Jump to content

Reatråden - Billigt just nu!

Recommended Posts

Jag har sett att det startats ett antal trådar om rea.

Nu är det ju verkligen reatider. B))

Kanske en ren reatråd skulle vara nått?

Mitt förslag är att ge en länk med förklaring på vad som reas och med hur mycket.

Börjar med två länkar nedan.

www.fiskeflugor.se kör 50% på allt annat än plock av 1-5 flugor. Men då finns sexpack att köpa!

Bortsett från flugor köpte jag en digitalvåg för 150 kronor. 0-10 kilo. Gäller ett par dagar till..

http://www.capricorn.se/default.asp?sida=content&id=57 kör även de 50 procent på en massa prylar.

Köpte själv en patagoniavadarjacka( ca1600 kr), neprenvadare(500 kr), en midjeväska från Simms (500 kr) och en håv (100 kr, alla priser efter dragen rabatt).

Inget krav på att handla själv för att lägga ut länkar..

Men nu har tomten redan varit god mot mig! :lol:

Saknas bara en starkt rabatterad Danielsson-reels LW 4-7 under granen... ;):D

Fyll på ni andra med realänkar!

Edited by Superpuppan
  • Like 2
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan någon moderator se till att det här Huntyard Berras, godkänt, inte godkänd, skickad, inte skickad-snacket byter tråd kanske?

Så lät det 2013 och 2014 också.

Posted Images

Saknas bara en starkt rabatterad Danielsson-reels LW 4-7 under granen... :lol:;)

Mmm... precis vad jag mä vill ha! B)

Bästa pris jag hittar just nu är 2947kr http://www.fiskedepan.se/catalog/product_i...products_id=349

jämfört med ordinariepris 3395kr http://www.danielsson-flyreels.se/e-handel/

Men om 11,5% är stark rabatt vet jag inte... :D

I USA. Jag har aldrig handlat från det här företaget.

http://www.sierratradingpost.com/d/4302_Fishing-Gear.html

Fick ett Rea- utskick från Brinkhoff med posten igår. Går att hitta en del prylar på den här sidan under "specials" till höger där de rullar fram. Ett ex. Simms neopren-vadare för 99 Euro. Eller Simms Classic Guide Jacket för 199 Euro?

http://www.ffe-shop.de/catalog/index.php?language=GB

....fast det var minimiorder på 200kr och fraktfritt vid direktbetalning :wub:

ja och??? :(:lol:

jag betalar oftast själv med kort.smidigt och bra. ;) för man handlar väl inte på avbetalning :lol::D m.m.

och vad får man för 200kr???

så man handlar väl oftast över 200kr när man ändå beställer något.

som sagt FRAKTFRITT :D

Edited by pette
  • 2 weeks later...
ja och??? :);)

jag betalar oftast själv med kort.smidigt och bra. B) för man handlar väl inte på avbetalning ;);) m.m.

och vad får man för 200kr???

så man handlar väl oftast över 200kr när man ändå beställer något.

som sagt FRAKTFRITT ;)

Jaja, vi kallar det fraktfritt då......

nån avbetalning använder iaf då inte jag för fiskeprylar! men fraktfritt är för mig fraktfritt utan förbehåll ;)

Men det blir fraktfritt för den stora massan antar jag, så fraktfritt it is :D;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Har som grundregel hellere för grov än klen tafs. Börjar med grovleken för den största möjliga fisken i det vattnet som kan smälla på. Tror jag dom skyggar för tafsen går jag ner i grovlek men aldrig för tunt. För mig är tunt allt under 0,25 och jag fiskar streamer, tub och skaters i strömmande vatten.   Hellre blir jag utan fisk än riskerar tafsbrott med resultat att öringen simmar runt med flugan i käften.  Dom få gånger jag går tunnare än 0,25 är jag väldigt noga med att byta spets vid misstanke om skada i linan.  Tycker själv det är oansvarigt att köra med för tunna tafsar och prylar, Folk tappar fisk pga tafsbrott eller drillar fisken onödigt länge. Tyvärr ser jag alltför ofta folk fiska med klen utrustning, den var stor tafsen small, fick köra fisken länge för att den var sååååå stark.  Fiskar inte torrfluga eller nymf så att jag är dålig att säga mycket om dom fiskena. Men sett folk smälla av tafsen vid krokningen. Vad kör du med för tafs ? 0,12 inte konstigt att den smäller av. Ja men fisken skyggar för 0,14 enda chansen få dom ta är med tunn tafs.  Svårt det här med fisket man är ju lite hycklare själv. Jag skriver om andra ang tunna tafsar osv men själv fiskar jag o även bedriver c&r. Nån annan tycker det är oansvarigt.  Försöker själv göra det skonsammaste jag kan när jag fiskar.   
    • Håller med övriga, absolut inte under 0.20, men kanske hellre 0.22 . Att fisken inte skulle vara tafsskygg i strömmande vatten skriver jag dock inte under på även om de som svarat säkerligen är skickligare fiskare än vad jag är. Tycker att det är skillnad på om man fiskar t.ex.  blanknacke eller ett mer trögflytande avsnitt  än i mer forsande vatten. Dessutom beror det också på hur hårt fiskat vattendraget är och även väderleken samt naturligtvis krokstorleken på flugan. Det finns många faktorer som spelar in, men det är bara min subjektiva upplevelse.
    • Finns kvar. Fjädrar som passar t ex nattsländepuppor, flymfer, nymfer, spiders mm.  
    • Vision tane #5 9ft säljes. 1200kr inkl frakt.  
    • Hallå, har ni någon favoritlina till ett demon 905 ? Lutar åt en royal wulff tt plus.. eller har ni andra förslag?  
    • Du som har testat Covert, Helios 3D och Loop SX 590.  Kan du beskriva skillnaden mellan dem?? Mvh Kent
    • Kör du en så stor och buskig torrfluga som i exemplet, och dessutom i strömmande vatten, tycker jag inte att 0,30 är så tokigt. Inte mitt förstaval, men visste jag att det fanns chans på grov fisk skulle jag inte tveka. 0,22-0,25 tycker jag känns rimligt. Börja grovt och om du på något sätt misstänker att fisken skyggar för tafsen byter du till tunnare. Kommer ihåg en gång på en bred och ganska tung nacke. Fisken ville inte ta när vi körde med 0,25-0,30 så kompisen bytte till 0,20. Fisken tog i första utlägget, gick över nacken och försvann med flugan...
    • Kör som regel tafstjocklek efter strl. på flugan helt enkelt..kasten blir smidigast då..en stor fet tub å 0,20 är lite dålig kombo.
    • Nej, jag har bara kört med sexan. När du håller bara spöet i handen känns det snabbt och styvt, vilket det iofs är, men med lina är det så följsamt och välbalanserat att det känns som en förlängning av armen. Jag använder en Loop FW 4seven med en Rio Gold WF6F och det tycker jag är en perfekt kombo. Det vore spännande att testa det med en kortare klump, typ 9-10 meter. Jag tror det skulle bli ett ännu effektivare redskap på kort- och mellandistans.
    • 0,2 torrflugor 0,3 streamers
  • Ämnen

• Images

• Create New...