandes :D

jag sätter ihopa en ask med lite extra komplement (samma flugor som jag sjalv ska komplettera upp med)

jag antar att du har stora nattsändor stl 12? Goddard caddies o dyl?...du vet "Ribnik hatch" strax innan det blir mörkt:)

vi hörs om ankomst tid sen Lasse!!

ken

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nema problema, jag vet en som har mycke flugor drällandes :D

jag sätter ihopa en ask med lite extra komplement (samma flugor som jag sjalv ska komplettera upp med)

jag antar att du har stora nattsändor stl 12? Goddard caddies o dyl?...du vet "Ribnik hatch" strax innan det blir mörkt:)

vi hörs om ankomst tid sen Lasse!!

ken

Jorå, nattisar har jag så det räcker.

Tack för hjälpen :wub:

Jag stämmer av om ankomsttid så snart jag bokat resan.

Häpp!

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Well...inte lika trevligt som när DU e med! :wub:

men liiite gött ska vi nog ha det :)

Bilden på "Oops nymteknik" här nedan säger allt hur man ska ha det när man har det som sämst :)

+ en vacker höstdag från Trophy part i Pliva...jo...jag ÄLSKAR nog fakiskt Pliva får jag erkänna! :wub:

Krya på dig Leif!, så du e stark o fit for fight igen till våren!!

för då drar vi ner igen :)

Jag blir så sjukt jävla sugen när jag ser den bilden från min favoritbar vid Plivas strand och Du kan vara säker på att till våren kan inget hindra mig från att åka dit.

Bosnien har så mycket mer än bara fisket att erbjuda, underbara människor som vi lärt känna efter några (3) vändor.

Som ett litet exempel så kan jag nämna en underbar episod från senaste resan det.

Gossens svärfar som blivit en entusiastisk flugfiskare och inte haft så bra fiske pga lite orutin att kroka fisken när den smakade på hans fluga, det saknades inte påslag kan man säga.

Sista dagen ville han ta det lungt och bara kopppla av och njuta av en slappardag.

Vår värd, Pedja, som är polis förutom att han driver en lodge säger till svärfar att han vill visa honom, vid lunchtiden, en fin liten älv.

Sagt och gjort så åker dom iväg i Pedjas bil och efter en stund så hamnar dom vid en å/älv där svärfar genast får några fiskar på torrfluga.

Svärfar som är en rättskaffens människa vill naturligtvis förvissa sig om att han inte tjuvfiskar undrar var dom ska lösa fiskekort.

Pedja visar upp sin polisleg och förklarar att detta är ett fiskekort som gäller i hela regionen....... :P

På kvällen serveras bl.a. den fisk som svärfar fick.

Kan man låta bli att älska sådana människor, som bjuder på sig till den milda grad.

Det är fan att jag inte kan åka med denna gången..... B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja Leffe, det är faan :(

...kom på att det blir ju första gången på ett och ett halvt år jag åker ner UTAn den store Smejäveln :D,

hmm, du ÄR saknad, vi ska dricka en boxare eller två till din ära varje dag! :)

till våren ska du med! Vi ska sätta ett datum a.s.a.p. :wub:

Det enda som kan hindra mig till våren är min egen begravning......

Ha det gôtt och sketfeske på er..... :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kika in på http://fiskejournalen.picsearch.tv/?cat=&q=&lmediaid=&order=posted&mediaid=AvoVNWDrsTJk37HfhPN3wQ&page=1

visst e de en Läcker film? :D

Maria Ålander, som tillsammans med Mathias Larsson gjort filmen, är i Bosnien igen denna veckan å gottar sig ...avis?, ...you bet i am!! :)

Skojja eller!!!!!! fick man tog abstinens och vill bara ner igen!! satan!!!!!!!!! :D:D:D:D:wub::wub::wub::mad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...