Hoppa till innehåll

Flugfiskeradion är här!


Joppjopp

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har nu lyssnat på fler avsnitt och jag uppskattar din insats än mer. Journalistiken du gör saknas i övrig media, förutom möjligen i tv. Du fyller en lucka vilket är uppskattat.

Jag skulle gärna höra något med William F Moberg, hur det är att filma ute i vildmarken eller alla utmaningar ett filmteam ställs inför under produktionen.

Gärna nåt med någon som är duktig på havsöringsfiske vid kusten.

Danielssonrullar skulle vara kul att höra mer om. Eller Loop för all del.

Stefan Larsson är en personlighet (Uggen) som gärna får berätta om öringfiske i små vatten.

Ulf Börjesson om fotografering vid fiske.

Johan Klingberg om flugbindning.

Kommer inte på mer just nu. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte jobba så jag fortsätter med några fler uppslag.

Hur går det till när fiskeklubbar öppnar ett eget klubbvatten? Vad ska man tänka på, hur pratar man med Länsstyrelsen etc. Eller bara om hur mam bildar en fiskeklubb. Måste finnas ett gäng människor på forumet som vet eller känner någon.

Flugfiske i Ryssland, vad ska man göra eller tänka på om man åker dit? Det finns två bröder som heter Brännström eller liknande vars kusin jag jobbade med och via honom fick jag höra sanslösa historier om vad som kan hända. Bröderna har skrivit i fiskepressen även om jag själv inte sett till någon artikel på länge. Troligen var det i de allmäna fisketidningarna jag sist läste artiklar de skrivit. Har begränsad tillgång till internet nu, kan knappt skriva det här, och kan inte ge mer info.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tjena Jesper!

Eftersom jag bestämt mig för att bli en bättre kastare så följde flugkastningstävlingarna som ett brev på posten. Jag har inte nivån för att vara med och tävla i de tävlingarna som är och jag har även, allt som oftast, ingen möjlighet att åka och kolla. Så jag önskar mig ett program från någon av tävlingarna. Kanske VM. Följa någon av deltagarna före under och efter tävlingen.

Jag vet inte om flugkastningen är stort i din lyssnar skara men det verkar på öka i populäritet iom att det har dykt upp lite tävlingar här och där. Iaf skulle jag tyckt det var intressant.

Skulle även vilja höra något om de här certifieringar till kastinstruktör. Det verkar vara ett mastigt test med förberedande kurser man kan ta osv.

Tackar för att du fyller ipoden min :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Jesper!

Eftersom jag bestämt mig för att bli en bättre kastare så följde flugkastningstävlingarna som ett brev på posten. Jag har inte nivån för att vara med och tävla i de tävlingarna som är och jag har även, allt som oftast, ingen möjlighet att åka och kolla. Så jag önskar mig ett program från någon av tävlingarna. Kanske VM. Följa någon av deltagarna före under och efter tävlingen.

Jag vet inte om flugkastningen är stort i din lyssnar skara men det verkar på öka i populäritet iom att det har dykt upp lite tävlingar här och där. Iaf skulle jag tyckt det var intressant.

Skulle även vilja höra något om de här certifieringar till kastinstruktör. Det verkar vara ett mastigt test med förberedande kurser man kan ta osv.

Tackar för att du fyller ipoden min :wub:

Tack Christian! Intressanta idéer! Jag ska snart sätta mig ner och planera hösten :-)

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

För er som kanske missat det så vill jag berätta att Flugfiskeradions höstsäsong har börjat! Det senaste programmet är med Ulf Hagström och handlar om realistisk flugbindning. Jag hoppas ni gillar det!

Jesper

PS. Hädanefter tänkte jag hålla er underrättade om Flugfiskeradion i denna tråd.

Redigerad med Joppjopp
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...