Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kolla in vår nya hemsida - http://www.vojman.se/ - med gammalt namn men nytt innehåll! Vi kommer blogga främst om fisket i nedre Vojmån, men även om andra fiskevatten kring Vilhelmina i södra Lappland.

Ge gärna ris och ros om sidan och dess innehåll! :D

MVH / Jani & HG

Posted
Är den arangerat bilden av Öringen med kantareller .

Plasten är kvar i handtaget och linan kommer ut fel från rullen?

Jepp! Konstnären är dock anonym av förståeliga skäl! Plasten sitter om jag inte har fel nog kvar på det där spöet än! ;)

Posted
Jag hittade en liten detalj.

När man kollar på de olika bildspelen så syns "Gå tillbaka" väldigt otydligt.

Svårt att hitta. ;)

Tack för tipset! Vidarebefordrar till datanördarna!

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Hallå Jani!

Tackar för senast.

Var inne och kikade på flommen ni har där uppe. fruktansvärd kraft i vattnet.

Är det volfram flugor som gäller nu? :)

Här nere i söder har det regnat och haglat kraftigt med högre vattenflöde som följd men inte alls så våldsamt som hos er.

MVH Roger.

Edited by Roger H
Posted (edited)
Hallå Jani!

Tackar för senast.

Var inne och kikade på flommen ni har där uppe. fruktansvärd kraft i vattnet.

Är det volfram flugor som gäller nu? :)

Här nere i söder har det regnat och haglat kraftigt med högre vattenflöde som följd men inte alls så våldsamt som hos er.

MVH Roger.

Det är jag som ska tacka!!

Tror att även volframflugorna får vara i storlek 200/0 innan dom sjunker ner till fiskarna... :)

Det är dock riktigt varmt så bara det sjunker undan så tror jag att det snart börjar kläcka! ...åtminstone hoppas jag det... :)

Har ni fått fiska i Holje än?

/jani

Edited by jani
Posted
Det är jag som ska tacka!!

Tror att även volframflugorna får vara i storlek 200/0 innan dom sjunker ner till fiskarna... :wub:

Det är dock riktigt varmt så bara det sjunker undan så tror jag att det snart börjar kläcka! ...åtminstone hoppas jag det... :P

Har ni fått fiska i Holje än?

/jani

Skulle till Holjeån idag men högt vatten och annat kom i mellan men snart skall vi dit. Vi var idag vid RB vattnet och körde igenom CI testet med Joakim. Tog några fiskekast också men det gav inget. Alla hoppas väl på kläckningar. Ha det gott!

Roger.

• 3 weeks later...
Posted
Uppdaterat! Vi kommer fortlöpande lägga ut info om läget i Vojmån och andra fiskevatten kring Vilhelmina.

http://www.vojman.se/p/blogs/

Fortlöpande är ett ganska så töjbart begrepp... :) p.g.a. tidsbrist har ingen hunnit lägga in nåt vettigt inlägg på ett tag, men nu ska det bli tätare uppdateringar! Det kläcker!!!!!

Posted (edited)
Uppdaterat! Vi kommer fortlöpande lägga ut info om läget i Vojmån och andra fiskevatten kring Vilhelmina.

http://www.vojman.se/p/blogs/

Det kläcker litegrann, men det har inte kommit igång riktigt ännu. Dock luftade jag lite fisk idag!

Edited by jani
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...