Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag fiskade på ett stim Multe i Öresund i morse och tappade en efter att ha drillat den ett tag.

Hade ytterliggare fem hugg men lyckades inte fästa dom.

Blir en ny tur i morgon ;)

Posted
Vad kör du med för flugor? Jag kastade konstant på fisk i 3 h nyss, 1 hugg men den spotta ut flugan fortare än fan..!

Vill du avslöja ungefär i vilket område du fiskade? ;)

Posted
Vad kör du med för flugor? Jag kastade konstant på fisk i 3 h nyss, 1 hugg men den spotta ut flugan fortare än fan..!

Jag använder chartreusefärgade marabouflugor bundna på Owner 50188 krok storlek 4-6.

Posted

Tack alla ;)

Multe är en suverän matfisk.

Idag blev det kokt multe med hollandaisesås och potatis.

Det förekom även andra "tillbehör" som är mycket välsmakande och givna en dag som denna :D

I början på veckan så är det dags igen att jaga multarna :D

• 5 weeks later...
Posted (edited)

Äntligen! Fyfan vad skönt! Bjöd upp till en riktigt fin fight...

Många timmars fiske innan den första satt :) Tappade en förra veckan pga att jag hade skarvat tafsen för dåligt så knuten gick upp..

post-6893-093602700 1278353622_thumb.jpg

Edited by fidde89
Posted

Många timmars fiske innan den första satt :) Tappade en förra veckan pga att jag hade skarvat tafsen för dåligt så knuten gick upp..

Wow, en riktig tjockis. Grattis!

Posted

Stort Grattis.Snygg Fisk :)

Posted

Såg ett par multar igår när jag stod och tittade ner i vattnet mellan "röda sten" och sjömagasinet, är det vanligt att de går upp i älven ? De simmade väldigt nära land.

Posted

Stort Grattis Fidde!

Kanonfisk! :wub:

Posted

Såg ett par multar igår när jag stod och tittade ner i vattnet mellan "röda sten" och sjömagasinet, är det vanligt att de går upp i älven ? De simmade väldigt nära land.

Såg en jätte multe förra sommaren uppe vid partihallarna där säveån rinner ut i Götaälv, den vägde lätt över fem kilo och var påväg nedströms kanske bara dom största som går så långt upp?

Semestern börjar i morgon och jag ska ju helt klart ut och prova på dessa fiskarna.

Posted

Där går dom ofta under varma dagar. Största stimmet jag sett var på upp mot 10 fiskar,varav den minsta var på ca 3 kg.

Posted

Multar som simmar runt rödasten är nästan omöjliga att få

om någon här skulle lyckas så blir det ju lite av historia i multefiske

Har aldrig hört att någon hade fått det på fluga runt rödasten men

sett en fulfiskare som ryckte fast en multe runt tre kilo o fick upp den

Posted

Jag hade tänkt testa detta fiske! någon som hade velat hänga med någonstans i malmö? eller kan ge något tipps på ställe? jag var ute och gick vid öresundsbron i helgen och fick syn på en ganska stor fisk inne i "pisseviken" som bara stod stille uppe i ytan på avstånd såg det nästan ut som en karp o.O kan det ha varit en multe som stod där inne i sin ensamhet?