Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

DVD:Drömån...

Featured Replies

Har en som jag med kan tänkan mig att byta bort.

Intressanta filmer är:

Lars-Åke Olssons nymf,våt,torrfluge fiske eller Johan Klingbergs nya film torrflugefiske

Jag tycker den var tråkig, fina miljöer men det räcker inte!!

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Filmen är sådär kan jag själv tycka. Den är ju förvisso gjord under speciella omständigheter. Miljön är ju underbar -och jag vet vart han är ;):wub:

Filmen är sådär kan jag själv tycka. Den är ju förvisso gjord under speciella omständigheter. Miljön är ju underbar -och jag vet vart han är ;):wub:

Ja man känner igen sig om man varit där och fiskat :wub:B)

När en film har tagit 7 år att göra förväntar jag mig en oerhört mycket bättre film än denna katastrof.

Hälften av filmen handlar om hur jobbigt det är att paddla och släpa kanot uppströms....doh! Resten är en upprepning av samma meningar och fraser som skulle kunna bantas ner till en kvart. Och hans, i efterhand pålagda röst, med försök att skådespela inlevelse och skratt, blir bara krystat och pinsamt. För att inte nämna de talanglösa segmenten av fågellivet runt ån som bara har en funktion, att fylla ut filmen ytterligare en kvart.

Nä, han skulle nog passa bäst som programledare för nåt naturprogram för barn, pga de ord han väljer, samt det sätt han pratar och fraserar sig.

Jag är beredd att hålla med, jag tror tystnaden hade talat bättre. Bild materialet och firrarna var grymmt fina. Men 1 timma och 30 minuter fiske är gott nog i februari mörkret.

/Anders

Och när kommer din film Gubeln?????? Du verkar ju veta hur man skall göra en bra fiskefilm :)

Vadning: det vanligaste sättet för en torrflugefiskare att förvandlas till en våtflugefiskare.

There's a fine line between flyfishing and just standing on the shore like an idiot.

Och när kommer din film Gubeln?????? Du verkar ju veta hur man skall göra en bra fiskefilm :)

:lol:

Jag tycker filmen är as bra. Inte så j..la kommersiell som så mycket annat på marknaden. En riktig naturfilm som det bör vara. :) Men det är vad jag tycker.

Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut.

Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....

Det är ju helt klart en annorlunda film. Det är ju riktigt snyggt foto och härliga miljöer men det känns mer som en dokumentär om hur man gör fiskefilm.

Inget fel med det. Den är helt klart sevärd!

Less is more

Troligen till hösten om allt går som det ska. Behöver lite mer bildmaterial bara.

Vi ser fram mot att få recensera den. ;)

Vilse på fjället & Rödingkåt !

Uppar lite.

Jag träffade Thomas för några år sedan. Stod och fiskade långt upp i ån, åsså kommer han förbi i kanot. Vi snackade en stund och han berättade om filmen. Som jag sedan beställde. Och fick signerad. :)

Jag gillar den verkligen; miljön, sättet som den är inspelad på, lågmäldheten....och jag känner igen åtskilliga av nackarna och forsarna! På ett av dessa ställen drog jag en dunderfet 52cm öring på en Goddard. Och polarn fick 5 minuter tidigare en kilosharr. :D