Hoppa till innehåll

DVD:Drömån...


Barkarby

Recommended Posts

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! :blush: /leif k

Redigerad med Barkarby
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! <_< /leif k

Och denna film kan köpas var?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! ;) /leif k

Fick hem filmen i brevlådan och blev bra sugen på och se den. Får bli en titt ikväll.

Jag har sett Thomas Öhmans tidigare filmer han har klippt och hållt på. Dom håller världsklass om du frågar mig. Tex gäddfeber eller öringfilmen i chile.

Värt och notera är att han har gjort allt själv. Tror filmen har tagit 8år eller 5år att göra. . . . . En fanatiker som brinner för det här med andra ord. :lol:

/ John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra film..... <_< Den innehöll lite mer grejer än vak, kast, hugg och drill som upprepas under så lång tid som filmerna brukar räcka....... :)

Håller helt och hållet med. Naturen, fisket var ju riktigt fint. Måste har varit kämpigt att göra allt själv men han har gjort det riktigt bra.

Köpte mitt ex av Thomas Öhman på mässan i Sundsvall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag såg första 40 minuterna på filmen igår och jag har längtat hela dagen idag på att det ska bli kväll så jag kan fortsätta kolla på filmen med min son. :rolleyes: Thomas Öhmans mastodontprojekt som tagit honom sju år att spela in själv är för mig ett mästerverk och en film som jag tror att de flesta kommer att älska. Egentligen tycker jag den här filmen är ett perfekt material för SVT, det är helt klart den nivån på filmen. Får jag tid över ska jag absolut lägga upp en genomarbetad recension av filmen på FP på Edge. Nu är det mat och sen är det film... (tapetsering och städning utan sovmorgon om ni frågar min fru.. :);):D )

/Jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fin film! Jag fiskade en hel del i det vattnet tidigare och det blev som att komma hem. Saknar bara myggen i tv-soffan.

Det var förmodligen "drömån" som gjorde att jag lessnade på harr - den är ju proppfull! Fiskar nu enbart öring och röding - lite mer utmaning liksom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fin film! Jag fiskade en hel del i det vattnet tidigare och det blev som att komma hem. Saknar bara myggen i tv-soffan.

Det var förmodligen "drömån" som gjorde att jag lessnade på harr - den är ju proppfull! Fiskar nu enbart öring och röding - lite mer utmaning liksom.

Öppna fönstret!!! Dom har kommit nu, klia klia klia :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...